برطرف چالشهای منطقه طرشت توسط ناحیه نوآوری شریف

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و بروشور، دکتر مجید دهبیدی پور در اولین نشست مجمع فناوری و نوآوری استان تهران که امروز در محل کارخانه نوآوری با حضور معاون علمی و فناوری، شهردار و استاندار تهران برگزار گردید، گفت: ایجاد ناحیه نوآوری شریف از سال 1379 شروع شد که در این ناحیه 2 برج فناوری خصوصی وجود دارد.

برطرف چالشهای منطقه طرشت توسط ناحیه نوآوری شریف

وی با بیان اینکه یکی از این برج ها افتتاح شده است، اضافه کرد: قرار است یکی دیگر از این برج ها به زودی رونمایی و شروع به کار کند.

دهبیدی پور با بیان اینکه در این ناحیه 500 شرکت فناور و دانش بنیان مستقر شده است، اضافه کرد: علاوه بر آن 6 صندوق خطر پذیر، 8 مرکز نوآوری، 15 شتابدهنده و مرکز رشد، 2 مرکز فضای کار اشتراکی و 12 ارائه دهنده سرویس در این منطقه نوآوری شریف فعالیت می نمایند.

دهبیدی پور با بیان اینکه ما عوامل موفقیت21 نواحی نوآوری در کشورهای مختلف را آنالیز کردیم، گفت: 4 عامل استقرار نواحی نوآوری در کنار زندگی و تفریح مردم، دارا بودن المان های شهری، حضور رهبران نوآور و مشوق های دولت محلی و ملی از جمله عواملی بودند که در موفقیت های این نواحی نوآوری موثر بودند و ما هم سعی کردیم ناحیه نوآوری شریف را بر این اساس راه اندازی کنیم.

رئیس ناحیه نوآوری شریف گفت: رویکرد ما برای استقرار شرکت های دانش بنیان در این ناحیه تجمیع آنها در مجتمع های فناوری بوده است.

به گفته دهبیدی پور، ما در این ناحیه بنا داریم مجتمع سازی شرکت های دانش بنیان را داشته باشیم تاهم افزایی شرکت ها ارتقا یابد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از اولویت های این ناحیه کاهش آسیب های زیست محیطی است، گفت: تعامل با مردم منطقه شریف و طرشت از برنامه های ما است که تا به امروز 1100 نفر ساعت کارگاه آموزشی و وبینار برای این مردم منطقه برگزار کردیم.

رئیس ناحیه نوآوری شریف بیان کرد: در این ناحیه چالش هایی داریم که در صدد برطرف آنها هستیم.

وی با اشاره به این چالش ها گفت: عدم وجود مناظر و المان های شهری، عدم دسترسی به داده ها و برق منطقه ای از چالش های این منطقه هستند. همچنین رها شدگی باغ های طرشت از دیگر مسائل نواحی دور ناحیه نوآوری شریف به شمار می رود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "برطرف چالشهای منطقه طرشت توسط ناحیه نوآوری شریف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برطرف چالشهای منطقه طرشت توسط ناحیه نوآوری شریف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید