ریشه گل نیلوفر آبی و فواید آن

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و بروشور، مزایای سلامت ریشه نیلوفر آبی می تواند به ترکیب منحصر به فرد آن از ویتامین ها، مواد معدنی و مواد مغذی شامل پتاسیم، فسفر، مس، آهن و منگنز و بعلاوه تیامین، پانتوتنیک اسید، روی، ویتامین B6 و ویتامین C مربوط باشد.

ریشه گل نیلوفر آبی و فواید آن

ریشه نیلوفر آبی چیست ؟

ریشه نیلوفر آبی ساقه بلند گیاه لوتوس است. گیاه لوتوس دارای نام علمی Nelumbo nucifera بوده و متعلق به خانواده Nelumbonaceae می باشد. ریشه، ساقه گل و دانه های این گیاه معمولا در غذاهای چینی و ژاپنی استفاده می گردد.

ریشه لوله ای لوتوس در رسوبات و جای کم اکسیژن باتلاق دفن می گردد. سوراخ های بیضی ایجاد شده در این ریشه هم برای به دست آوردن اکسیژن مفید بوده و هم امکان شناور شدن گل را روی آب فراهم می کند.

شکل لوله ای این ریشه برای ذخیره انرژی در قالب نشاسته مناسب است. بخش خارجی ریشه لوتوس صاف است و رنگ زرد و قهوه ای دارد. داخل ریشه سفید بوده و دارای گوشت تردی است.

در ادامه این مطلب به بعضی از فواید ریشه نیلوفر آبی اشاره می کنیم همراه ما باشید.

درخشان کننده پوستریشه لوتوس یک منبع عالی از ویتامین C است. بنابراین با توجه به اندازه آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C در این ریشه، مصرف آن به وسیله مکانیسم های مختلفی، به بهبود سلامت پوست یاری می کند.

پوست ما حاوی غلظت بالایی از ویتامین C است. این ویتامین باعث افزایش سنتز کلاژن می گردد، از پوست در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد و اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند و فرایند شکل گیری علائم پیری را کند می کند.

ویتامین C به کاهش لکه های تیره و تغییر رنگ پوست نیز یاری می کند.

بهبود دهنده سلامت مغزهمراه با جگر گاو، تخمه آفتابگردان و بادام زمینی، ریشه نیلوفر آبی یکی از مواد غذایی غنی از مس است.

مس نه تنها به ارتقاء سطح انرژی، تقویت استخوان ها و تقویت متابولیسم یاری می کند، بلکه باعث بهبود سلامت مغز نیز می گردد و عملکرد مسیرهای عصبی را ارتقاء می دهد.

تحقیقات نشان داده اند که کمبود مس ممکن است با آغاز بیماری های نورودژنراتیو مانند آلزایمر همراه باشد.

مصرف ریشه نیلوفر آبی و سایر مواد غذایی غنی از مس باعث جلوگیری از کاهش عملکرد ذهنی می گردد.

یک مطالعه منتشر شده در مجله Dietary Supplements نشان می دهد که وجود اندازه زیادی از ترکیبات پلی فنیکی در ریشه لوتوس، با تحریک فراوری عوامل مغناطیسی نوروپاتی در سلول های گلیال، که فراوان ترین نوع سلول ها در سیستم عصبی مرکزی هستند، به بهبود عملکرد عصبی یاری می کند.

تقویت سیستم ایمنی بدناز آنجا که ریشه لوتوس، منبع عالی از ویتامین C است، به تقویت سیستم ایمنی بدن یاری می کند.

همان طور که می دانید این ویتامین به عنوان یک آنتی اکسیدان در بدن عمل می کند. بر اساس تحقیقات منتشر شده در مجله Nutrients، ویتامین C، با حمایت از عملکرد های مختلف سلولی، به حمایت از سیستم ایمنی یاری می کند.

این عملکردها شامل حمایت از تضعیف اپیتلیال علیه پاتوژن ها، ترویج فعالیت های ضد اکسیدانی و ترویج از بین بردن میکروب ها است. کمبود ویتامین C ممکن است منجر به اختلال در سیستم ایمنی و حساسیت بیشتر به عفونت گردد.

پشتیبانی از انرژی بدنمصرف ریشه نیلوفر آبی سطح آهن بدن را افزایش می دهد. آهن به وسیله تامین انرژی اجازه می دهد که اکسیژن به سلول ها منتقل گردد.

وقتی کمبود آهن در بدن وجود داشته باشد، احساس خستگی، کندی و عدم توانایی در تمرکز بر روی کارها به سراغتان می آید.

خوردن غذاهای غنی از آهن موجب افزایش سطح اکسیژن در سلول ها و عضلات می گردد.

بعلاوه آهن اجازه می دهد تا هضم پروتئین ها و جذب مواد مغذی از مواد غذایی به برترین شکل انجام گردد.1

کاهش استرسیکی از عناصر کمپلکس ویتامین B، پیریدیوکسین است. این به طور مستقیم با گیرنده های عصبی در مغز تاثیر می گذارد که حالت خلقی و ذهنی را تحت تاثیر قرار می دهند. جهت کنترل تحریک پذیری، سردرد، و سطوح استرس مفید است. گل نیلوفر آبی اغلب با صلح و آرامش ارتباط دارد.

تنظیم فشار خونسطح قابل توجهی از پتاسیم موجود در ریشه نیلوفر آبی اطمینان از تعادل مناسب بین مایعات در بدن و نیز مقابله با اثرات سدیم در جریان خون ما است. پتاسیم یک وازودیلاتور است، به این معنی که رگهای خونی را شل میکند. بنابراین، با کاهش انقباض و سفتی، جریان خون را افزایش می دهد و فشار بر سیستم قلبی عروقی را کاهش می دهد. پتاسیم بعلاوه جزء ضروری فعالیت های عصبی و عبور سیال و خون در مغز است.

بهبود گردش خونریشه نیلوفر آبی می تواند راهی عالی برای تحریک گردش خون برای افزایش اکسیژن زایی اندام ها و افزایش عملکرد و سطح انرژی باشد. محتوای آهن و مس در ریشه های نیلوفر آبی قابل توجه است و آنها هر دو بخش جدایی ناپذیر از فراوری گلبول قرمز هستند، یاری به کاهش احتمال ابتلا به علائم بی حسی و افزایش قدرت و جریان خون می کند.

سلامت قلب را بهبود می بخشددر کنار پتانسیل غلظت وازودیلات پتاسیم و توانایی کلسترول خراشیدگی فیبرهای رژیمی، محتوای پیریدوکسین در ریشه نیلوفر آبی سطح هموسیستئین را در خون کنترل می کند که به طور مستقیم به ایجاد حمله قلبی مرتبط است.

بهبود هضمریشه نیلوفر آبی گوشتی و چوبدار با فیبرهای رژیمی بسته بندی شده است که شناخته شده است تا حجم مدفوع را افزایش داده و حرکات روده را سریعتر کند.ریشه نیلوفر آبی می تواند علائم یبوست را کاهش دهد در حالی که بهینه سازی جذب مواد مغذی را انجام می دهد. این امر با افزایش ترشح هورمون های گوارشی و معده و تحریک حرکت پرستالتی در عضلات روده ای برای تسهیل حرکات روده ای آسان و منظم انجام می گردد.2

غنی از ویتامین Cهنگامی که ما در خصوص محتوای مواد مغذی ریشه نیلوفر آبی صحبت می کنیم، ویتامین C قطعا برجسته تر است. 100 گرم ریشه نیلوفر آبی حاوی 73 درصد احتیاج روزانه این ویتامین آنتی اکسیدان قوی است. ویتامین C یک جزء مهم کلاژن است که حفظ یکپارچگی و قدرت رگ های خونی، اندام ها و پوست های ما را حفظ می کند و بعلاوه محرک اصلی سیستم ایمنی بدن است. علاوه بر این، ویتامین C می تواند رادیکال های آزاد بدن را خنثی کند، که خطرناکی از محصولات متابولیسم سلولی است که به ایجاد شرایط مانند سرطان و بیماری های قلبی مرتبط است.

مدیریت وزنریشه های نیلوفر آبی گزینه خوبی برای افرادی است که سعی در مدیریت وزن دارند. با استفاده از غذاهای کم کالری که دارای مواد مغذی و فیبر بالا هستند، می توانید تمام مواد مغذی مورد احتیاج خود را دریافت کنید و هنوز هم احساس سیری کنید، بنابراین احتمال پرخوری را کاهش می دهید و بنابراین چاقی را کنترل می کنید.

غنی از ویتامین Aاین یکی دیگر از ویتامین های مهم موجود در ریشه های نیلوفر آبی است که ثابت شده است که سلامت پوست، مو و چشم را بهبود می بخشد. ویتامین A دارای قابلیت های آنتی اکسیدانی است و می تواند باعث انسداد ماکولا و سایر شرایط چشم گردد. بعلاوه یاری می کند تا بهبود زخم را بهبود بخشد و شرایط پوست و التهاب را درمان کند.3

پی نوشت:

1.www.sepandjam.ir

2.www.beytoote.com

3.www.pezeshk.us

منبع: راسخون

به "ریشه گل نیلوفر آبی و فواید آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریشه گل نیلوفر آبی و فواید آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید