اوپو با یاری مهندسین مدیاتک، کوالکام و های سیلیکون، چیپ های اختصاصی می سازد

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و بروشور، چند ماهی است که می دانیم اوپو در حال ساخت چیپ های اختصاصی خود است اما تا به امروز هیچ خبری در رابطه با جزئیات آن نشنیده بودیم تا اینکه روز گذشته خبری پیرامون استخدام نیروهای مهم از شرکت های دیگر توسط این شرکت منتشر شد.

اوپو با یاری مهندسین مدیاتک، کوالکام و های سیلیکون، چیپ های اختصاصی می سازد

به گزارش Nikkei Asian Review، اوپو با بالاترین سرعت ممکن مشغول استخدام متخصص و مهندس در زمینه فراوری چیپست است تا بتواند بالاخره کار روی پردازنده های خود را شروع کند. حال موضوع جالب این جاست بسیاری از مهندسینی که قرار است به اوپو در تحقق این هدف یاری نمایند از شرکت های آشنایی می آیند.

اوپو به تازگی تعدادی از بهترین افراد از شرکت های سازنده پردازنده را به استخدام خود درآورده که نام جفری لو، یکی از مدیران ارشد عملیات مدیاتک و یکی دیگر از افراد عالی رتبه این شرکت که مسئول فراوری چیپ های 5G بود، در این بین دیده می گردد. جالب اینجاست شیائومی نیز یکی از مدیران خود را برای یاری به اوپو در رسیدن به این هدف به این شرکت فرستاده. اما به نظر می رسد این اتمام ماجرا نیست. با توجه به گفته منابع داخلی، اوپو نه تنها از مدیاتک، یونیسوک و شیائومی، بلکه از های سیلیکون، واحد سازنده تراشه هواوی و حتی کوالکام نیز نیرو جذب نموده.

مقایسه سرعت شارژ گلکسی اس 20 اولترا، هواوی P40 پرو و اوپو فایند ایکس 2 پرو

به گفته یکی از نمایندگان اوپو، این شرکت میخواهد بخش بزرگی از تمرکز خود را روی فراوری چیپ معطوف کند تا از این طریق بتواند زنجیره تامین خود را تقویت کند. در حال حاضر شرکت های چینی وابستگی شدیدی به مدیاتک و کوالکام دارند و بدیهی است اصلا تمایل ندارند به همان دردسری که هواوی به آن دچار شده گرفتار شوند.

اما خب پایه گذاری شرکتی برای طراحی و توسعه چیپست آنقدر زمان می برد که بعید به نظر می رسد در دو سه سال آینده چیز خاصی از اوپو ببینیم. این کار هم احتیاجمند سرمایه گذاری بسیار عظیمی است و هم زمان زیادی احتیاج دارد تا رشد کند.

با ورود اوپو به جمع فراورینمایندگان چیپ، رقابت در این بخش به اوج می رسد. هرچند در آینده ای نزدیک شاهد چیپ های اوپو نخواهیم بود اما همینکه می دانیم قرار است شرکتی با این هدف بنا گردد، یعنی بازار گوشی های هوشمند باز هم وارد یک رقابت جدی، این بار در بخش پردازنده خواهد شد.

مشخصات و تصاویر گوشی اوپو رینو 4 لو رفت

منبع: gsmarena

منبع: دیجیکالا مگ

به "اوپو با یاری مهندسین مدیاتک، کوالکام و های سیلیکون، چیپ های اختصاصی می سازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوپو با یاری مهندسین مدیاتک، کوالکام و های سیلیکون، چیپ های اختصاصی می سازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید