در عید با این قطارهای عجیب و غریب سفر کنید!

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و بروشور، عجیب ترین قطارهای دنیا

تاریخچه قطار و خطوط راه آهن خیلی از آن چه که مردم فکر می کنند، قدیمی تر است. در واقع قدیمی ترین شواهدی که ما از وجود این ریل ها داریم، یک راه آهن به طور 6 کیلومتر به نام Diolkos Wagonway است که برای حمل و نقل قایق ها در یونان از آن استفاده می شده است. قدمت این خط راه آهن به قرن ششم قبل از میلاد مسیح بر می گردد. با این حال اولین راه آهن مدرن در قرن نوزدهم شروع به کار کرد و از همان زمان بود که حمل و نقل وارد دوره جدیدی شد و حمل و نقل و جایه جایی از طریق قطار به یکی از ضروری ترین روش های جابه جایی تبدیل شد. با این حال همه قطارها به همدیگر شبیه نیستند ولی بعضی از آن ها به نسبت بقیه عجیب و غریب تر هستند. در این نوشتار 5 مورد از عجیب ترین قطارهای دنیا را به شما معرفی می کنیم که احتمالا با دیدن آن ها حسابی تعجب زده شوید، در صورتی که در عید به یکی از این کشورها سفر کنید، می توانید سواری در آن ها را امتحان کنید.

در عید با این قطارهای عجیب و غریب سفر کنید!

قطار Chongqing Monorail

یکی از پرجمعیت ترین شهرهای دنیا آن هم در یکی از پرجمعیت ترین کشورهای روی زمین، شهر Chongqing در کشور چین است که یکی از عجیب ترین قطارهای دنیا را هم دارد. معماران و مهندسانی که سیستم حمل و نقل مونوریل این شهر را طراحی کردند در آن دوران با سختی ها و مسائل زیادی روبرو بودند. در واقع در جهت این مونوریل یک آپارتمان 19 طبقه وجود داشت و فقط دو راه پیش رو بود، یا اینکه کل آپارتمان را تخریب می کردند و یا اینکه دو طبقه از آن را برای حفر تونل ویران می کردند و راه دوم انتخاب شد! از آن زمان تا به امروز 13 سال می گذرد و مقامات شهر هنوز هم بر این باورند که بهترین انتخاب را کرده اند، قطار از وسط آپارتمان رد می شود!

Chongqing شهری است که با کوهستان ها و تپه ها احاطه شده است و به خاطر محدودیت هایی که در شهر وجود دارد، توسعه ساخت و ساز در آن بسیار مشکل است. بنابراین با وجود 49 میلیون شهروند، بهترین کار رد شدن قطار از وسط همان آپارتمان بود.

قطار Old Quarter

دومین مورد از عجیب ترین قطارهای دنیا مربوط به Old Quarter است که وقتی که به آن نگاه می کنید، فورا یک کلمه به ذهنتان خطور می کند، محکم بایستید! یکی از اولین مسائلی که در مورد سیستم قطارها در دنیا وجود دارد، امنیت است، آن هم نه فقط برای مسافران بلکه برای افرادی که در خارج قطار هم هستند. با این حال وقتی که به قطار هانوی نگاه می کنید به نظر می رسد که کاملا مسائل امنیتی و مانند این ها را نادیده گرفته است. این قطار مستقیما از میان یکی از خیابان های باریک شهر رد می شود و هر بار که یک قطار از راه می رسد، مردم مجبورند کاملا عقب بایستند تا قطار رد شود، مغازه ها باید بسته شوند و مردم هم از سر راه آن کنار بروند.

قطار Gisborne Airport

سومین مورد عجیب ترین قطارهای دنیا مختص قطار فرودگاه گیزبورن است. در واقع رد شدن قطار از میان یک خیابان باریک را شاید بشود هضم کرد، اما رد شدن آن از وسط فرودگاه چه مفهومی دارد؟! در سواحل شرقی کشور نیوزیلند، فرودگاهی به نام گیزبورن وجود دارد که در واقع یک فرودگاه کوچک است و 160 هکتار وسعت دارد با این حال به معروفیت دنیای رسیده است. در این دنیا قطارهای زیادی وجود ندارند تا بتوانند مجوز رد شدن از وسط فرودگاه را بگیرند اما ظاهرا قطار گیزبورن توانسته است! هواپیماهای فرودگاه فقط بین ساعت های 6:30 صبح تا 8:30 غروب می توانند رفت و آمد داشته باشند و ساعت های خارج از این بازه مختص رفت و آمد قطارها است.

قطار Brusio Viaduct

قطعا یکی از معروف ترین و عجیب ترین قطارهای دنیا Brusio Viaduct است که در قاره اروپا قرار گرفته است. در سرتاسر اروپا قطارهای زیادی وجود دارند که ویژگی های عجیبی دارند و به خاطر مدرن و لوکس بودنشان متفاوت هستند با این حال این یکی چیز دیگریست. قطاری که در این جا می خواهیم معرفی کنیم در منطقه Graubünden در کشور سوییس قرار گرفته است و به صورتی حلزونی و دوار است. این سازه 110 متری شعاع افقی با انحنای 70 متر دارد و بعد از یک پیچش کامل 360 درجه به جهتی پل مانند در پایین جهت اولیه می رود.

قطار Denton

بدون شک قطار دنتون در شهر منچستر، جز منحصر بفرد ترین قطارهای دنیا است. دنتون در واقع یک ایستگاه قطار در این شهر بین دو ایستگاه استالی بریج و استوک پرت است و در واقع علت معروفیت آن داشتن یک قطار در هفته آن هم در روزهای جمعه و فقط راس ساعت 9:32 صبح است. این قطار از سال 2011 تا 2012 فقط 30 مسافر داشته است و به همین علت یکی از خلوت ترین قطارها در دنیا بوده است. با این حال در سال 2015 و 2016 این اندازه افزایش داشته است و تعداد مسافران به 37 نفر رسیده است که باز هم در زمره خلوت ترین قطارهای بریتانیا قرار می گیرد.

با این حال این ها تنها قطارهای عجیب و غریب نیستند، در سال 2015 چین گزارشی منتشر کرد و در آن خبر از انجام برنامه هایی داد که به زودی قرار است از طریق یک تونل 125 مایلی ایالات متحده آمریکا به کشور چین متصل شود. این اتصال قرار است از طریق سیبری و روی تنگه برینگ باشد. در صورتی که کشور چین بتواند این پروژه را اجرایی کند، این سفر به طول 8000 مایل خواهد بود و تقریبا بزرگ ترین پروژه عجیب ترین قطارهای دنیا خواهد شد.

منبع: historicmysteries.com

منبع: الی گشت

به "در عید با این قطارهای عجیب و غریب سفر کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در عید با این قطارهای عجیب و غریب سفر کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید