تقویت ابروها و پر پشت کردن آنها

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و بروشور، شرکت های لوازم آرایشی، مداد، ژل و سایر محصولاتی را به بازار عرضه می نمایند که می توانند به پرپشت تر نشان دادن ابروهای شما یاری نمایند. اما آیا راهی برای تقویت ابروها بدون اتکا به لوازم آرایش وجود دارد؟ چه ریزش مو داشته باشید و چه فقط ابروهای نازک دارید، اگر می خواهید ابروهای خود را تقویت کنید، درمان های خانگی متعددی وجود دارند که می توانید آنها را امتحان کنید. در این آنالیز ما در خصوص تقویت ابروها و پر پشت کردن آنها صحبت خواهیم کرد.

تقویت ابروها و پر پشت کردن آنها

4 راه خانگی برای تقویت ابروها

در زیر به چهار مورد از راه های خانگی در خصوص پرپشت شدن ابروها اشاره می کنیم:

روغن نارگیل

محبوبیت روغن نارگیل هم برای پخت و پز و هم مکمل غذایی افزایش بسیاری یافته است. بعلاوه، می توان از این روغن به عنوان روغن پرپشتی ابرو نیز استفاده کرد. در حالی که این روغن به طور گسترده برای کاهش وزن و زوال عقل مورد مطالعه قرار گرفته است، هیچ داده علمی گسترده ای وجود ندارد که از استفاده از روغن نارگیل برای افزایش ضخامت مو پشتیبانی کند.

با این حال، سر و صدای زیاد روغن نارگیل برای سلامت مو در بازار ادامه دارد. برای استفاده از روغن نارگیل روی ابروها، کافی است اندازه کمی روغن را در دستان خود گرم نموده و آن را در ناحیه ابرو ماساژ دهید. می توانید روغن را یک شب به ابروهای خود بمالید و صبح آن را بشویید.

روغن درخت چای

مانند روغن نارگیل، روغن درخت چای ظاهراً می تواند رشد و ضخامت ابرو را با ایجاد یک سد مرطوب نماینده برای سلامت سلولی و فولیکولی تحریک کند. از روغن درخت چای که در گذشته برای بریدگی ها و سایر جراحات استفاده می شده، می توان به عنوان درمان پوست استفاده کرد. این روغن در بسیاری از محصولات بدون نسخه موجود است اما می توانید عصاره های روغن درخت چای را نیز پیدا کنید تا مستقیماً روی ابروهای خود بمالید.

برای استفاده، هر روز اندازهی از روغن درخت چای را روی ابروهای خود بمالید و بگذارید یک شب بماند. این روغن ممکن است در بعضی افراد یک واکنش آلرژیکی به نام درماتیت ایجاد کند. قبل از استفاده از روغن درخت چای برای ابروهای خود، این محصول را روی ناحیه کوچکی از پوست خود مانند بازو آزمایش کنید.

در حالی که روغن درخت چای ممکن است به عنوان یک درمان جایگزین برای رشد سریع و پرپشتی ابروها مورد تمجید قرار گیرد، هیچ مطالعه علمی که این ادعاها را تأیید کند، وجود ندارد. همانطور که مرکز ملی سلامت تکمیلی و یکپارچه (NCCIH) منبع مورد اعتماد گزارش می دهد، مطالعات کمی بر روی انسان اجرا شده اند. از این میان، تنها نتایج امیدوارنماینده برای روغن درخت چای شامل درمان آکنه و عفونت های قارچی است.

روغن اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس شاید بیشتر به دلیل اثرات آرام بخش شناخته شده است. هنگامی که به صورت موضعی استفاده گردد، ممکن است با ریزش مو نیز مبارزه کند. روزانه عصاره اسطوخودوس را در ناحیه ابرو ماساژ دهید تا بتوانید جلوی ریزش آن را بگیرید. هرگز نباید اسطوخودوس را به صورت خوراکی مصرف کنید زیرا ممکن است سمی باشد.

اگر آلرژی دارید، باید روغن را روی قسمت دیگری از پوست خود نیز آزمایش کنید. این محصول می تواند در بعضی افراد باعث ایجاد جوش گردد. از نظر مطالعات علمی، به نظر می رسد اسطوخودوس فقط در درمان استرس نویدبخش است. در حالی که به طور کلی به عنوان یک درمان ریزش مو مضر در نظر گرفته نمی گردد، هیچ مطالعه کیفی نیز اثربخشی این استفاده را تأیید نمی نماید.

نظافت روزانه

در بعضی موارد دستیابی به ابروهای ضخیم تر ممکن است صرفاً به تکنیک های آرایش بستگی داشته باشد. حتماً این نکات را رعایت کنید:

  • از پرکردن بیش از حد ابروهای خود با لوازم آرایش خودداری کنید.
  • از فشار دادن بیش از حد به ناحیه مورد نظر با مداد ابرو خودداری کنید.
  • هر روز ابروهای خود را با برس ابرو بکشید.

پس از چند هفته، عادات خوب نظافت احتمالاً نتیجه خواهند داد. اگر هنوز نتیجه ای نمی بینید، با متخصص پوست خود در خصوص مداخلات شدیدتر صحبت کنید. پیوند جراحی ممکن است در موارد ریزش موی قابل توجه یا آسیب فولیکول استفاده گردد. این روش برای موارد ضربه یا ریزش موی گسترده توصیه می گردد.

چند نکته هوشمندانه در تقویت ابروها

آیا می دانستید که ابروها در تابستان سریع تر رشد می نمایند؟ کارشناسان معتقدند که این مهم به دلیل گرما است. در زمستان، ابروها کمتر فعال هستند و رشدشان کند می گردد. بنابراین بهار و تابستان زمان بسیار خوبی برای صرف انرژی بیشتر برای رشد بیشتر ابروهایتان هستند.

به خصوص که این دوره زمانی است که کمتر از آرایش استفاده می کنیم و در عوض اجازه می دهیم پوست مان در حالت طبیعی قرار گیرد. قبل از اینکه همه چیزهایی که باید در خصوص رشد سریع تر ابروهای خود بدانید را یاد بگیرید، یکی از جزئیات کلیدی، داشتن یک جفت ابرو سالم است. درست مانند پوست، ابروهای ما وقتی مرتباً با رطوبت تغذیه شوند، خوب عمل می نمایند. در زیر به چند نکته هوشمندانه توجه کرد:

از برداشتن ابرو خودداری کنید و موچین را کنار بگذارید

اگر می خواهید ابروهایتان پر پشت تر و قوی تر شوند، از موچین استفاده نکنید. شما به احتمال زیاد کندن چند تار مو را تجربه نموده اید اما به طور ناگهانی متوجه شدید که نیمی از ابروهای خود را برداشته اید. بنابراین، اگر می خواهید اجازه دهید ابروها رشد نمایند، باید از همین الان استفاده از موچین را متوقف سازید.

برای دستیابی به برترین نتایج، مهم است که حداقل تا دو ماه موهای ابروی خود را با موچین بر ندارید. در چند هفته اول، احتمالاً موهایی خارج از فرم ابروی شما رشد می نمایند اما همین منتظر بمانید تا آن موها هم به رشد کامل خود برسند. از یک مداد ابرو برای پر کردن شکاف ها و پوشاندن تک تک موها با کانسیلر بهره ببرید.

ابروهای خود را با یاری ماسک تخم مرغ تقویت کنید

استفاده از تخم مرغ به عنوان ماسک ابرو ممکن است کمی عجیب به نظر برسد اما این کار برای ابروهای شما مفید خواهد بود. تخم مرغ سرشار از کراتین و بیوتین است. این دو ماده در کنار هم رشد ابروها را تقویت می نمایند. کراتین، پروتئینی است که ابروها و مژه ها را می سازد. با کراتین اضافی، به قوی تر و ضخیم تر شدن ابروها یاری می کنید.

زرده تخم مرغ را از سفیده آن جدا کنید و با چنگال آن را به صورت خمیری صاف درآورید. برس ابرو را به مخلوط آغشته کنید و از آن برای شانه زدن ابروها بهره ببرید. بعد از 20 دقیقه زرده را به آرامی با آب گرم بشویید. برای تسریع رشد، درمان را دو بار در هفته تکرار کنید.

برای تقویت ابروها از ژل آلوئه ورا بهره ببرید

احتمالاً از ژل آلوئه ورا برای تسکین پوست پس از آفتاب سوختگی استفاده نموده اید، اما می توانید از این ماده طبیعی برای موارد دیگر مانند تقویت ابروها نیز بهره ببرید. آلوئه ورا حاوی آلوئنین است، ماده ای شبیه به پروتئین کراتین که باعث افزایش رشد ابروها می گردد. علاوه بر این، آلوئه ورا به تقویت موهای ابرو یاری نموده و در نتیجه از ریزش آنها جلوگیری می نماید.

این ماده فوق العاده بعلاوه چربی پوست را کاهش می دهد و فولیکول های مو را باز می نماید که در نهایت به پر پشت شدن ابروها یاری خواهد نمود. ما دوست داریم که آلوئه ورا به سرعت جذب پوست گردد، بدون اینکه احساس چسبندگی به جا بگذارد. ژل آلوئه ورا را روی ابروهای خود مالیده و اجازه دهید پوست شما آن را جذب کند. بعلاوه، نیازی به شستشو ابروها بعد از استفاده از ژل آلوئه ورا نیست.

با یاری وازلین ابروهای خود را پر پشت کنید

پر شدن ابروها با وازلین راه دیگری برای تقویت ابروها است. وازلین حاوی چندین ماده مفید است که فولیکول های مو را تغذیه نموده و در نتیجه رشد را تحریک می نماید. از جمله اینکه وازلین حاوی پروتئین، اسیدهای چرب، آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها است. چند قطره روغن کرچک را روی ابروهای خود بمالید و بگذارید 30 دقیقه بماند. سپس آن را با آب گرم بشویید.

ابروهای خود را با سرم ابرو تقویت کنید

این گزینه برای کسانی مفید است که خواستار ابروهای ضخیم تر و پرپشت تر هستند اما با کمترین کوشش ممکن سعی در تقویت آن دارند. استفاده از سرم ابرو آسان است و به بلندتر و پر شدن ابروها یاری می نماید. سرم ابرو را باید در طولانی مدت بهره ببرید تا نتایج آن را ببینید. برترین بخش ماجرا این است که فقط چند ثانیه طول می کشد تا بتوان از سرم برای تقویت ابروها استفاده کرد.

کلام آخر

به طور کلی، شواهد کمی برای حمایت از درمان های خانگی برای تقویت ابروها وجود دارد. بیشتر مطالعات از در این موضوع محدود هستند و بسیاری از آنها هنوز به مرحله قطعی نرسیده اند. نکته دیگر درک دلیل نازک و کم شدن ابروها است. بعضی افراد به طور طبیعی ابروهای نازکی دارند. با این حال، اگر متوجه نازک شدن ناگهانی ابروهای خود شدید، این می تواند نشان دهنده یک بیماری زمینه ای باشد. اگر متوجه ریزش موی ناگهانی یا بثورات در اطراف ابروهای خود شدید، به پزشک مراجعه کنید.

منبع: اسنپ مارکت

به "تقویت ابروها و پر پشت کردن آنها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقویت ابروها و پر پشت کردن آنها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید