آخرین شرایط واکسیناسیون دانشجویان علوم پزشکی علیه کرونا

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و بروشور، براساس سند ملی واکسیناسیون بر ضد بیماری کرونا، دانشجویان علوم پزشکی که در مراکز درمانی حضور دارند جزء فاز اول واکسیناسیون قرار دارند و تا به امروز بخش عمده ای از آن ها علیه کرونا واکسینه شدند.

آخرین شرایط واکسیناسیون دانشجویان علوم پزشکی علیه کرونا

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و بروشور، بر اساس سند ملی واکسیناسیون علیه بیماری کرونا فهرست اولویت ها برای دریافت واکسن در فاز اول شامل کارکنان خط اول ارائه خدمت به بیماران کووید 19 که در معرض خطر بالای ابتلا و انتقال عفونت به سایر اعضای جامعه هستند و فراگیران و دانشجویان و دستیاران فعال در دوره آموزشی بالینی پرسنل محسوب می شوند.

سایر پرسنل تشخیصی، درمانی، خدمات، انتظامات، اداری، عملیاتی مرتبط با بیماران کووید 19 در این سند فهرست شده اند.

در همین زمینه معاونت آموزشی وزارت بهداشت اولویت بندی تزریق واکسن کرونا برای دانشجویان و اعضای هیئت علمی علوم پزشکی را به دانشگاه های علوم پزشکی خاطرنشان کرد.

بر همین اساس برنامه اولویت بندی واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی به ترتیب زیر است.

اولویت اول دانشجویان: دستیاران تخصص، فوق تخصص و فلوشیپ، دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی در مرحله کارآموزی و کارورزی، پرستاران در مرحله کارآموزی در عرصه.

اولویت دوم دانشجویان: دانشجویان سال سوم تا پنجم رشته پزشکی و رشته های مرتبط با بیماران.

اولویت سوم دانشجویان: دانشجویان سایر رشته های علوم پایه پزشکی.

آنالیز های مهر نشان می دهد تا به امروز بخش زیادی از دانشگاه های علوم پزشکی دانشجویان خود را واکسینه نموده اند اما در این میان تخلفاتی از جمله تزریق بدون اولویت همسر معاون دانشگاه علوم پزشکی گلستان و متعاقب آن برکناری این معاون و واکسینه کردن تعداد زیادی از دانشجویان سال اولی در علوم پزشکی شیراز نیز اعتراض هایی را برانگیخته است.

ردیف
دانشجویان بالینی دانشگاه علوم پزشکی بجنورد به صورت 100 درصدی واکسن کرونا را دریافت می نمایند.
اولویت دانشجویان رزیدنت، این ترن و استاجرهای بخش های کرونایی، عفونی و داخلی هستند و تا به امروز 95 درصد دانشجویانی که داوطلب تزریق واکسن در دانشگاه بوده اند واکسن دریافت نموده اند.
کارورزان و کارآموزان دانشگاه علوم پزشکی تبریز واکسینه شده اند.
واکسیناسیون دستیاران پزشکی، دانشجویان کارورزی پزشکی دندانپزشکی و پرستاری تکمیل شد و دانشجویان سال آخر بالینی پزشکی دندانپزشکی اتاق عمل و پیراپزشکی در حال اجرا است.
کارورزان و کارآموزان دانشگاه علوم پزشکی اهواز واکسینه شده اند.
اول دانشجویان بالینی واکسینه شده اند و دانشجویان سال پایین تر (استاجرها) در اولویت بعدی قرار گرفته اند. دانشجویان کارورز پرستاری و مامایی نیز واکسینه شدند.
دانشجویان بالینی واکسینه شده اند.
واکسیناسیون استاجرها نیز انجام می گردد.
1300 نفر از دستیاران تخصصی و فوق تخصصی دانشگاه علوم پزشکی ایران واکسینه شدند. 700 نفر از این ترن های دانشگاه واکسینه شدند. استاجرها (دانشجویان سال سوم و چهارم) که قرار است کارورزی خود را شروع نمایند در اولویت بعدی قرار دارند. کارورزان رشته های پرستاری، هوشبری، اتاق عمل هم دوز نخست واکسن را دریافت کردند.
دانشجویان حاضر در دانشگاه که در دوره های کارآموزی و کارورزی پزشکی هستند، واکسینه شدند.
واکسیناسیون 570 دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی تهران و سایر دانشجویان دانشگاه به نوبت و اولویت بندی های اعلام شده است.
واکسیناسیون کلیه دستیاران دانشکده های پزشکی، دندانپزشکی و همچنین کارورزان دانشکده های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی انجام شد.
تزریق مرحله اول واکسن دانشجویان علوم پزشکی جیرفت به دانشجویان پزشکی، پرستاری، مامایی این دانشگاه
کلیه دانشجویان بالینی دانشگاه علوم پزشکی مازندران که در بخش های کرونایی در حال خدمت بوده اند واکسینه شدند و اکنون در حال واکسینه دانشجویان بالینی، این ترن ها و رزیدنت هایی هستیم که فعال در بخش های درمانی غیر کرونایی هستند.
95 درصد رزیدنت ها در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دوز اول واکسن کووید 19 را دریافت نموده اند. در مرحله نخست دستیاران رشته های بیهوشی، داخلی، طب اورژانس و عفونی که بیشترین مواجهه را داشتند، در اولویت بودند و سپس همزمان کار واکسیناسیون مابقی رشته ها نیز شروع شد.
تا به امروز 60 دانشجوی کارورز رشته های پرستاری، مامایی، اتاق عمل، فوریت های پزشکی به همراه مربیان آنان علیه بیماری کووید -19 واکسینه شده اند.
برنامه واکسیناسیون کرونا برای تمام دانشجویان در همه رشته ها که در بیمارستان حضور دارند اجرا می گردد. سایر رشته ها نیز بر اساس اولویت که در مراکز درمانی حضور دارند، واکسینه می شوند.
این ترن های پزشکی و دانشجویان بخش های جراحی، داخلی، عفونی، مغز و اعصاب و اورژانس، واکسینه شدند.

نکته ای که در فضای مجازی و در بین دانشجویان علوم پزشکی مطرح شده است این است که در بعضی از دانشگاه ها اعتراض هایی در زمینه واکسیناسیون مطرح شده است.

در دانشگاه علوم پزشکی شیراز در یک اقدام عجیب به همه دانشجویان حتی دانشجویان سال اولی که در بالین حضور نداشته اند نیز واکسن داده شده است.

در دانشگاه علوم پزشکی مازندران بعضی کارآموزان که در سال های پایین تر قرار دارند اعتراض نموده اند که چرا همانند سایر کارآموزان در سایر دانشگاه ها واکسن دریافت ننموده اند.

در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به دلیل تفاوت در نوع واکسن، ابتدا واکسیناسیون متوقف شد و پس از آن حدود 80 درصد دانشجویان در اولویت واکسن دریافت کردند.

اما بعضی از دانشجویان واحدهای دانشگاه آزاد که در گروه علوم پزشکی هستند نیز اعتراض نموده اند که دانشگاه آزاد دانشجویان در اولویت را واکسینه ننموده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "آخرین شرایط واکسیناسیون دانشجویان علوم پزشکی علیه کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین شرایط واکسیناسیون دانشجویان علوم پزشکی علیه کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید