از این به بعد با این هواپیماها در ایران پرواز می کنید

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و بروشور، هواپیماهای تازه بوئینگ

برای برخی از افراد، حتی فکر کردن به این موضوع که باید با هواپیما پرواز نمایند هم لرزه به اندامشان می اندازد چه برسد به اینکه خبرهای سقوط هواپیماهایی مثل توپولف، فوکر و آنتونوف را هم بشنوند… حتی بسیاری از افرادی که سوار بر این هواپیماها می شدند، مطمئن نبودند که سالم به زمین می رسند یا نه! این هواپیماها در سال های اخیر مرگ های زیادی را رقم زده و خانواده های بسیاری را داغدار نموده اند. اما دیگر دوران این ناراحتی ها و اضطراب ها به سرانجام رسیده، تمام این هواپیماها با هواپیماهای تازه بوئینگ آمریکایی جایگزین می شوند، هواپیمای مشهور و مطمئن بوئینگ 737. در ادامه این نوشتار به معرفی بیشتر این هواپیمای پر هوادار می پردازیم و با هم می بینیم که چه ویژگی های خاصی دارد. همراه خبرنگاران باشید:

از این به بعد با این هواپیماها در ایران پرواز می کنید

بنا بر گفته آقای پرورش مدیر عامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، قراردادی با شرکت هواپیمایی بوئینگ امضا شده است که بر طبق آن تا 10 سال دیگر، 80 هواپیما از این شرکت وارد سیستم حمل و نقل هوایی ایران می گردد. بنابراین ایرانی های عزیزی که تا حالا به دلایل امنیتی از سفر به هواپیما خودداری می کردند و حاضر بودند تا بصورت جاده ای سفر نمایند اما از روش های هوایی نه، دیگر می توانند با خیال راحت روش سریع و پر مزیت پرواز با هواپیما را انتخاب نمایند.

طبق این قرار داد، حداقل 2 مورد از برترین و پر طرفدارترین محصولات این شرکت قدرتمند، به فرودگاه های ایران راه پیدا می نمایند که بوئینگ 737 و بوئینگ 777 دو مورد از آنهاست. بد نیست کمی از این هواپیماهای تازه بوئینگ و ویژگی های آنها بیشتر بدانید.

بوئینگ 737

این سری از هواپیماهای بوئینگ، تقریبا کوچک بوده و ظرفیت جابه جایی 130 تا 189 مسافر را دارند و برای مسیرهای کوتاه مناسب است. البته منظور از پروازهای برد کوتاه، فقط پروازهای داخلی نیست و می تواند کاملا برای پروازهای خارجی هم مناسب باشد.

بوئینگ 777

برای مسافت های طولانی تر، از بوئینگ 777 استفاده می گردد و قرار است تعداد 30 عدد از این هواپیماها وارد ایران گردد. بوئینگ 777 یکی از تازهترین مدل های این شرکت بزرگ است و از به روز ترین تکنولوژی ها در آن استفاده شده است. این هواپیما، اولین هواپیمایی در دنیا با طراحی تمام کامپیوتری و بهره گرفته از نرم افزارهای مهندسی مثل کتیا است.

موتورهایی که در بوئینگ 777 استفاده شده است، بزرگ ترین و پر قدرت ترین موتوری است که تا حالا روی یک هواپیما تجاری نصب شده است که موتور دوگانه ای از آن روی این هواپیما نصب شده است و قابل مقایسه با موتورهای چهارگانه ایرباس نیست.

هواپیمای بوئینگ 777 ظرفیت حمل مسافر بین 278 تا 555 نفر را دارد و می تواند مسافت 10370 تا 17445 کیلومتر را طی کند.

در این هواپیما از کامپوزیت هایی در بدنه استفاده شده است و کابین آن بصورت تمام شیشه ای از کریستال مایع است.

منبع: الی گشت

به "از این به بعد با این هواپیماها در ایران پرواز می کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از این به بعد با این هواپیماها در ایران پرواز می کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید