برگزاری روز فرهنگی تیران و کرون در نوروزگاه اصفهان

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و بروشور، صبح امروز یکشنبه 12 فروردین 97 روز فرهنگی شهرستان تیران و کرون در نوروزگاه اصفهان برگزار شد.

برگزاری روز فرهنگی تیران و کرون در نوروزگاه اصفهان

فریدون الله یاری مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت:

هم زمان با روز میلاد امیرمؤمنان علی (ع) در رویدادی دیگر از روز فرهنگی شهرستان های استان، 65 نفر از هنرمندان صنایع دستی و دوستداران میراث فرهنگی و همچنین فعالان گردشگری شهرستان تیران و کرون در نوروزگاه اصفهان به معرفی شهرستان خود به گردشگران نوروزی پرداختند.

وی اضافه نمود:

در این روز فرهنگی اجرای نمایش طنز به زبان محلی، برپایی کارگاه های صنایع دستی شهرستان شامل سفال و سرامیک، کلون در سازی، زنگوله سازی و نقاشی، نگارگری از جمله برنامه های روز فرهنگی تیران و کرون بود.

الله یاری ادامه داد:

اجرای نمایش های طنز نوروزی ویژه ایام میلاد امیرمؤمنان علی (ع) و اجرای بازی های بومی و محلی همچون مسابقه طناب کشی از دیگر برنامه های فرهنگی این شهرستان بود.

مدیر کل میراث فرهنگی اصفهان به حضور اقامتگاه های بوم گردی روستایی این شهرستان در این برنامه اشاره کرد و گفت:

با توجه به حضور دوستداران و فعالان میراث فرهنگی و گردشگری از دو روستای کردعلیا و جاجا در این رویداد فرهنگی، مسئولان اقامتگاه های بوم گردی این دو روستا نیز در این برنامه فرهنگی به معرفی جاذبه های تاریخی و گردشگری روستاهای خود به ویژه شهر زیر زمینی روستای کرد علیا پرداختند.

منبع: کجارو / میراث آریا

به "برگزاری روز فرهنگی تیران و کرون در نوروزگاه اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری روز فرهنگی تیران و کرون در نوروزگاه اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید