در اینجا قطار درست از وسط کوچه می گذرد!

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و بروشور، بیشتر گردشگرانی که به ویتنام سفر می نمایند جذب جاذبه و زیبایی های طبیعی این کشور می شوند، از شالیزارهای سرسبز برنج در شمال گرفته تا دلتای جذاب مکونگ در جنوب، همه و همه از زیبایی های طبیعی منحصربفرد این کشور است. اما در ویتنام می توانید پدیده های عجیب غریب هم ببینید؛ اگر فکر می کنید راه آهن تایلند که درست از وسط بازار شلوغ می گذرد تنها راه آهن این مدلی در دنیا است اشتباه می کنید چون مشابه همین راه آهن در ویتنام هم وجود دارد! اما در اینجا قطار از وسط یک بازار شلوغ نمی گذرد بلکه از وسط یک کوچه خیلی باریک عبور می نماید! فیلم هایی که از گذشتن این قطار از این خیابان گرفته شده به خوبی نشان می دهد که قطار در پایتخت ویتنام یعنی هانوی درست از چند سانتی متری خانه های مردم عبور می نماید! اگر می خواهید از این راه آهن عجیب هانوی بیشتر بدانید در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید.

در اینجا قطار درست از وسط کوچه می گذرد!

هانوی به داشتن کوچه ها و خانه های تنگ و باریک معروف است و از آنجایی که ایستگاه قطار اصلی دقیقا در مرکز شهر قرار گرفته است جای تعجب نیست که راه آهن ها هم از خیابان های شلوغ بگذرند! بخشی از این راه آهن که به پل Long Bien ختم می شود از محله قدیمی عبور می نماید، جایی که کاملا منطقه ای شلوغ و مسکونی است. در این خیابان، خانه ها آنقدر به راه آهن نزدینمایند که اگر مردم مراقب قدم هایشان نباشند به راحتی به زیر قطار می روند! قطار تا این حد به خانه ها نزدیک است که اگر در زمان نامناسب دست خود را از پنجره به بیرون بیاورند تصادف سختی بین دست آن ها و قطار اتفاق می افتد! البته خوشبختانه این قطار فقط دو بار در روز از این منطقه عبور می نماید وگرنه شاید تعداد این تصادفات خیلی زیادتر می شد. با اینکه ساکنان اینجا با زمان بندی قطار آشنایی دارند اما باز هم در امان نیستند و در طول زمان بارها تصادف های مختلفی در اینجا اتفاق افتاده است. این راه آهن عجیب در میان خیابان های تنگ و باریک محله قدیمی هانوی پنهان شده است. در اینجا با وجود این قطارهای آهنی پرسرعت دیگر کسی از موتوری ها نمی ترسد! خیابان تا حدودی شبیه دیگر خیابان های محله قدیمی هانوی است و مثل همه آن ها ساختمان های قدیمی و بلند دو طرف خیابان را در بر گرفته است البته این خیابان با دیگر خیابان یک تفاوت بزرگ دارد؛ دقیقا در وسط این خیابان در جایی که جهتی برای رفت و آمد ماشین هاست ریل راه آهن قرار گرفته است و جهت تردد قطارها شده است!

در این خیابان دیدن ساکنانی که در کنار درب خانه های خود درست در کنار ریل قطار نشسته اند و در حال ظرف شستن، پهن کردن لباس، تمیز کردن موتور سیکلت و حتی بازی کردن با بچه هایشان هستند از صحنه های معمول است. زندگی در جریان است انگار نه انگار که قرار است در ساعات آینده از اینجا قطاری پرسرعت بگذرد. اما همین که به ساعت عبور قطار نزدیک می شویم ناگهان اتفاق جالبی می افتد و خیابان خالی می شود. مردم کاملا با زمان عبور قطار آشنایی دارند: ساعت 3:30 و 7:30 عصر، ناگهان مردم همه وسایلی را که در نزدیکی قطار است دورتر از ریل قطار قرار می دهند، بچه ها را به داخل خانه می برند و ماشین های خودشان را در داخل خانه پارک می نمایند. برخی از ساکنان آنقدر به قطار عادت دارند که موتورهای خودشان را در بیرون در چند سانتی متری قطارهای پرسرعت قرار می دهند. دیدن زندگی مردم قبل و بعد از عبور قطار هم یکی از جالب ترین قسمت های این خیابان است. انگار زمان بندی عبور این قطار جزئی از برنامه زندگی روزانه مردم این خیابان شده است. در چشم بر هم زدنی قطار می آید و رد می شود و دوباره زندگی به روال قبلی اش برمی شود تا چند ساعت دیگر که باز هم این اتفاقات تکرار می شود. جالب است که این خیابان مسکونی هانوی که قطارهای پرسرعت دوبار در روز از وسط آن می گذرند به جاذبه گردشگری تبدیل شده و خیلی ها در سفربه این شهر خودشان را به این خیابان می رسانند تا رد شدن قطار در چند سانتی متری خود را تماشا نمایند.

اگر از کسانی هستید که به دنبال عکس دریافت از سوژه های عجیب و ناب اید این خیابان یکی از بهترین جاهای ویتنام برای عکس انداختن است. کافی است زمان عبور قطار را بدانید و حوالی ساعت 3 خودتان را به اینجا برسانید تا فرصت کافی برای پیدا کردن جای مناسب در کنار دیوار داشته باشید. البته اگر دیر برسید تماشای این قطار را از دست داده اید و باید تا فردا همین موقع منتظر بمانید چون زمان بعدی عبور قطار که حدود ساعت 7:30 است هوا تقریبا تاریک می شود و نبودن نور نمی گذارد تا عبور قطار را به خوبی ببینید. اگر دوست دارید تغییر ناگهانی زندگی مردم در این خیابان در حوالی عبور قطار را هم تماشا کنید حتی از ساعت 3 هم زودتر بیایید. دوربین را آماده نگه دارید چون قطار خیلی سریع می گذرد پس بد نیست بدانید که قطار از سمت جنوب رد می شود تا نگاهتان را به همان سمت نگه دارید و همین که سروکله قطار پیدا شد عکس های عجیب بیندازید.

اگر در لحظه عبور این قطار در کنار خیابان ایستاده باشید سرعت قطار را کاملا در چند سانتی متری خود حس می کنید. تجربه چسبیدن به دیوار برای نخوردن به قطار یکی از هیجان انگیز ترین قسمت های دیدن این خیابان در قلب پایتخت ویتنام است. به غیر از تماشای این راه آهن عجیب یکی دیگر از جالب توجه ترین منظره هایی که در این کشور با آن روبرو می شوید این است که خیلی از ساکنان با غرور پرچم کشورشان را در کنار خانه ها به نمایش درآورده اند.

منبع: sotheadventurebegins.com

منبع: الی گشت

به "در اینجا قطار درست از وسط کوچه می گذرد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در اینجا قطار درست از وسط کوچه می گذرد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید