زره مسروقه پس از 35 سال به لوور بازگشت

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و بروشور، یک ست زره و کلاهخود طلاکاری شده و نقره کوب متعلق به دوران رنسانس پس از 35 سال به موزه لوور پاریس بازگشت. این ست تشریفاتی در قرن شانزدهم میلادی در شهر میلان ایتالیا ساخته شده و ارزش آن بیش از 600 هزار دلار برآورد می گردد.

زره مسروقه پس از 35 سال به لوور بازگشت

به گفته فیلیپ ملگوییر (Philippe Malgouyres)، سرپرست بخش آثار هنری موروثی در موزه لوور، زره و کلاهخود کشف شده سلاح های نفیسی هستند که با مهارت فراوان ساخته شده اند و می توان آنها را معادل یک ماشین تجملاتی در دنیای امروز در نظر گرفت. در قرن شانزدهم میلادی ادوات جنگی به موضوعی برای هنر تشریفاتی تبدیل شدند. در آن دوران، زره بدون در نظر دریافت کارکردش، به یک شی تزئینی تبدیل شده بود.

ماجرا کشف این میراث مسروقه از آنجا آغاز شد که یک کارشناس عتیقه جات نظامی در ماه ژانویه (دی بهمن 99) برای مشاوره درباره یک مورد انحصار ورثه در شهر بندری بردو فرانسه تماسی دریافت کرد. وی سپس نسبت به کلاهخود و زره تشریفاتی موجود در این کلکسیون خانوادگی مشکوک شد و آن را به پلیس گزارش داد. ماموران پلیس نیز با جست وجو در بانک اطلاعاتی عتیقه جات مسروقه، این دو آیتم را به عنوان اشیایی که 31 مه 1983 به طرز اسرارآمیزی از موزه لوور دزدیده شدند، شناسایی کردند.

تحقیقات درباره آن که این زره و کلاهخود نفیس چطور به این کلکسیون خانوادگی سردرآوردند، در جریان است. در حال حاضر حدود 100 هزار آیتم در بانک اطلاعاتی میراث مسروقه جهانی وجود دارد. فقط در سال گذشته 900 مورد جدید به این فهرست اضافه شد.

خبرگزاری فرانسه نوشت، آخرین مورد دزدی از موزه لوور پاریس یک نقاشی پرتره از ژان-بتیست-کامی کورو نقاش معروف فرانسوی بود که در سال 1998 از این موزه دزدیده شد و هنوز از آن ردی پیدا نشده است.

منبع: گردشبان

به "زره مسروقه پس از 35 سال به لوور بازگشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زره مسروقه پس از 35 سال به لوور بازگشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید