این تفریحات دبی را از دست ندهید

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و بروشور، سفر به دبی فقط خرید و زندگی شبانه نیست؛ اینجا سرزمین عجایب خاورمیانه، شهر آسمان خراش ها و سواحل است. منطقه ای کاملا مدرن که انواع سرگرمیات آبی، ورزشی، هیجان انگیز و لوکس را از فلای بورد تا ماشین سواری روی آب ارائه می دهد و می توانید یک خوشگذرانی لوکس را به همراه تقریبا هر نوع سرگرمی در این منطقه تجربه کنید. شهری در دل کویر با آب و هوای گرم و خشک که یکی از برترین پیست های اسکی دنیا را هم دارد! شاید یکی از دلایلی که گردشگران، دبی را برای سرگرمی انتخاب می نمایند، تجربه ای سرگرمیی متفاوتی است که در جای دیگری پیدا نمی نمایند. با مجله گردشگری خبرنگاران همراه شوید تا با هم سری به این شهر بزنیم و برترین سرگرمیات دبی را به شما معرفی کنیم.

این تفریحات دبی را از دست ندهید

آنچه در ادامه می خوانید... پنهان

تفریحات آبی و دریایی دبی

پارک های آبی دبی

تفریحات کویری دبی

تفریحات لوکس دبی

تفریحات زمستانی دبی

تفریحات رایگان دبی

دبی، شهر تفریحات بی انتها

تفریحات آبی و دریایی دبی

دبی یک منطقه ایده آل برای تفریحات دریایی است؛ چرا که سواحل بخش مهمی از مجذوب کنندهیت های این منطقه را تشکیل داده اند. علاوه بر امکانات فوق العاده مانند هتل ها، فروشگاه ها و رستوران ها و… که در سواحل دبی ساخته شده اند، مهیج ترین تفریحات نیز در آنها در دسترس شما قرار دارند:

سواحل دبی

زیباترین سواحل کشور امارات متحده عربی در دبی قرار دارند و ماه اکتبر تا می بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما دبی و لذت بردن از این سواحل است. کافه ها و رستوران های زیادی در اطراف این سواحل هستند و بسیاری از آنها جزو سواحل عمومی دبی محسوب می شوند. حمام آفتاب گرفتن و شنا کردن از تفریحات دبی در این سواحل به شمار می فرایند. می توانید به ساحل جمیرا (JBR Open Beach) بهترین و بزرگترین ساحل دبی بروید یا ساحل ام سقیم Umm Suqeim را برای گرفتن عکس های اینستاگرامی انتخاب کنید.

برخی از بهترین سواحل دبی عبارتند از:

  • ساحل لا مر (La Mer Beach)
  • ساحل مارینا دبی یا همان مارینا بیچ (Marina Beach)
  • ساحل سان سِت بیچ دبی (Sunset Beach)
  • ساحل کایت دبی یا ساحل وولونگونگ
  • ساحل نخل جمیرا یا پالم جمیرا دبی

پاراسیلینگ

پاراسیلینگ یا پاراسل یکی از مهیج ترین ورزش های آبی دبی است. پاراسل در لغت یعنی چتر نجات و سفر دریایی که دقیقا با نوع تفریحش، همخوانی دارد. در پاراسیلینگ یک چتر نجات به قایق های موتوری مخصوص متصل شده و با حرکت قایق، فردی که روی جایگاه این چتر نجات نشسته به هوا بلند می گردد. پاراسیلینگ ساحل جمیرا معمولا 15 دقیقه است و فرد تا ارتفاع150 متر بالا می رود!

قیمت پاراسیلینگ دبی: حدود 100 دلار (در ساحل جمیرا)

جت اسکی

جت اسکی یکی دیگر از تفریحات آبی مهیج در دبی است. تورها و جهتهای مختلفی برای تجربه جت اسکی در این شهر وجود دارند که حداقل زمان آنها 30 دقیقه و حداکثر 3 ساعت بسته به جهت است. به عنوان مثال تور جت اسکی برج العرب، دبی مارینا، آتلانتیس، پالم و برج خلیفه حدود یک ساعت زمان می برد و برای استفاده از آن باید حدود 169 دلار بپردازید. سریع ترین جت اسکی دبی که از جهت برج العرب، آتلانتیس پالم و ساحل جمیرا عبور می نماید، 30 دقیقه و با قیمت 92 دلار برای هر نفر است.

قیمت جت اسکی در دبی: از 70 دلار

قایق تندرو

اگر در پی یک تفریح خانوادگی در حوالی سواحل دبی هستید، قایق تندرو بهترین گزینه است. یک تفریح دریایی امن که تا 4 نفر می توانند با هم سوار قایق شوند. بهترین تور قایق تندرو سواحل دبی را می توانید در ساحل جمیرا پیدا کنید و در طول جهت هم از منظره ها زیبای شهر عکس های به یادماندنی بگیرید.

قیمت قایق تندرو دبی: از 54 دلار برای یک ساعت

فلای فیشینگ

فلای فیشینگ یکی از تفریحات پرطرفدار دبی در میان گردشگران است. در ساحل جمیرا می توانید قایق های بادی را دیدن کنید که به پرواز درآمده اند. این قایق های بادی طوری طراحی شده اند که دو یا سه نفر می توانند روی آن قرار بگیرند. این قایق های بادی به وسیله قایق های موتوری تندرو کشیده شده و به هوا بلند می شوند. فلای فیشینگ یکی از هیجان انگیزترین تفریحات آبی دبی است.

قیمت فلای فیشینگ دبی: 114 دلار برای دو نفر

فلای بورد

فلای بورد چیست؟ فلای بورد یک وسیله متصل به جت اسکی است که فرد را روی هوا معلق و شناور نگه می دارد. فلای بورد در دبی یکی از جدیدترین ورزش های آبی است که پرواز تا ارتفاع 10 متری را امکانپذیر می نماید. بهترین عکس ها و ویدئوها را می توانید در فلای بورد دبی بگیرید و بهتر است بدانید جمیرا بهترین ساحل دبی برای فلای بوردینگ است.

قیمت فلای برد دبی: از 86 دلار برای نیم ساعت

کایت سرفینگ

کایت سرفینگ از بهترین تفریح ها و تفریحات شهر دبی در سواحل این منطقه است. اغلب در سواحل این منطقه گردشگرانی را می بینید که سوار بر واتر بوردها، در میان امواج به این طرف و آن طرف می فرایند. به طور کلی کایت سرفینگ یک تفریح آبی در دبی است که تنها با یادگیری چند نکته می توانید در آن مهارت پیدا کنید. کایت زون (Kite Zone Dubai) در ساحل جمیرا یکی از بهترین مکان های کایت سرفینگ دبی حتی برای بچه ها است.

قیمت کایت سرفینگ دبی: حدود 100 دلار برای یک ساعت

غواصی در دبی

از محبوب ترین تفریحات دبی می توان به غواصی در این منطقه اشاره نمود. آتلانتیس پالم یکی از بهترین هتل های این شهر و آکواریوم آن یکی از بهترین مکان ها برای غواصی در دبی است.

آکواریوم هتل آتلانتیس دبی یکی از بزرگترین آکواریوم های جهان به شمار می رود که تجربه ای کم نظیر از زندگی زیر آب ارائه می دهد. این آکواریوم بیش از 65 هزار آبزی شامل کوسه، سفره ماهی و انواع ماهی ها را در خود دارد و در آن پکیج های مختلف غواصی به حرفه ای ها و غیرحرفه ای ها ارائه می گردد.

اگر هم به غواصی در سواحل دبی علاقه دارید و نمی خواهید وارد یک آکواریوم بزرگ شوید، می توانید به ساحل جمیرا دبی بروید. این ساحل یکی از بهترین سواحل دبی برای مبتدی ها در غواصی است. ساحل شارم راک دبی با صخره های مرجانی زیبا نیز برای غواصی در دبی به خصوص برای مبتدی ها ایده آل به نظر می رسد. حرفه ای ها هم می توانند غواصی را جزیره های جهان دبی که جزایر مصنوعی این منطقه هستند، تجربه نمایند.

قیمت غواصی در هتل آتلانتیس دبی: 370 دلار برای هر نفر

قیمت غواصی در سواحل دبی: از 90 دلار برای هر نفر

اسکی روی آب

اگر قرار باشد فقط یک ورزش آبی در دبی انجام دهید، اسکی روی آب را حتما امتحان کنید. یکی از بهترین تجربه ها از اسکی روی آب را می توانید در ساحل جمیرا برای خود رقم بزنید. اسکی مخصوص را به پا کنید تا یک قایق موتوری با سرعت بالا شما را روی سطح آب راهنمایی کند. اگر عاشق سرعت هستید، این ورزش آبی مهیج در دبی را از دست ندهید.

قیمت اسکی روی آب دبی: از 114 دلار برای هر نفر

موج سواری

یکی از مشهورترین ورزش های آبی دبی را می توانید در کایت زون دبی (Kite Zone) پیدا کنید. ویند سرفینگ یا موج سواری از تفریحات دبی هم برای گردشگران و هم برای محلی هاست. با توجه به آب و هوای منطقه، زمستان و از ماه اکتبر تا آوریل بهترین شرایط جوی برای موج سواری در دبی وجود دارد.

قیمت موج سواری در دبی: از 95 دلار برای یک نفر

دلفیناریوم دبی | Dubai Dolphinarium

دلفیناریوم دبی یکی از پربازدیدترین جاذبه های دبی است که تجربه شنا کردن با دلفین ها را به گردشگران می دهد. اگر در پی یک تفریح آبی مهیج و خانوادگی در دبی هستید، حتما سری به این مکان بزنید. اما دلفیناریوم دبی کجاست؟ دلفیناریوم دبی در پارک کریک دبی قرار گرفته و خانه دلفین های پوزه بطری است. یکی از مهیج ترین تفریحات آبی دبی که دلفین ها و فوک ها هم در آن نمایشی زیبا برگزار می نمایند و امکان لمس آنها به وسیله بازدیدنمایندگان وجود دارد. نمایش دلفیناریوم دبی همه روزه به جز سه شنبه ها ساعت 11 ، 14و 18 برگزار می گردد.

قیمت بلیط دلفیناریوم دبی: از 20 دلار برای هر نفر

پارک های آبی دبی

دبی یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری جهان است. فرقی نمی نماید که با دوستان یا خانواده به این منطقه سفر کنید؛ تفریحات دبی برای هر سن و گروهی مناسب هستند. اگر با خانواده به دبی سفر کردید، پارک های آبی یکی از مهمترین بخش های سفرتان خواهند بود.

پارک های آبی دبی به روز و با بهترین و مهیج ترین امکانات طراحی شده اند؛ از سرسره های بلند تا انواع سواری ها، استخرهای مخصوص بزرگسالان و بچه ها و …، همه و همه در این پارک های آبی پیدا می شوند. راستش را بخواهید دبی بهترین پارک های آبی جهان را داراست و برای همین می خواهیم تعدادی از آنها را به شما معرفی کنیم:

پارک آبی وایلد وادی | Wild Wadi Waterpark

پارک آبی وایلد وادی یکی از بهترین پارک های آبی دبی با تم عربی است که در ساحل جمیرا می توانید به آن دسترسی پیدا کنید. این پارک آبی خانوادگی در سال 1999 تاسیس شد و منظره زیبایی به هتل برج العرب دارد. بخش بزرگی از این پارک آبی دبی به بچه ها اختصاص دارد و قایق و دریاچه حجا با بیش از 100 بازی برای بچه ها، در سال 2005 به این مجموعه اضافه شده اند.

مهیج ترین قسمت این پارک سرسره 120 متری سقوط آزاد جمیرا سکیرا (Jumeirah Sceirah) است. این سرسره محفظه های بزرگی دارد که سرعت تان در طول جهت آن به 80 کیلومتر بر ساعت می رسد!

ساعت کاری: از 10:00 تا 18:00 (دوشنبه ها تعطیل)

آدرس: دبی، منطقه جمیرا دو، خیابان جمیرا، مقابل برج العرب

قیمت پارک آبی وایلد وادی دبی: 90 دلار

پارک آبی آتلانتیس دبی | Atlantis Aquaventure Waterpark

نه تنها آکواریوم آتلانتیس بلکه پارک آبی این مجموعه هم یکی از معروف ترین پارک های آبی دبی است. پارک آبی آتلانتیس ، در جزیره مصنوعی نخل جمیرا قرار گرفته است و بهترین سرسره های آبی جهان را می توانید در آن پیدا کنید.

سرسره های آتلانتیس دبی در نوع خود بی نظیر هستند و هر کدام نام هیجان انگیزی مانند سرسره انتقام، کوسه و… دارند و توانسته اند چندین رکورد را جابه جا نمایند! سرسره سقوط آزاد تقریبا عمودی این پارک به نام لیپ آو فیت (Leap of Faith) با 27 متر ارتفاع تنها در سه ثانیه شما را وارد استخر می نماید. سرسره کوسه را هم در این پارک از دست ندهید؛ جایی که درست در میان کوسه ها فرود می آیید.

این پارک آبی، یک ساحل خصوصی برای موج سواری، کایاک سواری و جت اسکی هم دارد و پارک آبی مخصوص بچه ها یکی از بخش های پرطرفدار این مجموعه است.

ساعت کاری: 10:00 تا 19:00 (یکشنبه ها تعطیل)

آدرس: دبی، جزیره نخل جمیرا، جاده کرسنت

قیمت پارک آبی آتلانتیس دبی: 78 دلار برای بزرگسالان، 66 دلار برای بچه ها

پارک آبی لگولند دبی | LEGOLAND Water Park

اگر در پی یکی از تفریحات دبی برای بچه ها و نوجوانان خود هستید، به پارک آبی لنگولند بروید. پارک آبی لگولند همانطور که از نامش پیداست، با تم لگو مانندش یک پارک موضوعی است. یک فضای کاملا ایمن برای بچه ها 2 تا 12 سال با بیش از 15 سرسره آبی که لحظاتی شاد برای آنها فراهم می نماید. از بخش های مجذوب کننده این پارک آبی بچه ها در دبی می توان به توئیست اِن اسپین (Twist N Spin)، سرسره ای با پیچ و خم های زیاد و بخش یک قایق بساز اشاره نمود. بچه ها در این بخش ساختن قایق و کارایی آن را یاد می گیرند.

ساعت کاری: از 10:00 تا 19:00

آدرس: دبی، خیابان شیخ زاید، مقابل مجمع الجزایر جبل علی

قیمت پارک آبی لگولند دبی: 74 دلار

پارک آبی آکوا فان دبی | AquaFun WaterPark

یکی از تفریحات دبی را در بزرگترین پارک بادی منطقه پیدا کنید. پارک آبی آکوا فان با 2700 مترمربع مساحت روی دریا شناور است و طولانی ترین سرسره های آبی جهان و تفریحات مهیج دیگر دارد. این پارک آبی 74 بازی متنوع دارد که اگر از بالا به آن نگاه کنید، دبی دوستت دارم را که با بازی های این پارک ساخته شده، مشاهده خواهید کرد.

ساعت کاری: 10:00 تا 19:00

آدرس: دبی، مقابل اقامتگاه ساحلی جمیرا

قیمت پارک آبی آکوفان دبی: 28 دلار برای بزرگسالان و بچه ها

تفریحات کویری دبی

برای اینکه دبی را به معنای واقعی کلمه و فارغ از زرق و برق امروزش تجربه کنید، حتما تفریحات کویری را در لیست برنامه های خود قرار دهید. پرطرفدارترین تفریح کویری در دبی هم تور سافاری است.

سافاری دبی

تورهای سافاری دبی در کویرهای اطراف این شهر برگزار می شوند و در آنها می توانید با ماشین های لوکس دبی، لحظاتی هیجان انگیز را تجربه کنید. سافاری دبی شما را با زندگی بادیه نشینان این منطقه، آداب و رسوم مردم و بعلاوه زیبایی کویر آشنا می نماید. عبور از میان تپه های شنی با ماشین های لندکروز، شترسواری، دیدنی حیات وحش بیابان های اطراف، اسکی روی شن، بازدید از روستاها، تجربه غذاهای محلی، دیدنی پایکوبی های محلی سنتی و… جزو برنامه تور سافاری دبی هستند.

قیمت سافاری دبی: از 27 تا 270 دلار

تفریحات لوکس دبی

قیمت تفریحات دبی بسیار به نوع تفریحی که انتخاب می کنید بستگی دارد. برخی در پی سفر مقرون به صرفه به دبی هستید و برخی دیگر لوکس ترین تفریحات دبی را انتخاب می نمایند.لوکس ترین تفریحات دبی بسیاری از گردشگران را از سرتاسر جهان به این منطقه کشانده اند. اگر شما هم در پی تفریح لاکچری در دبی هستید، این موارد را از قلم نیندازید.

اسکای دایوینگ | Skydiving

چتربازی یا همان اسکای دایوینگ نه تنها یک تفریح هیجان انگیز در دبی است، بلکه در لیست لوکس ترین ها نیز قرار گرفته است. اسکای دایوینگ دبی بهترین کیفیت را در این زمینه به گردشگران ارائه می دهد. برای کسانی که در پی بالاترین هیجان در دبی هستند، پرت شدن از درون یک هلی کوپتر به بیرون همان چیزی است که می خواهند.

اسکای دایوینگ دبی معمولا روی جزایر مصنوعی پالم این منطقه انجام می گردد و از ارتفاع تصاویر فوق العاده زیبایی را می توانید از این جزایر مشاهده کنید.

قیمت اسکای دایوینگ دبی: از 600 دلار

هلی کوپترسواری دبی

تور هلی کوپتر از تفریحات لوکس دبی برای کسانی است که به دیدنی منطقه از ارتفاع علاقه مند هستند. بسیاری از هتل های دبی به ویژه هتل های 5 ستاره، باند مخصوص فرود و پرواز هلی کوپتر دارند. بهترین جهت این تورها از برج العرب معروف دبی، جزایر پالم، خط ساحلی، ساحل مشهور جمیرا و برج خلیفه می گذرد. هلی کوپترها ظرفیت 6 نفر را دارند و معمولا 15 تا 20 دقیقه اطراف دبی را به شما نشان می دهند. می توانید به طور خصوصی نیز از این تورها بهره ببرید.

قیمت هلی کوپترسواری دبی: از 500 دلار برای پرواز شخصی

باشگاه های گلف دبی

یکی از تفریحات دبی که می توان آن را در لیست تفریحات لوکس قرار گرفته است، بازی گلف است. باشگاه های گلف زیادی در این منطقه وجود دارند که امروزه به یکی از جاذبه های گردشگری دبی تبدیل شده اند. باشگاه گلف امارات (Emirates Golf Club) یکی از مجلل ترین و بهترین باشگاه های گلف دبی است؛ اولین زمین گلف با 18 سوراخ در خاورمیانه که امکانات رفاهی و تفریحی زیادی دارد. باشگاه گلف البادیه (Al Badia Golf Club) با طراحی منحصر به فردش و باشگاه جمیرا گلف استیتز (Jumeirah Golf Estates) نیز از لوکس ترین زمین های گلف دبی به شمار می فرایند.

قیمت باشگاه های گلف دبی: از 118 دلار

کشتی کروز دبی

لوکس ترین تفریح دبی، گذراندن ساعاتی در آرامش در کشتی کروز در میان آبهاست. تور کروز دبی با منظره دبی مارینا و پالم جمیرا به همراه موسیقی و شام، در میان گردشگران هواداران خاص خود را دارد. یک تور چند ساعته روی عرشه یک کشتی بزرگ با انواع غذاها و نوشیدنی ها، ساعاتی به یادماندنی در دبی برایتان رقم خواهد زد.

قیمت تور کشتی کروز دبی: 100 دلار

تفریحات زمستانی دبی

شاید تصور اینکه یکی از بزرگترین پیست های اسکی سرپوشیده جهان در دبی قرار گرفته است، برایتان سخت باشد. وجود چنین پیستی در یک منطقه کویری و خشک بسیار عجیب به نظر می رسد؛ اما امکان برف بازی و اسکی در دبی با بهترین پیست های مصنوعی جهان برای گردشگران فراهم شده است.

پیست اسکی دبی | Ski Dubai

به مرکز خرید بزرگ امارات متحده عربی که بروید، سومین پیست اسکی سرپوشیده جهان را مشاهده خواهید کرد. اگر علاقه مند به تفریحات زمستانی در دبی هستید، حتما سری به این پیست بزنید. سالنی با شش هزار تن برف که تله کابین هم دارد. اسکی بازها و کسانی که به اسنوبرد علاقه دارند، می توانند در پیست اسکی دبی از جهتهای مختلف با ارتفاع و شیب متنوع استفاده نمایند. اگر هم اهل اسکی نیستید، به پارک برفی دبی بروید و از تله کابین سواری و دیدنی پنگوئن ها در دل کویر لذت ببرید.

قیمت پیست اسکی دبی: 83 دلار برای بزرگسالان و 76 دلار برای بچه ها

تفریحات رایگان دبی

تقریبا برای هر تفریحی در دبی باید هزینه پرداخت کنید اما اگر در پی تفریحاتی هستید که هزینه ای برای آنها در دبی نپردازید، لیست زیر را به یاد داشته باشید:

کلاس های رایگان یوگا: این کلاس های یک ساعته را می توانید همه روزه از ساعت 5:30 تا 6:30 صبح و 6:30 تا 7:30 صبح در پارک زابیل، پارک JLT، اینترنت سیتی و… پیدا کنید.

دیدنی رایگان فیلم: صفحه نمایش بزرگی در فضای باز شهر نصب شده و انواع فیلم ها را به نمایش می گذارد. یکشنبه ساعت 8:30 شب به مجتمع تجاری وافی مال دبی بروید و به دیدنی یک فیلم رایگان بنشیند.

آکواریوم دبی: بازدید از آکواریوم دبی رایگان نیست، اما دیدنی بخشی از آن از داخل دبی مال هزینه ای ندارد. بخش کوچکی از یکی از بزرگترین آکواریوم های جهان در دبی را می توانید در این مرکز خرید به طور رایگان دیدن کنید.

آبنمای دبی : یکی از بهترین تفریحات دبی در شب دیدنی آبنمای دبی است که نظیر آن را نخواهید یافت. یکی از جاذبه های مدرن دبی که هر 30 دقیقه یک بار به مدت 3 تا 4 دقیقه به پایکوبی درمی آیند. این فواره های موزیکال را درست بیرون از دبی مال مشاهده خواهید کرد.

دبی، شهر تفریحات بی انتها

مرکز امارات متحده عربی را با نوآوری، معماری مدرن و زندگی لوکس می شناسند. علاقه شما هر چه که باشد، تفریحات دبی می توانند نظرتان را جلب نمایند. اینجا یک مقصد گردشگری لوکس با بهترین امکانات هم برای گردشگران و هم برای تجار است و سفر به دبی را یک بار هم که شده باید تجربه کرد.

آیا شما هم اهل سفر لوکس هستید؟ اگر به دبی سفر نموده اید، تجربه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مونا اشرف زاده

منبع: فلای تودی

به "این تفریحات دبی را از دست ندهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این تفریحات دبی را از دست ندهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید