اولین پاسپورت دیجیتالی جهان برای مسافران کانادایی

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و بروشور، با اعلام این خبر فکر کنم وقت آن رسیده تا پاسپورت خود را دور بیندازید!

اولین پاسپورت دیجیتالی جهان برای مسافران کانادایی

البته کمی صبر کنید، همین الان این کار را نکنید.

دنیای دیجیتال راهی برای گذر از آینده است، به خصوص هنگامی که صحبت از سفر می گردد هرچه چمدان و وسایل کمتری همراه خود داشته باشید، هم از نظر احساسی و هم از جنبه فیزیکی برای شما بهتر بوده و آرامش بیشتری خواهید داشت.

به تازگی یک برنامه آزمایشی میان کانادا و هلند، روشی تازه برای عبور از مرزها بدون ارائه پاسپورت فیزیکی معرفی نموده است.

این برنامه آزمایشی که از سال 2019 اجرایی خواهد شد، به مسافران اجازه می دهد تا فقط با استفاده از اطلاعات دیجیتالی و بیومتریک سفر نمایند. طرح سفر بدون احتیاج به پاسپورت کاغذی، به وسیله سازمان های مشارکت نماینده همانند فرودگاه پیرسون تورنتو، ایر کانادا، خطوط هوایی KLM Royal Dutch، فرودگاه بین المللی Montreal-Trudeau و فرودگاه Schiphol آمستردام به اجرا درخواهد آمد.

در این طرح که با اسم هویت دیجیتالی مسافران شناخته شده و به وسیله انجمن جهانی اقتصاد ارائه شده، به جای استفاده از یک چیپ گذرنامه، اطلاعات هویتی مسافران بر روی گوشی تلفن همراه آنها ذخیره و رمز گشایی می گردد. مسافران می توانند اطلاعات هویتی خود را مدیریت نموده و پیش از سفر آنها را با مقامات مرزی، خطوط هوایی و دیگر شرکای این طرح آزمایشی به اشتراک بگذارند.

با استفاده از تکنولوژی بیومتریک مانند اثر انگشت و تشخیص چهره، هویت مسافران در طول سفر بدون احتیاج به پاسپورت کاغذی مورد تایید قرار می گیرد.

هدف از این طرح ارائه یک تجربه راحت و مناسب برای مسافران، و بعلاوه سرعت بخشیدن به حرکت مسافران در فرودگاه ها و کاهش خطر جعل هویت در مرزها می باشد.

Christoph Wolff، مدیر بخش جابجایی مسافران در انجمن جهانی اقتصاد می گوید:انتظار می رود تا سال 2030، ورود مسافران به فرودگاه های بین المللی با رشد 50 درصدی نسبت به سال 2016، به 1.8 میلیارد نفر برسد و سیستم های کنونی فرودگاه ها نمی توانند با این رشد همگام شوند. بنابراین این پروژه یک راه چاره برای این مشکل ارائه می دهد. با استفاده از هویت دیجیتالی قابل تعامل و دیگر فن آوری های KTDI، ما در حال ارائه راهی برای داشتن سفری ایمن و یکپارچه به مسافران هستیم.

این امر آینده صنعت هوانوردی و امنیت آن را شکل خواهد داد.

پس از انجام مرحله آزمایشی در سال 2019، انتظار می رود اولین مسافرت بدون پاسپورت کاغذی در اوایل سال 2020 انجام گردد.

به خدمات اخذ ویزای تحصیلی بورسیه اخذ اقامت دائم احتیاج دارید؟

فرم ارزیابی تکمیل کنید!

منبع: ویزا موندیال

به "اولین پاسپورت دیجیتالی جهان برای مسافران کانادایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین پاسپورت دیجیتالی جهان برای مسافران کانادایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید