اعطای گواهینامه استاندارد نوآوری به اختراع موزه ای ایرانی ها

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و بروشور، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین اخبار منتشر شده، اعطای گواهینامه استاندارد نوآوری به اختراع موزه ای ایرانی ها صورت پذیرفت.

اعطای گواهینامه استاندارد نوآوری به اختراع موزه ای ایرانی ها

گواهینامه IIS که مخفف IFIA Innovation Standard است به نوآوری ها و اختراعاتی تعلق میگیرد که شرایط لازم را برای دریافت استاندارد از سوی هیأت 11 نفره ژوری منتخب فدراسیون دنیای مخترعان داشته باشد. این گواهینامه از خدمات جدیدی است که این فدراسیون که مقر آن در ژنو سوئیس است، از اوایل سال 2022 میلادی ارائه آن را شروع نموده و در سه درجه A,B و C اعطا می گردد.

اختراع موزه ای ایران که حاصل کوشش محمودرضا گرجی، مرجان حاجی رحیمی و سالار بصیری است توانست با کسب حداکثر امتیاز، گواهینامه نوع B استاندارد نوآوری را بدست آورد. این نخستین بار در ایران و دنیا است که اختراعی مربوط به فناوری موزه ها پیروز به کسب استاندارد از فدراسیون دنیای مخترعان شده است.

اختراع موزه ای گروه ایرانی که شامل پایش و هوشمندسازی موزه ها می گردد، تیر سال گذشته در نخستین دوره مسابقات اختراعات ویژه اعضای فدراسیون دنیای مخترعان که در ژنو سوئیس و در ششمین دوره نمایشگاه اختراعات ترکیه که شهریور در استانبول ترکیه برگزار گردید، توانست مدال طلا کسب کند.

پس از این پیروزیت، موزه آرداک مانوکیان که موزه ارامنه تهران بشمار می رود، قبول کرد تا این اختراع به صورت آزمایشی در آن اجرا گردد و آذر سال گذشته مراسم رونمایی آن با حضور کارشناسان پژوهشگاه میراث فرهنگی و موزه داران برگزار گردید.

این گروه به خاطر این اختراع و اجرای آزمایشی آن در موزه آرداک مانوکیان از سوی سبوه سرکیسیان، اسقف اعظم ارامنه تهران و ایکوم ایران (شورای بین المللی موزه ها) مورد تقدیر نهاده شدند.

بتازگی در حین نمایشگاه پوشاک ارامنه که به مناسبت هفته میراث فرهنگی در موزه پوشاک سلطنتی کاخ سعدآباد برگزار گردید نیز این دستگاه برای سنجش شرایط موزه ای به صورت موقت به آنجا انتقال یافت تا شرایط این ساختمان تاریخی موزه پوشاک سلطنتی و اشیای آن را که شامل لباس های گرانقیمت می گردد، بسنجد. این اطلاعات بدست آمده برای آگاهی در اختیار مدیر کاخ موزه سعدآباد نهاده شد.

منبع: همگردی

به "اعطای گواهینامه استاندارد نوآوری به اختراع موزه ای ایرانی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعطای گواهینامه استاندارد نوآوری به اختراع موزه ای ایرانی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید