افزایش سرطان ریه در اروپا؛ زنان بیشتر از مردان

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و بروشور، در 30 سال گذشته با تشخیص به موقع سرطان و راه های تازه درمان آن در اتحادیه اروپا، از مرگ میلیون ها نفر جلوگیری شده است. محققان اما نسبت به افزایش نرخ مرگ و میر بر اثر سرطان ریه در میان زنان هشدار می دهند.

افزایش سرطان ریه در اروپا؛ زنان بیشتر از مردان

در حالی که در اتحادیه اروپا نرخ مرگ و میر در اثر سرطان در مجموع رو به کاهش است، اما شیب این تغییر در میان زنان به شدت مردان نیست.

بر پایه تحقیقی که پژوهشگران ایتالیایی، سوییسی و آمریکایی انجام داده اند، پیش بینی می شود که سال 2017 در اتحادیه اروپا بیش از 3 / 1 میلیون نفر بر اثر انواع سرطان جان خود را از دست بدهند.

بر اساس مطالعات این محققان که در مجله Annals of Oncology به چاپ رسیده است، نرخ مرگ و میر در اثر سرطان در کشورهای مختلف این اتحادیه فرق دارد. پژوهشگران از مقامات تصمیم گیرنده در حوزه سیاست می خواهند که در کنار کنترل سیگار، برای تشخیص به هنگام سرطان در اتحادیه اروپا تدابیری بیندیشند.

کارلو لاوکیا، سرپرست این پژوهش از دانشگاه میلان به این مجله می گوید: در مجموع زنان کمتری در مقایسه با مردان در اثر سرطان جان خود را از دست می دهند.

پیش بینی می شود که در سال 2017 در مقایسه با سال 2012، نرخ مرگ ومیر در اثر سرطان در مردان 8 درصد و در میان زنان تنها 4 درصد کاهش یابد. محققان علت این امر را در افزایش ابتلا به سرطان ریه در میان زنان می بینند.

سرطان ریه بر سکوی نخست

بر پایه این تحقیق، تنها در آلمان نرخ مرگ ومیر در اثر سرطان ریه در میان زنان در سال 2017 نسبت به 5 سال پیش 9 درصد افزایش خواهد یافت. پیش بینی ها اما از کاهش ابتلا به سرطان ریه در سال 2017 در میان مردان در آلمان خبر می دهند.

در این تحقیق آمده است، سرطان سینه در میان زنان در اتحادیه اروپا هنوز بزرگ ترین عامل مرگ و میر است. پژوهشگران اما پیش بینی می کنند که سرطان پستان در سال 2017 در میان عوامل مرگ و میر زنان در اروپا، یک پله پایی نتر از سرطان ریه بایستد.

محققان مصرف دخانیات را یکی از عوامل افزایش ابتلا به سرطان ریه می دانند

فابیو لوی یکی از محققان در این پروژه از دانشگاه لوزان، با استناد به آمار هشداردهنده و افزایش سرطان ریه و لوزالمعده بر ضرورت کنترل مصرف دخانیات برای زنان در اروپا تاکید می کند. مشکل دیگر به گفته محققان، پیشرفت اندک در تشخیص، درمان و پیشگیری از سرطان لوزالمعده است.

پژوهشگران برآورد می کنند که سرطان ریه در سال 2017 عامل مرگ 275700 شهروند اتحادیه اروپا باشد. این رقم 20 درصد آماری است که برای مرگ در اثر کل انواع سرطان پیش بینی می شود.

در عین حال محققان در این پژوهش با استفاده از داده های سال 1970 تا 2012 نتیجه می گیرند که در 30 سال گذشته از بیش از 4 میلیون مورد مرگ در اثر سرطان جلوگیری شده است. از خبرهای خوش دیگر این گزارش می توان به پیش بینی کاهش مرگ و میر در اثر سرطان هایی چون معده، روده، پروستات، پستان و سرطان دهانه رحم اشاره کرد.

در همین رابطه بیشتر بدانیم:

تشخیص به موقع سرطان خون

تشخیص به موقع سرطان ریه

تشخیص به موقع سرطان پوست

تشخیص به موقع سرطان سینه

تشخیص به موقع سرطان پروستات

تشخیص به موقع سرطان تیروئید

تشخیص به موقع سرطان مثانه

تشخیص به موقع سرطان روده بزرگ

تشخیص به موقع سرطان سر و گردن

منبع: فوت و فن

به "افزایش سرطان ریه در اروپا؛ زنان بیشتر از مردان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش سرطان ریه در اروپا؛ زنان بیشتر از مردان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید