توکان ها عجیب تر از آن چیزی هستند که فکر می کنید

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و بروشور، خبرنگاران: وقتی از مردم نام پرنده موردعلاقه آن ها را می پرسید، معمولا به عقاب، شاهین و جغد اشاره می نمایند. اما افراد کمی هم (مثل من) اعتقاد دارند که پادشاه واقعی پرندگان، توکان های رنگارنگ با آن منقار بزرگ هستند. وقتی درباره این پرندگان مطالعه می کنید تازه می فهمید چقدر عجیب و جذاب هستند.

توکان ها عجیب تر از آن چیزی هستند که فکر می کنید

مثلا آیا می دانستید که توکان ها چقدر جالب می خوابند؟ یا می دانستید چرا منقار آن ها این قدر بزرگ است؟ تا به حال به اسکلت توکان فکر نموده اید؟ جواب همه این سوالات بسیار جالب است، پس، از خواندن این مطلب لذت ببرید و آماده باشید آن را برای دوستان و همکاران خود تعریف کنید.

توکان ها پرندگان شگفت انگیزی هستند و در اینجا با حقایق جالبی درباره آن ها آشنا می شوید.

تا به حال به جمجمه توکان با آن منقار بزرگ و عجیب و غریب فکر نموده اید؟

منقار آن ها بزرگتر از کل جمجمه آن هاست!

حتی عجیب تر! بدون حجم اضافی که پر ها ایجاد می نمایند، منقار توکان به اندازه بقیه قسمت های بدنش روی هم است. واقعا و بدون اغراق 50درصد حجم بدن آن ها را منقار تشکیل می دهد.

همچنین مهره های دم آن ها طوری است که به آن ها اجازه می دهد پر های دمشان را روی سرشان بگذارند؛ بنابراین وقتی برای خوابیدن جمع می شوند، شبیه یک توپ عجیب و غریب می شوند که از منقار و پر تشکیل شده است.

وقتی کلمه توکان را می شنوید، به احتمال زیاد نوع خاصی از توکان ها به نام رامفاستوس Ramphastos یا همان توکان معمولی به ذهنتان می رسد. با منقار نارنجی و پر های سیاه و سفید، به سختی می توان آن ها را با پرنده دیگری اشتباه گرفت.

منقار توکان شبکه ای از عروق خونی دارد که پرنده آن ها را برای خنک شدن دمای بدنش منبسط می نماید، درست همان طور که فیل ها از گوش های بزرگ خود استفاده می نمایند.

جوجه توکان دیده بودید؟

دوست داشتنی هستند، نه؟

اما 4 نوع دیگر از توکان وجود دارد: آندیگنا Andigena یا توکان کوهی، سلنیدرا Selenidera توکان دورنگ، پتروگلوسوس Pteroglossus یا پرزبان و Aulacorhynchus یا توکانچه سبز.

در میان پرندگانی که با توکان ها خویشاوند هستند می توان به دارکوب اشاره نمود. اما آن ها بستگان دور هستند بنابراین انتظار نداشته باشید توکان ها هم منقار خود را به درختان بکوبند.

زبان توکان به طرز عجیبی شبیه پر است و تا 15 سانتیمتر طول دارد.

به دلیل ابعاد بزرگ منقارشان، منطقی است که فکر کنید منقارشان سنگین است، اما در واقع به دلیل سوراخ های ریز هوا، منقارشان بسیار سبک است.

توکان ها نام خود را از زبان منقرض شده قبیله بومی توپی در برزیل گرفته اند. توپی ها این پرندگان را توکانا می نامیدند و این نام طی قرن ها تغییر چندانی ننموده است.

عکس اشعه ایکس از منقار توکان

توکان با منقار رنگین کمانی، پرنده ملی کشور بلیز در آمریکای مرکزی است.

توکان ها عمدتا میوه می خورند. اما به وقتش چیزخوار می شوند، به این معنا که برای زنده ماندن، حیواناتی مثل مارمولک، پرنده و حشره می خورند. دراصل تصور کنید که گیاهخوار هستید، ناگهان به سیاره دورافتاده ای می روید که هیچ میوه، گیاه، سبزی یا دانه ای ندارد، و تنها منبع غذایی حیوانات هستند. به شما گفته شده یک ماه بعد نجات خواهید یافت. شما هرچیزی که برای زنده ماندن ضروری است می خورید، مگر نه؟

منبع: boredpanda

منبع: برترین ها

به "توکان ها عجیب تر از آن چیزی هستند که فکر می کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توکان ها عجیب تر از آن چیزی هستند که فکر می کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید