رزمایش ناوگان دریایی روسیه در کریمه در بحبوحه تنش ها با ناتو

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و بروشور، همزمان با تنش های اخیر میان مسکو و کشورهای غربی در دریای سیاه، نیروی دریایی روسیه از برگزاری رزمایش با مشارکت زیردریایی های این نیرو در آب های منطقه کریمه خبر داد.

رزمایش ناوگان دریایی روسیه در کریمه در بحبوحه تنش ها با ناتو

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ کاتالوگ و بروشور، ناوگان دریای سیاه نیروی دریایی روسیه چهارشنبه (امروز) بیان نمود که در آب های منطقه کریمه یک رزمایش با مشارکت زیردریایی های این نیرو برگزار شده است.

خبرگزاری تاس گزارشی با موضوع برگزاری رزمایش نیروی دریایی روسیه در کریمه منتشر کرد و آن را به تنش های اخیر با کشورهای غربی و عضو ناتو در دریای سیاه مرتبط دانست.

این رسانه روس نوشت: در شرایطی که ناوهای جنگی ناتو وارد دریای سیاه می شوند، زیردریایی نیروی دریایی روسیه در کریمه رزمایش برگزار می کنند.

طبق اعلام ناوگان دریای سیاه نیروی دریایی روسیه، واحد زیردریایی این ناوگان در این رزمایش تمرین های نظامی مختلف را انجام دادند. در یکی از این تمرین ها، دریانوردان اقدامات لازم را در بستر دریا برای از بین بردن نشت و آماده شدن برای تخلیه از طریق لوله اژدر انجام دادند.

رزمایش نیروی دریایی روسیه در کریمه در پاسخ به تنش آفرینی های اخیر کشورهای عضو ناتو در اوکراین و مناطقی از دریای سیاه انجام شده است.

چهارشنبه هفته گذشته (دوم تیرماه) بود که یک ناو انگلیسی پس از نقص حریم دریایی روسیه در دریای سیاه با شلیک هشدار کشتی جنگی و بمباران اخطار یک جنگنده روس روبرو شد.

وزارت دفاع روسیه بیان نمود علاوه بر شلیک هشدار این کشتی جنگی روس، یک فروند جنگنده سوخو-24 این کشور هم اطراف این ناو انگلیسی را بمباران کرد.

کشورهای عضو ناتو با مشارکت اوکراین از 28 ژوئن تا 10 جولای (7 تا 19 تیرماه) در حال برگزاری رزمایش نسیم دریا در دریای سیاه هستند. در این رزمایش، آمریکا، کانادا، انگلیس، هلند، رومانی، بلغارستان، یونان، ترکیه، لتونی و برخی دیگر از کشورها مشارکت دارند.

بنا بر گزارش تاس، احتمال می رود که حدود چهار هزار نفر، 40 ناو جنگی، کشتی، 30 هواپیما و بیش از 100 موتور و خودروی زرهی در رزمایش نسیم دریا حضور و نقش داشته باشند.

م

منبع: خبرگزاری فارس

به "رزمایش ناوگان دریایی روسیه در کریمه در بحبوحه تنش ها با ناتو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رزمایش ناوگان دریایی روسیه در کریمه در بحبوحه تنش ها با ناتو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید