دیپلمات روس: مذاکرات وین در حال پیشرفت است

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و بروشور، نماینده روسیه در سازمان های بین المللی با نادرست خواندن بعضی اظهار نظرها مبنی بر فروپاشی مذاکرات احیای برجام در وین، تاکید نمود در واقعیت این گفت وگوها در حال پیشرفت است.

دیپلمات روس: مذاکرات وین در حال پیشرفت است

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ کاتالوگ و بروشور، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین، از بعضی گزارش ها و اظهار نظرها درباره عدم پیشرفت مذاکرات احیای برجام در وین انتقاد کرد.

اولیانوف بامداد سه شنبه در صفحه توئیتر خود، با خیال باطل خواندن چنین اظهاراتی، نوشت: با تعجب، نظرات بعضی تحلیلگران را می خوانم که ادعا می نمایند گفت وگوهای وین درباره برجام، در حال فروپاشی است.

وی در ادامه اضافه نمود: این، تفکرات واهی و خیالات باطل کسانی است که با کوشش ها برای تقویت رژیم عدم اشاعه هسته ای بر مبنای ان پی تی مخالف هستند. در واقعیت، مذاکرات در حال پیشرفت است.

علی رغم آن که دولت بایدن برای بازگشت به برجام ابراز تمایل نموده اما دولت جدید آمریکا نیز همچون دولت قبلی این کشور همچنان سیاست های مشابهی را در قبال ایران دنبال می نمایند و بازگشت ایران به تعهدات کامل برجامی را به عنوان پیش شرط لغو تحریم ها علیه جمهوری اسلامی معین نموده اند اما مقام های ایران بارها تأکید نموده اند که آمریکا قبل از بازگشت به برجام باید تمامی تحریم ها علیه ایران را لغو کند.

در دور جدید نشست کمیسیون مشترک برجام که هفتم اردیبهشت ماه در وین برگزار گردید، حاضران تصمیم به تسریع فرایند گفت وگوها گرفته و توافق شد فعالیت گروه های کارشناسی در دو حوزه لغو تحریم ها و هسته ای به صورت فشرده و سریع ادامه یابد و گروه کارشناسی سوم با عنوان گروه کارشناسی ترتیبات اجرایی با هدف گفت وگو در مورد ترتیبات عملی مورد احتیاج برای اجرایی شدن لغو تحریم ها و سپس بازگشت آمریکا به برجام تشکیل گردد.

بامداد امروز همچنین جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه در نشست گروه 7 در لندن، گفت وگوی مهمی درباره ایران داشته اند، بر لزوم استفاده از فرصت کنونی برای بازگشت آمریکا به برجام تاکید نمود. (جزئیات بیشتر)

منبع: خبرگزاری فارس

به "دیپلمات روس: مذاکرات وین در حال پیشرفت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیپلمات روس: مذاکرات وین در حال پیشرفت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید