برترین شرکت های طراحی نما در ایران و دنیا

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و بروشور، چکیده : برترین شرکت های طراحی نما در ایران و دنیا چه ویژگی هایی دارند؟ در این مقاله به آنالیز بعضی از مطرح ترین شرکت های طراحی نما در ایران و دنیا پرداخته ایم. شرکت هایی مانند Arup ، نمادیزاین و ….

برترین شرکت های طراحی نما در ایران و دنیا

با توجه به اهمیت زیادی که طراحی و اجرای نما بر هویت و شخصیت بنا دارد، نمی توان این موضوع را کتمان کرد که طراحی و اجرای آن در ساختمان، باید به برترین نحو صورت بگیرد. انتخاب برترین شرکت طراحی نما به کارفرمایان یاری می نماید تا نمای زیبا و منحصر به فردی را در ساختمان خود اجرا نمایند. اما چگونه می توان برترین شرکت طراحی نما را پیدا کرد؟ اصلا برترین شرکت طراحی نما چه ویژگی هایی دارد؟ در این مقاله قصد داریم در رابطه با برترین شرکت طراحی نما در ایران و خارج از ایران صحبت کنیم.

اهمیت طراحی نما

با قدم زدن در یک محله یا خیابان با ساختمان های بسیار، می توانید به راحتی این موضوع را متوجه شوید که اولین بخش از ساختمان که در معرض دید بیننده قرار می گیرد و حتی باعث می گردد که او فضاهای داخل ساختمان را قضاوت کند و درباره آن ها کنجکاو باشد، نمای ساختمان است. اصول مهمی در رابطه با طراحی نما وجود دارند و اگر این اصول به وسیله تیمی که وظیفه طراحی تا اجرای نما را برعهده می گیرد، رعایت گردد؛ یک ساختمان قابلیت این را دارد که تبدیل به بنایی شاخص گردد و از لحاظ بصری نیز ارتباط خوبی را با بیننده برقرار کند.

برترین شرکت های طراحی نما جهان

با توجه به تعداد زیاد شرکت های طراحی نما، چگونه می توان برترین شرکت طراحی نما در ایران را پیدا کرد؟ تعداد شرکت های حرفه ای در زمینه طراحی نما در سطح جهان کم نیست و با اطلاع از ویژگی های مشترکی که این شرکت ها دارند، می توان یک شرکت طراحی نمای خوب را شناسایی کرد. اگر بخواهیم از برترین شرکت های طراحی نما نام ببریم، شرکت های خیلی زیادی هستند که در زمینه های مختلف معماری، از جمله طراحی نما فعالیت دارند. اما در این مقاله تنها به آنالیز چهار مورد از این شرکت ها می پردازیم.

شرکت معماری و خدمات مهندسی Arup

نمای درست از ابتدای کار

شرکت معماری و مهندسی آروپ، شرکتی است که به وسیله اوو آروپ، در سال 1946 تاسیس شد و با گذشت این سال ها نزدیک به 100 دفتر در سراسر جهان دارد و به صورت بین المللی فعالیت می نماید. شرکت آروپ در پروژه های مطرح و موفقی را در سطح جهان همکاری داشته است که از معروف ترین آن ها می توان به مرکز ملی هنر و فرهنگ ژرژ پمپیدو، مرکز ورزش های آبی لندن، بانک هنگ کنگ و شانگهای و ساختمان سلفریجز، بیرمنگام اشاره نمود.

در واقع این شرکت بر این موضوع تاکید دارد که با درک اهداف استراتژیک پروژه در همان آغاز کار، می توان به این موضوع رسید که چگونه طراحی نمای ساختمان می تواند برترین نتیجه را داشته باشد. تخصص آروپ در طراحی و اجرای نماهایی است که به راحتی مونتاژ می شوند و با کمترین هزینه و ریسک فاکتور ها تهیه می شوند.

آروپ: مهم نیست که منظره پیشنهادی از پروژه تا چه اندازه غیرطبیعی و خارق العاده باشد، طرح های ما تا اندازه زیادی عملکردهای پیچیده ای که نیاز باشد را پوشش می دهند.

شرکت معماری توماس بولینگر و گرومن

این شرکت در سال 1983 به وسیله توماس بولینگر و مانفرد گرومن در سال 1983 آغاز به کار کرد و فعالیت آن در حال حاضر در زمینه های زیادی نظیر: طراحی سازه، طراحی نما و … در بیش از 10 کشور در سراسر جهان انجام می گردد. دفتر مرکزی این شرکت در فرانکفورت آلمان قرار گرفته است. به عقیده آن ها در رابطه با طراحی نما توجه کنید:

نمای یک ساختمان، یک سطح زندگی پیچیده و کاربردی است که جنبه های زیادی را از جمله زیباشناسی، نمایش، ارتباطات، ایمنی و تنظیم آب و هوای خارجی برای راحتی بیشتر فضای داخلی پوشش می دهد. تمامی پروژه ها با ترکیب خاصی از ملزومات عملکرد حرارتی، صوتی ، آتش سوزی و … تعریف می گردد. برای طراحی نمای معماری تمامی این موارد باید هدف قرار داده شوند و نیاز به دانشی عمیق از انواع نما وجود دارد.

این گروه معماری با تحلیل و منطقی سازی هندسه های پیچیده در ساختمان، فرآیند طراحی و توسعه یک استراتژی ارزان را تسهیل می بخشند. بعلاوه هنگام طراحی و اجرای نما رفتار سازه و مصالح در نظر گرفته می گردد.

B+G بر این باور است که زمانی طرح تحقق پیدا می نماید که نما آغاز به زندگی کند و این تیم می تواند با تکیه به تجربه خود در زمینه نمای شیشه ای و استفاده از متریال های دیگر قادر به توسعه مفاهیمی نو در زمینه طراحی نما باشد.

برترین شرکت های طراحی نما در ایران

در کشور ایران نیز شرکت های معماری و شرکت های تخصصی طراحی و اجرای نما وجود دارند که بسیاری از نماهای زیبای شهر به وسیله آن ها طراحی و اجرا شده است. از برترین شرکت های طراحی نما در ایران می توانیم به شرکت نمادیزاین، هوبا دیزاین و ری را استودیو اشاره نمود.

نما دیزاین

نمادیزاین یکی از شرکت های طراحی نما در ایران با سابقه بیش از ده سال است که پروژه های زیادی را با موفقیت به خاتمه رسانده است. دفتر این تیم در غرب تهران قرار گرفته است و در تمامی مراحل طراحی تا اجرا و بازسازی نما به صورت صفر تا صد خدمات ارائه می دهد. نما دیزاین در رابطه با استراتژی خود می گوید: استراتژی ما در نما دیزاین، استفاده بهینه از منابع مالی کارفرما و در عین حال ارائه برترین کیفیت در طراحی، اجرا و تامین مصالح مورد نیاز نمای ساختمان است.

این شرکت با تضمین پروژه های اجرایی خود تا یک سال، طراحی و ارائه نقشه های فاز دو به صورت متناسب با ابعاد متریال، تهیه مصالح مورد نیاز از کارخانه و حذف واسطه که به کاهش هزینه ها یاری بسیاری می نماید، توانسته است کارفرمایان را راضی نگه دارد و با شرکت های زیادی در زمینه طراحی و اجرای نما همکاری داشته باشد.

هوبا دیزاین

شرکت هوبا دیزاین به وسیله مهندس هومن بالازاده در سال 1386 با هدف توسعه پروژه ها به صورت هماهنگ با ویژگی های جغرافیایی و فرهنگی تاسیس شد. شرکت معماری هوبا دیزاین به موارد مختلفی مانند نور، رنگ، رابطه معماری و شهر، متریال های ساختمانی و … می پردازد و کوشش در ارائه پروژه هایی پایدار و بهینه از لحاظ مالی دارد. معیار اصلی در طراحی های اجرا شده به وسیله هوبا دیزاین توجه به هماهنگی بین کل و جزئیات است.

کلام آخر

طراحی و اجرای نمای ساختمان اهمیت بسیار زیادی دارد، به همین دلیل طراحی و اجرای نمای ساختمان باید به وسیله برترین شرکت طراحی نما صورت بگیرد. در این مقاله کوشش کردیم تا بعضی از برترین شرکت های معماری در ایران و جهان را به شما معرفی کنیم. ممنون که تا انتهای مقاله همراه ما بودید.

منبع: اتاق

به "برترین شرکت های طراحی نما در ایران و دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین شرکت های طراحی نما در ایران و دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید