جایگزین وانت پراید در سال جاری چه خودرویی خواهد بود؟

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و بروشور، جایگزین وانت پراید احتمالاً به زودی مشخص خواهد شد. اخیرا تصاویری از مرکز تحقیقات سایپا منتشر شده که نشان می دهد نارنجی پوش های جاده مخصوص وانتی تازه را طراحی کرده اند که قرار است به نام جایگزین وانت پراید 151 به بازار معرفی شود.

جایگزین وانت پراید در سال جاری چه خودرویی خواهد بود؟

وبلاگ کاتالوگ و بروشور - اخیرا ویدئویی از بازدید رستم قنامی از کارخانه سایپا منتشر شده که در بخش هایی از آن طرح هایی از وانت نو سایپا به چشم می خورد.

البته هنوز اطلاعاتی دقیق در مورد این محصول وجود ندارد با این حال به دلیل وعده هایی که قبل از این داده شده به نظر می رسد در سال جاری شاهد ورودش به بازار باشیم.

مدیرعامل سایپا در مجمع سالانه سال گذشته این شرکت اعلام کرده بود که تولید نسخه وانت پراید تا زمان جایگزینی آن در سال 1400 ادامه دارد.

قائم مقام سایپا هم پس از آن در مصاحبه ای اطلاعات بیشتری درباره جایگزین وانت 151 داد و گفت که این خودرو بر اساس پلتفرمی کشیده طراحی شده و فضای کابین بیشتری نسبت به پراید 151 دارد.

جانشین سایپا 151 ؛ شبیه پژو هوگار و فیات استرادا

اما جایگزین وانت پراید چه شکلی خواهد بود؟ تصاویر نشان می دهند که این خودرو در نمای جلو از طراحی مشابه با ساینا و کوییک بهره می برد و لچکی پشت ستون B آن نشان دهنده بزر گترشدن فضای پشت صندلی ها و کابین راح تتر نسبت به 151 است.

جایگزین 151 شبیه فیات استرادا، پژو هوگار و رنو ال 90 پیکاپ است که نمونه هایی پیروز در سطح جهانی اند.

اما زیر کاپوت وانت نو سایپا چه در جریان است؟ در حال حاضر بقیه خودروهای روی پلتفرم 200 X از پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی بهره می برند که می تواند 87 اسب بخار نیرو و 128 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

احتمالا سایپا نسخه پلاس آن را با پیشرانه توربو یا نسخه تقویت شده از پیشرانه تنفس طبیعی که گشتاور بیشتری تولید کند عرضه خواهد کرد.

برآورد قیمت وانت نو سایپا

در حال حاضر وانت 151 مدل 1400 در بازار حول و حوش 140 میلیون تومان معامله می شود و نسخه پلاس آن در مدل 99 برچسب قیمت 144 میلیون تومانی دارد.

از آنجایی که قیمت وانت آریسان هم به 182 میلیون تومان رسیده و بعید به نظر می رسد که در نسل نوش زیر 200 میلیون تومان قیمت گذاری شود.

باید منتظر وانت نو سایپا در بازه قیمتی 160 تا 180 میلیون تومان باشیم که در آن صورت هم هنوز سایپا نام ارزا ن ترین وانت بازار را برای خودش حفظ می کند.

منبع: هفت صبح

منبع: بیت ران

به "جایگزین وانت پراید در سال جاری چه خودرویی خواهد بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جایگزین وانت پراید در سال جاری چه خودرویی خواهد بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید