معرفی 10 جاذبه تاریخی کیش که از آنها بی خبر بودید!

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و بروشور، بسیاری از افرادی که در طی سال به کیش سفر میکنند برای بازدید از جاذبه های تاریخی کیش راهی این جزیره در جنوب ایران می شوند. در این بخش از خبرنگاران قصد داریم جاذبه های تاریخی کیش را به شما عزیزان معرفی کنیم تا در صورتی که قصد دارید از این جزیره بازدید کنید و بتوانید با آشنایی بیشتر از این جاذبه های تاریخی، بازدید از آنها را نیز در برنامه گردشی خود قرار دهید، از این رو پیشنهاد میکنیم که تا خاتمه با ما همراه باشید.

معرفی 10 جاذبه تاریخی کیش که از آنها بی خبر بودید!

شهر حریره کیش - جاذبه های تاریخی کیش

شهر حریره کیش در شمال این جزیره از اولین جاذبه تاریخی این شهر است که قصد معرفی آنرا داریم. در این شهر آثاری از تاریخ به جای مانده است که عمر آنها به قرن چهارم تا دهم هجری باز میشود. در صورت بازدید از این بخش از جزیره کیش میتوانید به مسجد جامع، حمام، خانه اعیانی و تاسیسات آبی سر زده و از آنها بازدید کنید.

از جاذبه های تاریخی کیش که ممکن است تعجب شما را برانگیزد کانال های زیر زمینی و چاه های متعددی است که در این شهر حفر شده اند. هنوز دلیل مشخصی برای اینکه چرا این تعداد از چاه ها و آبراه های زیر زمینی در این شهر حفر شده اند پیدا نشده و از آن به عنوان راز شهر حریره یاد می شود.

آب انبار کیش - جاذبه های تاریخی کیش

در حوالی شهر حریره کیش آب انباری واقع شده است که شمایل ظاهری آن هر یک از بازدید کنندگان را به یاد بادگیرهای شهر یزد خواهد انداخت. گذراندن زمانی در فضای خنک این آب انبار کیش میتواند برای هر کسی لذت بخش باشد، به خصوص اگر در گرمای فصل تابستان به بازدید از این آب انبار رفته باشید مطمئنا خنکی آن نعمتی است که قدر آن را بیشتر خواهید دانست.

خانه اعیانی کیش

خانه اعیانی کیش یکی از جمله آثار تاریخی کیش به شمار میرود که در بخشی از شهر حریره واقع شده است. باتوجه به معماری به کار رفته در این خانه بسیاری از مورخین این خانه را متعلق به دوره الخانیان میدانند. باتوجه به کاشی کاری های خاصی که در این خانه اجرا شده است چنین برداشت می شود که این خانه متعلق به خانواده های اشرافی و سلطنتی بوده است و از این روست که آنرا خانه اعیانی نام گذاری کرده اند. از بخش های مختلف خانه همچنان آثاری به جای مانده است که مطمئنا برای علاقه مندان به تاریخ و بازدید از جاذبه های تاریخی کیش مجذوب کنندهیت های خاص خود را خواهند داشت.

روستای باغو کیش

یکی دیگر از جاذبه های تاریخی کیش روستای باغو کیش است. طبق روایات تاریخی نام این روستا از نام زنی گرفته شده است که در زمانی که جزیره کیش در اختیار پرتغالی ها بوده است در این جزیره زندگی می کرده است.

از جمله آثار تاریخی که در این روستا می توان از آن بازدید کرد مسجد النبی است که سال ساخت آن 981 هجری تخمین زده شده است. درختان لور نیز یکی دیگر از جمله جاذبه های طبیعی موجود در این روستای تاریخی است که امکان بازدید از آنها برای مسافرین جزیره کیش مهیا شده است.

از دیگر مجذوب کنندهیت های بازدید از روستای تاریخی باغو کیش میتوان به غذاها، جشن ها و صنایع دستی بومیان این روستا اشاره نمود که میتواند نظر هر گردشگری را به خود جلب نماید.

خانه بومیان

اگر دوست دارید از فرهنگ، تاریخ، صنایع دستی 200 ساله و جاذبه های تاریخی کیش موجود در این جزیره بازدید کنید خانه بومیان درست همان چیزی است که در جزیره کیش میبایست به سراغ آن بروید. صاحب این خانه از جمله تاجرینی بوده است که در تجارت مروارید سرشناس بوده و صاحب یکی از بزرگترین لنج های موجود در جزیره کیش در 80 سال گذشته بوده است.

یکی از جمله مجذوب کنندهیت های بازدید از خانه بومیان این است که با بازدید از این خانه امکان صرف یک قهوه و خرمای خاص این منطقه از کیش را خواهید داشت و همین موضوع میتواند سفر شما به کیش را خاطره انگیزتر کند.

شهر زیرزمینی کاریز - جاذبه های تاریخی کیش

از جمله دیگر جاذبه های تاریخی کیش میتوان به شهر زیرزمینی کاریز اشاره نمود. این شهر که ساختاری مرجانی دارد از ویژگی های خاصی نیز برخوردار است. جریان آب شیرینی که در این شهر جاری است در کنار هوای خنک زیر زمین در کنار فسیل هایی با قدمت طولانی دقیقا همان ویژگی هایی است که میتواند یک جاذبه تاریخی را بیش از پیش برای بازدیدنمایندگانش خاص تر کند.

آبی که در این شهر جاری شده است حاصل تلنبار شدن بارش های فصلی است. مرجان هایی که در مسیر آب قرار دارند سبب تصفیه شدن آب به صورت طبیعی شده و شما در نهایت میتوانید از آب شیرینی که از این شهر میگذرد نیز با خیالی آسوده بنوشید.

از سال 78 تا کنون که این اثر تاریخی در کیش مورد بازسازی و بازسازی قرار گرفته است شاهد ساخت موزه، بازارچه های سنتی و رستوران در حوالی آن هستیم که برای بازدیدنمایندگان اوقات شاد و مفرحی را تدارک دیده اند.

مسجد ماشه -جاذبه های تاریخی کیش

از دوران قاجار آثار تاریخی بسیاری در ایران به جای مانده است، یکی از این آثار که در جزیره کیش میتوان از آن بازدید نمود مسجد ماشه است. قدمت این مسجد به 120 سال پیش باز میشود به دلیل معماری خاص و چشم نوازی که دارد که به یکی از جاذبه های گردشگری تبدیل شده است که بسیاری از مسافرینی که به کیش سفر می کنند بازدید از آن را در برنامه سفر خود قرار می دهند.

جزیره هندورابی

باتوجه به اینکه در سالهای 908 هجری پرتغالی ها در جزایر جنوبی ایران ساکن بودند و این جزایر را به اشغال خود دراورده بودند میتوان آثار زیادی از حضور آنها در این بخش ها مشاهده کرد. جزیره هندورابی در آن زمان پایگاه لشکری و تجاری پرتغالی ها به حساب می آمده است و آثار بجا مانده از پرتغالی ها برای هر علاقه مند به تاریخی میتواند سر ذوق آورنده باشد.

درخت سبز

یکی دیگر از جاذبه های تاریخی کیش در نزدیکی شهر حریره درخت سبز است. از این درخت به عنوان یکی از کهنسال ترین درخت سبز کیش نام برده می شود که سن آن 500 الی 600 سال تخمین زده می شود. برخی از افراد اعتقاد دارند که با بستن پارچه هایی به این درخت آرزوهایشان براورده می شود. از این رو در صورتی که در زمان بازدید از این درخت با پارچه های گره خورده بر روی شاخه های آن رو به رو شدید تعجب نکنید.

کشتی یونانی - جاذبه های تاریخی کیش

شاید بتوان معروف ترین جاذبه تاریخی کیش را کشتی یونانی دانست. این کشتی که در سال 1345 در نزدیکی روستای باغو به دلایل نامشخصی به گل نشست از آن سال به سوژه نابی برای عکاسان و لوکیشنی عاشقانه برای قرارهای دونفره تبدیل شده است. باتوجه به فساد روز افزون این کشتی به واسطه حضور در آب و تابش هر روز خورشید به آن، این کشتی به مرور زمان در حال از بین رفتن است و شاید مدت زمان زیادی از عمر آن باقی نمانده باشد. باتوجه به نبود صرفه مالی برای نگهداری این کشتی احتمالا به زودی شاهد از بین رفتن یکی از مجذوب کننده ترین جاذبه های تاریخی کیش باشیم از این رو در صورتی که مایلید تا از این جاذبه تاریخی کیش بازدید کنید پیشنهاد میکنیم هر چه زودتر به این جزیره سفر کنید.

بازدید از جاذبه های تاریخی کیش با وبلاگ کاتالوگ و بروشور

وبلاگ کاتالوگ و بروشور این فرصت را برای علاقه مندان به تاریخ و بازدید از جاذبه های تاریخی کیش فراهم کرده است تا با خرید تور کیش از این مجموعه بتوانند با هزینه مناسبی به کیش سفر کرده و در چند روزی که در کیش به همراه تور حضور دارند بتوانند از جاذبه های تاریخی این جزیره دیدن کنند. برای این منظور کافی است به بخش تورهای گردشگری رفته و تور کیش مناسب خود را خریداری نمایید.

منبع: الی گشت

به "معرفی 10 جاذبه تاریخی کیش که از آنها بی خبر بودید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی 10 جاذبه تاریخی کیش که از آنها بی خبر بودید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید