نظر روانشناسان مراکز مشاوره ازدواج در تهران برای موفقیت زوجین در زندگی

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و بروشور، از دیدگاه مشاوران مراکز مشاوره ازدواج در تهران زوج های پیروز در زندگی مشترک چه کارهایی انجام می دهند؟ برای دریافت پاسخ تا انتهای متن همراه ما باشید.

نظر روانشناسان مراکز مشاوره ازدواج در تهران برای موفقیت زوجین در زندگی

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و بروشور، بنابراعلام انتخاب نو، ازدواج یکی از احتیاجهای اساسی بشر است، احتیاجی که با برآورده شدن آن همزمان احتیاج های روانی، مادی، جسمی، اجتماعی، فردی و.... برطرف می گردد. به همین دلیل باید در انتخاب آن دقت کرد و مسائل زیادی را در نظر گرفت و به آن ها رسیدگی کرد. ازدواج کردن کار عظیمی نیست بلکه ازدواج مناسب و درست پیش بردن آن مهم و با ارزش است.

پیروزیت در ازدواج به شانس و اقبال بستگی ندارد. بلکه همواره متغیرهایی هستند که می تواند در داشتن یک زندگی مشترک پیروز تاثیرگذار باشند. بعضی از متغیرهای کلیدی در پیش بینی یک ازدواج پیروز از دیدگاه مشاوران مرکز مشاوره ازدواج در تهران عبارت است از:

ارتباط خوب:

ارتباط صمیمانه می تواند یکی از لذت بخش ترین تجارب انسانی و یکی از عظیم ترین موانع درد و رنج باشد، عشق با امید بسیار زیادی آغاز می گردد اما این احتیاجها ممکن است که بر طرف نشوند و خشم باعث جدایی گردد و قضاوت ها پذیرش را سخت کند و زوج ها از هم فاصله بگیرند.

توانایی زوج ها برای خود بیانگری موثر در ارتباط متقابل امری مهم برای تعامل پیروز است. مهارت های ارتباطی موثر مهم ترین مهارت های زندگی هستند که زوج ها می توانند یاد بگیرند و آن ها را توسعه بدهند از راه های دو جانبه برقراری مهارت های ارتباطی می توان به تحسین های روزانه یکدیگر، بحث و مذاکره، همدلی، گوش دادن فعال و... اشاره نمود.

حل پیروزیت آمیز تعارض ها:

عدم توافق در بسیاری از مسائل بین زوجین اجتناب نا پذیر است. زوجین نمی توانند در هر زمینه ای موافق هم باشند، اما مهم است که یاد بگیرند که چگونه تعارض ها را با پیروزیت حل کنند.

زوجین نمی توانند یک رابطه را به حال خود رها کنند و موقع برخورد مجدد با آن، انتظار داشته باشند که حل شده باشد. مسائل به مرور زمان ناپدید نمی شوند.

در حقیقت اگر به مسائل ارتباطی توجه نگردد آن ها به تدریج عظیم تر می شوند و به همین دلیل حل اختلافات و تعارض ها بسیار مهم است و همچنین حل اختلافات قبل از ازدواج شانس بیشتری برای لذت بردن از زندگی بعد از ازدواج فراهم می نماید.

انتظار واقع بینانه از مسائل ازدواج:

بر اساس مطالعات صورت گرفته در مطب های روانشناسی هدف از ازدواج، در جوامع و فرهنگ های مختلف آمادگی و شرایط لازم برای ازدواج بسیار متفاوت است اما باید به این نکته اشاره نمود که زوج های پیروز چشم بسته و ساده لوحانه ازدواج نمی کنند بلکه هدف از ازدواج، قرار دریافت در راستا رشد و کمال است و شرط لازم برای ازدواج رسیدن به خود شناسی و بلوغ در تمامی جنبه های جنبی، عقلانی، عاطفی و اجتماعی است.

افراد هر چه بیشتر زوایای وجودیشان را بشناسند و درباره خودشان بیشتر بدانند، در هنگام انتخاب شریک و همسر جهت گیری بهتری خواهند داشت. زمانی که درباره ویژگی های جسمانی، احساسی، هیجانی، هوشی و روانی خود اطلاعات کافی داشته باشند، به عنوان فردی که در فرایند انتخاب قرار می گیرد، دقیق تر عمل خواهند کرد.

مردان و زنانی که خود را خوب می شناسند، فرصت و شرایط بهتری در انتخاب شریک زندگی شان دارند و بر عکس، کسانی که درک و بینش کافی نسبت به خود ندارند، خویشتن را به دست شانس و اقبال می سپارند و به امید بهترین ها می مانند.

آن ها می دانند که ازدواج دارای بحران ها و چالش هایی می باشد اگر با یکدیگر همکاری کنند می توانند ازدواج پیروز را ایجاد کنند و با کوشش دو طرفه آن را حفظ کنند.

توازن در فعالیت های فردی و فعالیت های مشترک:

طبق نظر روانشناس مشاور در مراکز مشاوره خانواده زوج های پیروز توازن خوبی بین با هم بودن و جدا از هم بودن ایجاد می کنند.

آن ها به همدیگر اجازه توسعه علایق شخصی را می دهند و ارتباطات خود با دیگران مانند خانواده و دوستان ا نیز حفظ می کنند و در کنار آن زوج های پیروز همچنین می دانند که چگونه از اوقات مشترک به صورت رضایت بخشی استفاده کنند مانند فعالیت های آرام بخش و سرگرم کننده.

احساس خوب نسبت به همسر:

هر انسانی دارای خصایص اخلاقی و ویژگی های شخصیتی منحصر به فرد می باشد و بسیاری از افراد به اشتباه می پندارند که همسرشان باید به گونه ای باشد که دلشان می خواهد.

اما باید این نکته را نیز در نظر بگیرید که زنان و مردان با یکدیگر تفاوت هایی دارند و موضوع اساسی این است که زوجین پیروز باید همسر خود را همان طور که هست دوست بدارند و به دنبال تغییر دادن او نباشند.

پذیرش همسر آن گونه که هست یکی از مواردی می باشد که از اهمیت فوق العاده ای در ازدواج پیروز برخوردار است و در حالت کلی می توان گفت که بیشترین چیزی که می تواند رابطه زوجین را بهتر کند پذیرفتن یکدیگر است.

ازدواج شیوه ای از زندگی را پیش روی زوجین قرار می دهد که در آن به یکدیگر عشق می ورزند، به هم احترام می گذارند و هر روز به نحوی از یکدیگر قدردانی می کنند.

ازدواج فرایندی پویا و مشترک است نه حالتی منفعلانه اگر ارتباط رضایت بخشی ندارید اولین گام حل مسائل و اختلافات است و می توانید از مرکز مشاوره انتخاب نو که با مدیریت دکتر تابع جماعت و دکتر باقری می باشد، در این زمینه هدایت دریافت کنید زیرا که ازدواج رابطه ای است که به کوشش و همکاری زن و مرد احتیاج دارد تا در راستا رشد و پیشرفت حرکت کند.

یک ازدواج پیروز می تواند پایه محکمی برای یک خانواده مستحکم باشد.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "نظر روانشناسان مراکز مشاوره ازدواج در تهران برای موفقیت زوجین در زندگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظر روانشناسان مراکز مشاوره ازدواج در تهران برای موفقیت زوجین در زندگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید