دسر های موس و پودینگ چه فرقی دارن؟

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و بروشور، سلام. حالتون چطوره؟ اصلا خبر دارید که دوباره صفحه اینستاگرام دونفره رو فعال کردم؟ donafaresocial

دسر های موس و پودینگ چه فرقی دارن؟

پریروزا یه ویدیوی طرز تهیه موس شکلاتی گذاشتم… بعد دیدم یه سری سوال دایرکت شده در خصوص موس، تصمیم گرفتم یکم مفصل تر براتون شرح بدم که اصلا موس چیه؟ بعد گفتم اصلا بذار در خصوص پودینگ هم صحبت کنیم که خیلی ظاهرش شبیه به موس هست و نهایتا هم تفاوت هاشون رو باهم در بیاریم… خلاصه این شد که اونجا همچین بحثی شکل گرفت. حیفم اومد اینجا نذارمش.

چرا مقایسه موس و پودینگ؟

خب موضوع اینه که اگه دو تا ظرف حاوی موس شکلاتی و پودینگ شکلاتی بذارن جلومون، انقد شبیه به هم هستن که نشه تشخیص داد کدوم به کدومه. این شباهت باعث شده حتی خیلی ها این دو دسر رو یکی میدونن!! در حالی که اصلا هیییچ وجه اشتراکی در ورژن های اولیه و سنتی این دو دسر وجود نداشته.

اصلا پودینگ چی هست؟

پودینگ قدیما اصلا دسر نبوده! غذایی بوده که مواد مختلف رو با یه ماده چسبنده به هم میچسبوندن و به عنوان وعده اصلی سرو میکردن. کم کم در گذر زمان تبدیل شده به دسری که حالا معروف هست.

پودینگ یه دسر معمولا شیرین با پایه لبنیات هست که معمولا مواد اصلی تشکیل دهنده ش شیر و شکر هست و بافت نیمه جامد و گاها جامد داره. این بافت جامد رو هم از پخته شدن نوعی نشاسته که معمولا نشاسته ذرت هست میگیره.

گاها توی پودینگ از انواع دانه ها مثل دانه چیا یا برنج، انواع آجیل یا تکه های میوه استفاده میکنن.

پودینگ هم میتونه گرم سرو بشه و هم سرد.

حالا ببینیم موس چیه؟

موس داستانش فرق میکنه. جالبه که گفته میشه اولین بار قرار بوده سس مایونز شکلاتی باشه، بعد دیدن چیز جالبی در اومده و کم کم تبدیل شد به این دسر خوشمزه که میبینید.

موس از یه پایه که طعم اصلیش هست، مثل شکلات یا پوره میوه ها تشکیل میشه و بافت نرم و یکدستش رو از سفیده تخم مرغ و خامه زده شده میگیره. موس بافت یکدستی داره و مثل پودینگ توش از دانه و میوه ها خبری نیست.

موس شکلاتی در روش سنتی با زرده و سفیده تخم مرغ زده شده (هردو به صورت خام) و ترکیبشون با شکلات و خامه تهیه میشه.

اما در روش های غیر سنتی(بخوانید همه پسند و تنبلانهمنبع: مجله الکترونیک دونفره

به "دسر های موس و پودینگ چه فرقی دارن؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دسر های موس و پودینگ چه فرقی دارن؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید