افزایش 900 درصدی تحریم های وزارت خزانه داری آمریکا علیه سایر کشور ها

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و بروشور، نشریه هیل در گزارشی ضمن بی اثر دانستن ابزار تحریم گفت تحریم های وزارت خزانه داری آمریکا طی دو دهه 933 درصد افزایش داشته است.

افزایش 900 درصدی تحریم های وزارت خزانه داری آمریکا علیه سایر کشور ها

به گزارش گروه سیاسی وبلاگ کاتالوگ و بروشور، به نقل از هیل، آمریکا طی دو دهه گذشته تحریم ها را علیه دولت ها، افراد و نهاد هایی که آن ها را بازیگران بد می دانستند افزایش داده است. در این میان وزارت خزانه داری آمریکا بیش از هر نهاد دیگری تحریم های خارجی علیه دیگر کشور ها را افزایش داده است.

وزارت خزانه داری آمریکا در گزارش جدیدی آورده است: پس از حملات 11 سپتامبر 2001، تحریم های مالی و مالی اولین ابزار برای مقابله با طیف وسیعی از تهدیدات علیه امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد آمریکا بود. این ابزار مبتنی بر قدرت و اعتماد بسیار زیاد به سیستم مالی و پولی آمریکاست.

بر این اساس، تحریم هایی که وزارت خزانه داری آمریکا در 37 برنامه جداگانه علیه افراد و کشور ها اعمال کرده از 912 تحریم در سال 2000 با افزایش 933 درصدی به 9 هزار و 421 تحریم در سال 2021 رسیده است.

این تحریم ها جدا از تحریم هایی است که از طریق سایر بخش ها مانند وزارت امور خارجه، بازرگانی، امنیت داخلی و دادگستری اعمال شده است. همچنین این اعداد و ارقام شامل تحریم های چندملیتی مانند آنچه علیه ایران و کره شمالی اعمال شد که واشنگتن گاهی در شورای امنیت سازمان ملل یا اتحادیه اروپا اعمال می کند، نمی شود.

وزارت خزانه داری آمریکا در حالی این آمار را منتشر کرده است که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا پس از روی کار آمدن وعده داده بود که تحریم مالی سایر کشور ها به عنوان ابزار سیاست خارجی محدود خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "افزایش 900 درصدی تحریم های وزارت خزانه داری آمریکا علیه سایر کشور ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 900 درصدی تحریم های وزارت خزانه داری آمریکا علیه سایر کشور ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید