تا سرانجام امسال تمام روستاهای لرستان به شبکه ملی اطلاعات متصل خواهند شد

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و بروشور، خبرنگاران/لرستان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: تا پایان امسال تمام روستاهای استان به شبکه ملی اطلاعات متصل خواهند شد.

تا سرانجام امسال تمام روستاهای لرستان به شبکه ملی اطلاعات متصل خواهند شد

شهاب حیدری در خصوص کندی سرعت اینترنت اظهار کرد: در یک بازه زمانی یک ماهه با همکاری آموزش و پرورش و شرکت مخابرات استان نشست های متعدی داشتیم و اطلاعات دقیق و جامعی از مدارس تعیین و امکان سنجی ها اجرا شده است و تقریبا اطلاعات به جمع بندی نهایی رسیده و توافقاتی بین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت مخابرات لرستان اجرا شده که موضوع اینترنت در دو تا سه فاز انجام می شود.

وی با بیان اینکه اولویت ما روستاهای بالای20 خانوار برای اتصال به شبکه ملی اطلاعات و در فاز بعدی شهرهای زیر 20 هزار خانوار است، ادامه داد: در برخی مدارس شرکت مخابرات استان قبلا امکانات و سرویس های لازم را فعال کرده بود و در حال حاضر امکان سنجی فنی آنها اجرا شده است.

برگردان 200 مدرسه به سرویس هوشمندسازی مدارس و شبکه ملی اطلاعات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: از مجموع 2128 مدرسه واجد شرایط در استان، 200 مدرسه که دارای سرویس ADSL بودند امکان سنجی شدند و به سرویس هوشمندسازی مدارس و شبکه ملی اطلاعات برگردان خواهند شد.

حیدری بیان کرد: در گام دوم مدارسی هستند که آنها را شناسایی می کنیم؛ تک تک با روسای مدارس و معلمان تماس گرفته و اطلاعات تلفنی آنها را اخذ و صحت سنجی کردیم که این مدارس سرویس ندارند. براساس آنچه که بین وزارت ارتباطات و شرکت مخابرات توافق شده قرار بر این است که خط تلفن را خریداری و سرویس اینترنت آنها را فعال کند و این مهم تا سرانجام خرداد ماه به نتیجه خواهیم رساند.

وی با اشاره به اینکه برخی از خطوط تلفن به دلیل بدهی قطع هستند، گفت: پیگیری کردیم که سرویس ADSL آنان فعال شود تا از این فرصت استفاده کنند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان شرح داد: در ورودی استان 100 گیگابایت پهنای باند داریم و این درحالیست که 30 درصد این حجم استفاده نمی شود.

حیدری گفت: آنچه در استان با آن روبرو ایم توزیع ساعتی استفاده ماست؛ شبکه اینترنت در یک ساعاتی از روز پیک استفاده بالا می رود و نیاز است که آموزش و پرورش ساعات آموزش را با شرکت مخابرات استان مطرح کند تا با ترافیک سنجی که توسط این شرکت انجام می شود مشکل اینترنت تا حدودی برطرف شود.

وی اظهار کرد: عوامل متعددی در مسائل اینترنتی وجود دارد و باید زیرساخت های ارتباطی و تجهیزات را بروز می کردیم به عنوان مثال در بافت های فرسوده و مناطق دیگر استان با حفاری هایی روبرو ایم.

سال گذشته 1245 روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل شد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان با بیان اینکه توسعه اینترنت و شبکه ملی اطلاعات دو سالی است که آغاز شده است، ادامه داد: سال گذشته 1245 روستا را به شبکه ملی اطلاعات متصل کردیم؛ در فاز سالجاری 745 روستا را تعریف کردیم که تا به امروز از این تعداد 250 روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

حیدری شرح داد: تکلیفی که وزارت ارتباطات برای توسعه روستایی و ایجاد دولت الکترونیک دارد این است که تا سال 1400 بتوانیم تعدادی از روستاهای بالای 20 خانوار که تقریبا 2000 روستا هستند به شبکه ملی اطلاعات متصل کنیم که تا به امروز کار 1500 روستا اجرا شده و مردم می توانند از این سرویس استفاده کنند.

وی گفت: 500 روستای دیگر در استان مانده که باید به بند ط ماده 3 وزارت ارتباطات عمل کنیم. سرانجام امسال تمام روستاهای استان به شبکه ملی اطلاعات متصل خواهند شد.

این مسئول با بیان اینکه در منطقه قاضی آباد خرم آباد بین 10 تا 12 دکل مخابراتی داریم، بیان کرد: سازمان تنظیم به صورت دوره ای پایش و میزان تشعشعات مجاز را اندازه گیری می کند و چنانچه میزان تشعشع بیش از حد مجاز باشد اپراتور را موظف می کنیم که به حالت مجاز برگردانده شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: میزان تشعشع از یک سایت BTS ، 0.7 میلی وات است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تا سرانجام امسال تمام روستاهای لرستان به شبکه ملی اطلاعات متصل خواهند شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تا سرانجام امسال تمام روستاهای لرستان به شبکه ملی اطلاعات متصل خواهند شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید