برای نخستین بار؛ بازیافت کفش کتانی برای فراوری چکمه اسکی

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و بروشور، یک شرکت تجاری برای نخستین بار توانسته با بازیافت کفش های کتانی فراوریی خود برای فراوری چکمه های مقاوم مورد استفاده در ورزش اسکی بهره بگیرد.

برای نخستین بار؛ بازیافت کفش کتانی برای فراوری چکمه اسکی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ کاتالوگ و بروشور به نقل از نیواطلس، شرکت سالومون با بازیافت کفش های کتانی سفید فراوریی خود به آنها عمری دوباره داده و این کفش ها را برای عرضه چکمه های اسکی به کار گرفته است.

این شرکت می گوید در کفش های کتانی فراوریی آن از پلی استر، انواع لاستیک ، چسب و برچسب استفاده شده که هیچ یک از این مواد به طور کامل در طبیعت تجزیه نمی شوند و لذا رها کردن آنها به شکل زباله باعث تخریب جبران ناپذیر محیط زیست می گردد. اما می توان از همین مواد برای فراوری چکمه های اسکی استفاده کرد.

ترکیب مواد یادشده به فراوری پلی اورتان ترموپلاستیک می انجامد که بخش عمده ترکیبات چکمه اسکی را تشکیل می دهد. این ماده در لایه های زیرین و فوقانی چکمه اسکی مورد استفاده قرار می گیرد و آنالیز ها نشان می دهد استحکام و مقاومت این چکمه ها نیز در سطح مطلوب می باشد.

شرکت سالومون می گوید با استفاده از مواد دورریز کتانی های قدیمی در فراوری چکمه های اسکی هم صرفه جویی اقتصادی قابل توجهی به عمل می آید و هم از آلودگی محیط زیست جلوگیری می گردد. قرار است بعد از مدتی فراوری آزمایشی این چکمه ها از سال 2021 به بازار بیایند.

منبع: خبرگزاری فارس

به "برای نخستین بار؛ بازیافت کفش کتانی برای فراوری چکمه اسکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای نخستین بار؛ بازیافت کفش کتانی برای فراوری چکمه اسکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید