شاید آیفون 2020 بزرگ ترین ویژگی ها و بازطراحی کل دوران این گوشی را داشته باشد

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و بروشور، اپل یک سال فرصت دارد تا بهترین ویژگی ها و طراحی ها را برای آیفون بعدی خود در نظر بگیرد.

شاید آیفون 2020 بزرگ ترین ویژگی ها و بازطراحی کل دوران این گوشی را داشته باشد

چند ماه پیش، آیفون های سری 11 معرفی و روانه بازار شدند. آیفون 11 و آیفون های 11 پرو یک بازطراحی و ارتقای بزرگ داشتند. برای اولین بار شاهد استفاده از دوربین سه گانه در این آیفون ها بودیم و البته ظاهر نه چندان زیبایی که نمای بیرونی آن ها داشت.

به همان اندازه که بعضی کاربران از این حرکت رو به جلوی اپل استقبال کردند و به کیفیت دوربین آیفون 11 پرو می بالند؛ بعضی کاربران اعتقاد دارند آیفون های 11 بسیار زشت هستند و اپل باید هرچه زودتر فکری به حال طراحی ان ها کند.

اتفاقا، بعضی از نشت ها و شایعات متصل به منابع معتبر خبر از تغییرات بزرگ آیفون 12 می دهند. به نظر می رسد اپل می خواهد ویژگی های بزرگی به آیفون های بعدی خود اضافه کند که به ناچار مجبور به بازطراحی کامل آیفون های 11 هم خواهد شد. خود مدیران اپل هم در صحبت های خود از پرچم دارهای متفاوتی در سال 2020 گرا می دهند.

بازگشت به طراحی آیفون 4

سایت PhoneArena تصاویری را منتشر نموده و معتقد است آیفون 2020 این شکلی خواهد بود. این تصاویر یک آیفون کاملا متفاوت با سری قبل را نشان می دهند. یک لنز دیگر به سیستم دوربین شلوغ آیفون 11 پرو افزوده شده است و با طرحی رادیکال تر از گذشته روبرو هستیم.

نکته مثبت بزرگ این طراحی، احتمال بازگشت اپل به اصول اولیه خود است. شایعات زیادی مطرح است که اپل می خواهد از پوسته ای مشابه آیفون 4 برای آیفون 12 استفاده کند. شاید بزرگ ترین تغییر از نظر زیباشناسی و طراحی همین ویژگی است.

اگر این شایعات درست باشند؛ آیفون 12 ظاهر و سطحی صیقل خورده، یک دست و ظریف تر و باریک تر خواهد داشت. آیفون های اولیه اگرچه ضخامت بیشتری داشتند ولی نازک تر و ظریف تر به نظر می رسیدند اما آیفون های جدید به مراتب ضخامت کمتری دارند ولی ظاهرشان این طور نشان نمی دهد.

افزوده شدن دوربین چهارم

بلومبرگ می گوید دوربین چهارم افزوده شده به آیفون 12 دارای قابلیت ها و ظرفیت های سه بعدی گسترده ای از نظر محدوده پوشش دهی خواهد بود تا بتواند کل محیط اطراف خود را تا فاصله 15 متری به تصویر بکشد.

از دیگر ویژگی های دوربین چهارم، ویژگی ها و کاربردهای بهتر واقعیت افزوده است. مثلا، در اسنپ چت می توانید می توانید کارکترهای خنده دار و سرگرم نماینده ای به تصاویر خود اضافه کنید یا آیفون به شما اجازه می دهد چهره خود را به روش های جدید دستکاری کنید. این ویژگی ها با دوربین Time-of-Flight هم قابل پیاده سازی هستند.

بازگشت Touch ID در کنار 5G

از دیگر تغییرات بزرگ در آیفون 12، پشتیبانی از شبکه های موبایل 5G خواهد بود. اپل می خواهد همه مدل های آیفون 2020 خود را به مودم فایوجی کوالکام مجهز کند تا خریداران مجبور نباشند برای 5G سراغ گوشی های گران تر بروند یا اسمارت فون هایی جایگزین را انتخاب نمایند.

سایت فون آرنا می گوید در آیفون 2020 شاهد بازگشت ویژگی بسیار محبوب Touch ID خواهیم بود. اپل ویژگی پر هوادار و کاربردی تاچ آی دی را به خاطر فیس آی دی از روی آیفون ها حذف کرد که با دلخوری کاربرانش روبرو شد. هر باری که اپل می خواهد یک آیفون جدید معرفی کند؛ کاربران به انتظار دیدار دوباره تاچ آی دی هستند.

هنوز تعیین نیست در آیفون 12 شاهد حضور توام Touch ID و Face ID خواهیم بود یا اینکه باز هم یکی به نفع دیگری قربانی می گردد. به هر حال، استفاده از Touch ID می تواند یک گزینه عالی برای خریدهای امن، بازکردن گوشی و پرسه هایی باشد که مبتنی بر حسگر اثر انگشت هستند.

کوچ از Lightning به USB-C

در نهایت، پیش بینی می گردد خاتمه اپل از درگاه Lightning به درگاه USB-C کوچ کند تا اکوسیستمی یکنواخت تر و محصولاتی سازگارتر داشته باشد. مدل های جدید و فعلی مک بوک پرو و آیپد پرو از کابل های شارژ سریع USB-C سود می برند و اپل می خواهد مزیت بزرگ اشتراک گذاری این کابل ها میان دستگاه های مختلف را به کاربران هدیه کند.

اما اگر آیفون 12 شامل همه این ویژگی های انقلابی و پیشرفته باشد؛ قابل انتظار است که گران تر هم باشد. هنوز اپل درباره هیچ یک از این شایعات صحبت ننموده و ما نمی دانیم واقعا کدام یک از این ویژگی ها در آیفون های بعدی رویت می گردد.

اما همین شایعات کافی هستند تا منتظر یک آیفون کاملا باطراحی شده با ویژگی هایی بزرگ باشیم.

منبع

منبع: یک پزشک

به "شاید آیفون 2020 بزرگ ترین ویژگی ها و بازطراحی کل دوران این گوشی را داشته باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاید آیفون 2020 بزرگ ترین ویژگی ها و بازطراحی کل دوران این گوشی را داشته باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید