جانسون به زد و بند با روس ها متهم شد

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و بروشور، ایسنا نوشت: بوریس جانسون به دنبال ممانعت از انتشار تحقیقات مداخله روسیه در سیاست های انگلیس به سرپوش گذاشتن بر این مساله متهم شد.

جانسون به زد و بند با روس ها متهم شد

دفتر نخست وزیری انگلیس اظهار داشت که اجازه انتشار پرونده 50 صفحه ای مداخله روسیه در سیاست های انگلیس را پیش از انتخابات این کشور نخواهد داد.

به گزارش روزنامه گاردین، دومینیک گریو، رییس کمیته اطلاعات و امنیت مجلس انگلیس که تحقیقات این پرونده را برعهده داشته، این تصمیم را حیرت آور خواند و گفت، هیچ دلیلی برای مخالفت با انتشار این تحقیقات ارائه نشده است.

سیاستمداران حزب کارگر و حزب ملی اسکاتلند نیز دفتر بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس را به به رسمیت نشناختن ابعاد مداخله روسیه متهم کردند.

گزارش این کمیته درباره تحقیقاتش در زمینه مداخله روسیه در سیاست های انگلیس بر پایه تحلیل های نهادهای اطلاعاتی انگلیس و همچنین کارشناسان ثالث اجرا شده و برای انتشار نیازمند مجوز دفتر نخست وزیری این کشور است.

در صورتی که قصدی برای انتشار این گزارش پیش از انتخابات انگلیس وجود داشته باشد، مجوز آن باید پیش از انحلال مجلس در روز سه شنبه (امروز) صادر گردد.

منابع وابسته به دفتر نخست وزیری اظهار نموده اند که در حال حاضر پیش بینی نمی گردد مجوز انتشار این گزارش صادر گردد و روند صدور آن معمولا شش هفته زمان می برد.

دومینیک گریو، رییس کمیته اطلاعات و امنیت مجلس انگلیس اضافه نمود: در صورتی که نخست وزیر دلیل خوبی برای ممانعت از انتشار این گزارش دارد، باید آن را به کمیته شرح دهد و ظرف 10 روز پس از دریافت این گزارش این کار را انجام دهد. در غیر این صورت، این گزارش باید منتشر گردد.

310311

منبع: خبرآنلاین

به "جانسون به زد و بند با روس ها متهم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جانسون به زد و بند با روس ها متهم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید