رویداد بین المللی ساری 2022 فرصت مهم اقتصادی و اجتماعی و سیاسی است

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و بروشور، ایرنا/ براساس آخرین اخبار بدست رسیده، رویداد بین المللی ساری 2022 فرصت مهم اقتصادی و اجتماعی و سیاسی است.

رویداد بین المللی ساری 2022 فرصت مهم اقتصادی و اجتماعی و سیاسی است

محمدعلی نوبخت، جانشین استاندار مازندران در شورای سیاستگذاری رویداد بین المللی گردشگری ساری 2022 در نشست هماهنگی رویداد بین المللی ساری 2022 که با حضور تعدادی از مدران حوزه فرهنگ، هنر، رسانه و میراث مازندران برگزار گشت، اظهار کرد: همه تلاش ها باید در راستای باشد که بیشترین بهره مندی از این رویداد بین المللی نصیب ساری و مازندران شود.

وی افزود: باید در راستا میزبانی از این رویداد در پی فرصت سازی اقتصادی و تعامل سازنده فرهنگی در عرصه جهانی باید باشیم. با توجه به اینکه صنعت گردشگری به عنوان یکی از منابع مهم تحول اقتصادی می تواند عامل مؤثری در حوزه توسعه انسانی و اجتماعی باشد، این رویداد می تواند فرصت مناسبی برای توسعه مازندران در ابعاد مختلف باشد.

فرماندار ساری خاطرنشان کرد: کشورهای اکو در پی توسعه منابع انسانی و اقتصادی هستند و این رویداد می تواند فرصتی برای ما باشد. مهمترین مؤلفه در موفقیت میزبانی هم این است که سه وجه اصلی مردم، دولت و بخش خصوصی در کنار هم قرار بگیرند تا با تقویت و تنظیم رابطه بین این سه ضلع فرصتی برای استان و شهرستان ایجاد کنیم.

جانشین استاندار مازندران در شورای سیاستگذاری رویداد بین المللی گردشگری ساری 2022 افزود: برنامه ها، کمیته ها و جلسات متعددی در گذشته تبیین شد و بعد از تغییر و تحول دولت نیز در استان با نگاهی ویژه به این رویداد پرداخته شده است. کمیته های 13 گانه شکل گرفته و برنامه ها طبق روال پیش بینی شده در حال انجام است.

نوبخت گفت: برای بهتر برگزار گشتن این رویداد و میزبانی ساری و مازندران بررسی هایی از میزبانی های مشابه اجرا شده در کشور داشتیم و به جمع بندی های خوبی رسیدیم. همدان و تبریز در سال 2018 کارهای خوبی برای بهره مندی از فرصت میزبانی بین المللی انجام دادند، اما در بررسی های اخیر چالش هایی را که این شهرها با آن روبرو بودند هم بررسی کردیم. مدیران این دو شهر معتقد بودند بی توجهی ملی که در آن سال به دو میزبانی همدان و تبریز شد و همچنین ماندن در ابعاد استانی باعث شد که استفاده کافی و جامع از این دو رویداد نشود.

وی افزود: ما دو هدف اصلی و فرعی را برای ساری 2022 تعریف کردیم. هدف اصلی جذب گردشگران و سرمایه گذاران است و در کنارش تحقق مشارکت جمهوری اسلامی در برنامه های اقتصادی اکو مدنظر واقع شده است. باید از این رویداد نهایت استفاده را در عرصه سیاسی و اجتماعی و فرهنگی داشته باشیم.

فرماندار ساری خاطرنشان کرد: رویداد 2022 می تواند فرصتی برای تعامل سازنده فرهنگی، سیاسی و اقتصادی و اجتماعی کشور باشد. به عبارتی دیگر این رویداد علاوه بر اینکه می تواند دریچه ورود مازندران به موضوع جهانی شدن گردشگری باشد، از نظر ملی نیز با توجه به نقشی که در تعامل سازنده اقتصادی و سیاسی و اجتماعی دارد حائز اهمیت است. بنابراین نمی توانیم و نباید آن را دست کم بگیریم. باید نهایت استفاده و دستاورد را برای مازندران و کشور از این رویداد داشته باشیم که هم مردم و هم حاکمیت به نتایج مطلوبی برسند. رویداد 2022 می تواند دروازه ورود به جهانی شدن و باشد.

نوبخت اظهار کرد: از رسانه ها و بویژه صدا و سیما و رسانه های رسمی انتظار داریم که با نگاهی ویژه به این رویداد بپردازند. بویژه از افتتاحیه تا اختتامیه و پس از آن که دستاوردها باید به شکل گسترده مورد توجه رسانه ها قرار بگیرد.

آمادگی مازندران برای مراسم افتتاحیه

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز در این نشست اظهار کرد: مازندران برای برگزاری مراسم افتتاحیه رویداد بین المللی ساری 2022 آماده است و طی روزهای آینده تاریخ دقیق اجرای این مراسم که در همین ماه برگزار می شود، اعلام می شود.

مهدی ایزدی افزود: هماهنگی های لازم برای برگزاری مراسم افتتاحیه رویداد بین المللی ساری2022 اجرا شده و قطعا در دهه سوم اردیبهشت مراسم افتتاحیه با حضور سفرای کشورهای عضو اکو و برخی مدیران این سازمان اقتصادی برگزار می شود.

منبع: همگردی

به "رویداد بین المللی ساری 2022 فرصت مهم اقتصادی و اجتماعی و سیاسی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویداد بین المللی ساری 2022 فرصت مهم اقتصادی و اجتماعی و سیاسی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید