برنامه های پژوهشگاه فضایی در هفته جهانی فضا

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و بروشور، برنامه های پژوهشگاه فضایی در هفته جهانی فضا اعلام شد.

برنامه های پژوهشگاه فضایی در هفته جهانی فضا

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ کاتالوگ و بروشور، هادی رضایی سرپرست معاونت پژوهش و فناوری پژوهشگاه فضایی در نشست خبری که صبح امروز برگزار گردید، گفت: هفته جهانی از 4 تا 10 اکتبر را شامل می گردد هدف از نام گذاری این هفته، آشنایی مردم با نقش فضا در زندگی است و سال جاری نیز این هفته به نام(ماه دروازه ای به سوی ستارگان)نامیده شد.

وی اضافه نمود: رویداد تخصصی صنایع خلاق و فرهنگی در حوزه پارک های موضوعی فضاپایه با همکاری دانشگاه شریف در 16 و 17 مهر برگزار می گردد.

وی گفت: پارک های فضا پایه پارک هایی تفریحی هستند که موضوعی خاص را مورد توجه قرار دادند و باورها و چارچوب های فکری بازدید نمایندگان تحت تاثیر آن موضوع قرار بگیرداین پارک ها به دلیل مقیاس بزرگ، احتیاج به طراحی و سرمایه بالا دارند.

رضایی ادامه داد: در اغلب کشورهای توسعه یافته مرکزهای فضایی و پارک فضایی وجود دارد و کشورهای منطقه هم برنامه بلند مدتی برای اهداف خود دارند و برای رسیدن به این اهداف، پارک ها طراحی شدند.

سرپرست معاونت پژوهش و فناوری پژوهشگاه فضایی گفت: پتانسیل بالایی در کشور وجود دارد و به همین دلیل 16 و 17 مهرماه، ایده هایی که در سایت ثبت شده ، کارگاه آموزشی داریم و ایده ها داوری می شوند و سرمایه گذاران هم در این رویداد حضور دارند وبه سه تیم برتر اجازه تاسیس شرکت خلاق را می دهیم.

وی گفت: بیش از 10 ایده در این سایت به ثبت رسیده است و علاقه مندان تا 10 مهرماه فرصت دارند تا ایده های خود را در سایت به ثبت برسانند.

رضایی در ادامه گفت: سازمان فضایی برنامه هایی را برای این هفته در نظر گرفته است و سمینار تخصصی هم در پژوهشگاه برگزار می گردد.

وی افزود: دعوت از دانشجویان و دانش آموزان برای بازدید از دستاوردهای فناوری فضایی در هفته جهانی فضا از برنامه های پژوهشگاه است. همچنین بنا شده تا دانش آموزان استعدادهای درخشان هم حضور پیدا نمایند.

رضایی اعلام نمود: همچنین پایش سیل و سنجش از دور طی برنامه ای در این هفته تشریح می گردد. در سه استان تبریز، اصفهان و شیراز که پژوهشگاه فضایی شعبه دارد برنامه هایی را برای آشنایی مردم با فضا در نظر گرفته اند.

منبع: خبرگزاری فارس

به "برنامه های پژوهشگاه فضایی در هفته جهانی فضا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه های پژوهشگاه فضایی در هفته جهانی فضا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید