ایمن سازی برق سرای ایکی قاپیلار بازار تبریز

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و بروشور، سامانه ایمن و هوشمند برق در سرای ایکی قاپیلار بازار تبریز اجرا می گردد.

ایمن سازی برق سرای ایکی قاپیلار بازار تبریز

به گزارش خبرنگار کاظمی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز با بیان این مطلب گفت: پست جدیدایمن سازی برق سرای ایکی قاپیلار بازار تبریز برق سرای ایکی قاپیلار بازار تبریز مجهز به سیستم های هوشمند کنترل و پایش لحظه به لحظه وضعیت پست برق با ضرایب ایمنی بسیار بالا اجرا می گردد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز بر قابل اطمینان بودن طرح جدید احداث پست برق در داخل این سرای بازسازی شده پس از حادثه آتش سوزی به دلیل رعایت کامل الزامات ایمنی و کیفیت برق رسانی تاکید نمود و اضافه کرد: تجهیزات مورد احتیاج خریداری شده و به زودی در سرای دودری نصب و بهره برداری خواهد شد.

او با اشاره به اینکه تجهیزات پست برق طراحی شده کاملا استاندارد است، اضافه کرد: همه تجهیزات لازم تهیه شده است؛ و در حال شروع عملیات اجرایی هستیم.

کاظمی امکان احداث پست برق را در چایکنار و انتقال انرژی به صورت کابل فشار ضعیف به داخل سرای ایکی قاپیلار غیراصولی و غیراستاندارد دانست.

در این دیدار نمایندگان سرای ایکی قاپیلار بازار تاریخی تبریز با احداث پست برق و نصب ترانسفورماتور از نوع خشک در محل فعلی به صورت حوضچه ای و زیرزمینی موافقت کردند و مقرر شد پس از هماهنگی با سایر کسبه اقدامات لازم شروع گردد.

مرمت این سرا در حدود 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

18 اردیبهشت 98 آتش سوزی مهیبی در سرای ایکی قاپیلار بازار تاریخی و مسقف تبریز روی داد که پس از 5 ساعت خاموش شد.

بازار تاریخی تبریز با داشتن حدود 5 هزار و 500 باب حجره، مغازه و فروشگاه، 40 گونه شغل، 35 باب سرا، 25 باب تیمچه، 30 باب مسجد، 20 باب راسته و راسته بازار، 11 باب دالان، 5 باب حمام و 12 باب مدرسه به عنوان اصلی ترین مرکز داد و ستد مردم تبریز و ایران شناخته می گردد.

این مجموعه در سال 2010 با شماره ثبت 1346 به عنوان یکی از میراث جهانی ایران در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

ش

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "ایمن سازی برق سرای ایکی قاپیلار بازار تبریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایمن سازی برق سرای ایکی قاپیلار بازار تبریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید