جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان شروع به کار کرد

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و بروشور، خبرنگاران/همدان عصر امروز بیست و ششمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان به صورت رسمی، کار خود را شروع کرد.

جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان شروع به کار کرد

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و بروشور، آئین افتتاحیه جشنواره بیست و ششم، از ساعت 15 امروز، پنجشنبه 16 آبان ماه، در پیاده راه بوعلی سینای همدان، با اجرای گروه عروسک های غول پیکر و با استقبال پرشور شهروندان همدانی و حضور پر رنگ خردسالان، بچه ها و نوجوانان شروع شد.

در مراسم افتتاحیه دبیر جشنواره، رئیس جشنواره و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، فرماندار همدان، نمایندگان مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، اعضای ستاد برگزاری جشنواره، مدیران و هنرمندان داخلی و خارجی در فضای شاد و بچه هاه حاکم بر شهر همدان سهیم بودند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در این مراسم با اشاره به اینکه امروز همدان میزبان 400 مهمان داخلی و خارجی است، یادآور شد: 53 اثر نمایشی از 13 استان و هفت کشور در جشنواره بیست و ششم حضور دارند.

احمدرضا احسانی ادامه داد: روزانه 50 نمایش در سطح استان همدان اجرا خواهد شد که این اتفاق برای نخستین بار در استان اتفاق می افتد.

وی با شرح اینکه کارگاه های آموزشی با تدریس مدرسینی از استرالیا، الجزایر و ایتالیا برگزار می گردد، افزود: همایش ها در هفت سالن همدان و هشت سالن شهرستانها اجرا می گردد.

احسانی با ابراز امیدواری از اینکه جشنواره بیست و ششم شادی و نشاط را برای مردم همدان به همراه دارد، اعلام کرد: بازدید از مراکز بچه ها بی سرپرست و بدسرپرست، کمیته امداد و ندامتگاه مرکزی در ایام جشنواره از برنامه های جانبی این جشنواره است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز در مراسم افتتاحیه جشنواره کودک و نوجوان را، فرصتی برای معرفی همدان به عنوان شهر نمونه فرهنگی و گردشگری دانست و بر آن تاکید نمود.

حمیدرضا حاجی بابایی با بیان اینکه همدان با انجام برنامه های فرهنگی می تواند به این صندلی دست یابد، اعلام کرد: باعث خرسندی است که تمامی شهرستانها و مناطق حاشیه شهر همدان از برنامه های این دوره جشنواره برخوردار هستند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه کوشش خواهیم کرد همدان را به عنوان شهر نمونه فرهنگی و گردشگری معرفی کنیم، توضیح داد: برنامه ها به خوبی در ستاد برگزاری جشنواره در حال اجرا است.

دیگر نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در ادامه آئین افتتاحیه جشنواره گفت: حدود 50 مهمان خارجی از هفت کشور در همدان حضور دارند.

امیر خجسته ضمن تبریک به مردم همدان، اظهار کرد: آوردن فرزندان به مراسم افتتاحیه توسط خانواده ها، ارزشمند بوده و نشان دهنده توجه به بچه ها است.

در ادامه مراسم افتتاحیه از فرزندان شهدای مدافع حرم و میهن تجلیل به عمل آمد.در این مراسم از طاها صانعی، ریحانه کرمی، محمدقاسم الوانی، محمدمهدی فانوسی، محمد عبدالملکی، کوثر ابراهیمی، ابوالفضل هزاره، علیرضا بشیری و امیرعلی شوهانی، فرزندان شهدای مدافع حرم و میهن استان همدان تقدیر به عمل آمد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان شروع به کار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان شروع به کار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید