خبرنگاران معاون استاندار خراسان رضوی بر ساماندهی هزینه کامیون ها در مرز دوغارون تاکید نمود

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و بروشور، مشهد- خبرنگاران- معاون هماهنگی امور مالی استانداری خراسان رضوی هزینه های تحمیلی بر کامیون های حامل بار صادراتی در مرز دوغارون این استان از سوی ایران و افغانستان را بیش از حد دانست و بر ساماندهی آن تاکید نمود.

خبرنگاران معاون استاندار خراسان رضوی بر ساماندهی هزینه کامیون ها در مرز دوغارون تاکید نمود

علی رسولیان عصر چهارشنبه در نشست با تجار و مسوولان شرکتهای حمل و نقل بین المللی ایران و افغانستان در مشهد گفت: هزینه های تحمیلی بر کالاهای صادراتی انجام می گیرد و باید تدابیری اتخاذ کرد که این هزینه ها کاهش یابد.

وی اضافه کرد: بازنگری در نرخ عوارض دریافتی در مرز دوغارون و همکاری افغانستان در این خصوص به توسعه روابط مالی دو کشور یاری شایانی می نماید، همچنین دو طرف باید تجهیزات و ساعت کاری خود در گمرک را افزایش دهند.

معاون استاندار خراسان رضوی در مورد نظارت بر سی.ام.آر (سند مربوط به حمل و نقل بین المللی با کامیون در جاده) صادره در بازارچه مرزی نیز ادامه داد: می توان روشی اتخاذ کرد که شرکتهای حمل و نقل در بازارچه اقدام به صدور سی.ام. آر نمایند و از صدور انواع صوری آن جلوگیری گردد.

وی گفت: در قانون جمهوری اسلامی ایران احتیاجی به صدور سی.ام.آر در بازارچه نیست اما اگر شرکتهای حمل و نقل طی نامه ای از وزارت امور خارجه افغانستان خواهان صدور سی.ام.آر در بازارچه مرزی شوند، می توان این مرحله را در بازارچه دوغارون نیز اجرا کرد.

رسولیان با اشاره به معطل ماندن سه هزار دستگاه کامیون در دو طرف مرز دوغارون اضافه کرد: در صدد افزایش ساعت کار گمرک دوغارون هستیم تا بتوان از حجم کامیونهای مانده در مرز کاست.

وی همچنین بر فعالیت صندلی های سوخت در مرز تاکید نمود و ادامه داد: صندلی های سوخت و نازلها همیشه باید فعال بوده و سوخت مورد احتیاج را در اختیار کامیونها قرار دهند تا از قاچاق آن جلوگیری گردد.

دوغارون در نقطه صفر مرزی با کشور افغانستان و در 18 کیلومتری شهرستان تایباد و 220 کیلومتری مشهد واقع است.

قرار داشتن در راستا جاده ابریشم و کریدورهای بین المللی و وجود گمرک دوغارون با بیش از صدسال قدمت به عنوان تنها مرز رسمی ایران با افغانستان این منطقه را از دیگر مناطق متمایز کرده است.

از دیگر مزایای این منطقه می توان به فاصله نزدیک با ولایت هرات که کانون مبادلات و فعالیتهای مالی افغانستان است، اشاره نمود.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران معاون استاندار خراسان رضوی بر ساماندهی هزینه کامیون ها در مرز دوغارون تاکید نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران معاون استاندار خراسان رضوی بر ساماندهی هزینه کامیون ها در مرز دوغارون تاکید نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید