4 نکته ناامیدکننده درباره آیفون 11

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و بروشور، گوشی های آیفون 11 اگرچه از ویژگی های جدید و جذابی بهره می برند، اما مانند هر گجت دیگری بی نقص نیستند. جای خالی بعضی از ویژگی هایی که عضوی از تقریبا تمام پرچم داران 2019 هستند، در این گوشی ها احساس می گردد و ضمناً بعضی امکانات جدید که شایعات مربوط به بهره گیری از آن ها مطرح شده بود، متأسفانه به این گوشی ها راه پیدا نکرد.

4 نکته ناامیدکننده درباره آیفون 11

جای خالی ویژگی های مختلف در آیفون 11

همین ابتدای امر باید بگوییم که گوشی های سری آیفون 11 روی هم رفته گوشی های جذاب و قابل توجهی هستند و در این مطلب قصد داریم به ویژگی هایی اشاره کنیم که جای خالی آن ها در آیفون های جدید احساس می گردد.

1. فقدان پورت USB-C

عمر طبیعی پورت لایتنینگ مدت ها قبل به سرانجام رسیده است. مانند مک بوک و آیپد پرو، هر سه مدل آیفون 11 هم باید همراه با پورت USB-C روانه بازار می شدند.

سال ها قبل، پورت لایتنینگ در مقایسه با مهم ترین جایگزین خود یعنی micro-USB امکانات بیشتری داشت. اما سپس نوبت به USB-C رسید و علاوه بر امکانات لایتنینگ، از قابلیت های مفید دیگری هم بهره می برد. این پورت علاوه بر امکان شارژ سریع و سرعت بالای انتقال فایل، استفاده از وسایل جانبی را راحت تر می نماید.

iOS 13 بعد از سال ها انتظار، بالاخره به پشتیبانی از حافظه خارجی روی آورده و حالا آیفون ها می توانند از فلش درایو و کارت حافظه SD بهره ببرند. اما از آنجایی که فلش درایو مجهز به کانکتور لایتنینگ محبوبیت چندانی ندارند، بسیاری از کاربران به ناچار باید برای این کار باید از رابط استفاده نمایند. به همین خاطر، روی هم رفته برای استفاده از پورت قدیمی لایتنینگ نمی توان دلایل منطقی زیادی را عنوان نمود.

2. نبود امکان تشخیص چهره در حالت افقی

گوشی های آیفون 11 از نسل سوم سیستم فیس آی دی استفاده می نمایند و به همین خاطر عدم امکان استفاده از آن در حالت افقی تا حد زیادی عجیب به نظر می رسد. باید خاطرنشان کنیم که مدل 2018 آیپد پرو به صورت عمودی و افقی می تواند چهره کاربر را شناسایی کند و این یعنی اپل برای این موضوع به راهکار مطمئنی دست یافته ولی متأسفانه آیفون های جدید از این قابلیت بی بهره هستند.

البته به خوبی می دانیم که گوشی ها عمدتا در حالت عمودی مورد استفاده قرار می گیرند اما iOS در سال های اخیر پشتیبانی از حالت افقی را تا حد زیادی بهبود بخشیده است و ناچار کردن کاربران به چرخاندن گوشی خود برای شناسایی چهره، از لحاظ تجربه کاربری اصلا خوب نیست.

3. جای خالی حالت بوکه در فیلمبرداری

آیفون 7 پلاس در سال 2016 نخستین آیفونی بود که از حالت بوکه بهره می برد؛ برای یادآوری باید بگوییم که در این حالت، سوژه شفاف باقی می ماند و پس زمینه آن مات می گردد. سال ها بعد این ویژگی باید به فیلمبرداری آیفون ها هم راه پیدا نموده باشد که متأسفانه شاهد چنین چیزی نیستیم.

این قابلیتی است که بخشی از پرچم داران مهم مانند نسل جدید گلکسی اس و گلکسی نوت سامسونگ از آن بهره می برند و سامسونگ بر سر همین موضوع، با انتشار تبلیغ کوتاهی گوشی های آیفون 11 را به سخره گرفت. در آنالیز های صورت گرفته، دوربین گوشی های آیفون 11 عملکرد فوق العاده ای دارند و همین موضوع باعث می گردد جای خالی حالت بوکه ویدیو بیشتر احساس گردد.

4. فقدان شارژ بی سیم معکوس

به نظر می رسد اپل در زمینه مهندسین حوزه شارژ بی سیم با مسائل زیادی دست و پنجه نرم می نماید. اول شاهد جریان پرسروصدای شارژر بی سیم ایرپاور بودیم که این شرکت در نهایت نتوانست آن را به فراوری انبوه برساند. و سپس این شرکت نتوانسته قابلیت شارژ بی سیم معکوس را برای گوشی های آیفون 11 عملی کند.

حتی در کالبدشکافی های صورت گرفته، شواهدی در ارتباط با کوشش اپل برای تعبیه این قابلیت در مدل های آیفون 11 پرو دیده می گردد. اگرچه اپل در خصوص این موضوع اظهارنظر ننموده است، ولی مینگ چی کو که تحلیلگر مشهور محصولات اپل محسوب می گردد، گفته که اپل چنین قصدی را داشته ولی در نهایت آن را کنار گذاشته زیرا میزان بهره وری آن مطابق استانداردهای این شرکت نبوده است.

البته به خوبی می دانیم که چنین مشخصه ای برای کاربران اهمیت خیلی زیادی ندارد ولی در هر صورت می توانست دو مدل آیفون 11 پرو را به گجت های مفیدتری تبدیل کند.

دیگر نکات ناامیدنماینده ولی نه چندان مهم

اینترنت 5G

از یک طرف، باید اذعان کنیم که گوشی های معرفی شده در سال 2019 نیازی به پشتیبانی از اینترنت 5G ندارند زیرا شبکه های این فناوری در مناطق انگشت شمار آن هم به صورت محدود عملی شده اند. به همین خاطر عدم پشتیبانی آیفون 11 نکته ناامیدنماینده ای نیست و بلکه طبیعی به حساب می آید.

اما اگر بلندمدت را مدنظر قرار دهیم، کاربران به مدت چند سال از آیفون ها استفاده می نمایند و این شرکت همچنان برای آیفون های عرضه شده در سال 2015 نسخه جدید iOS را ارائه می دهد. سال آینده، در مناطق شهری کشورهای پیشرفته کاربران می توانند از اینترنت 5G استفاده نمایند و در سال 2021 این فناوری به مناطق حاشیه ای و دارای جمعیت کمتر هم راه پیدا می نماید و این یعنی میلیون ها کاربر آیفون 11 نمی توانند از این فناوری بهره ببرند. ولی در هر صورت اپل علاقه زیادی به عجله در ارائه ویژگی های جدید ندارد و اینترنت 5G هم از این قاعده شرکت اپل مستثنا نیست.

عدم پشتیبانی از قلم اپل پنسل

در چند سال گذشته شایعات مختلفی در خصوص پشتیبانی آیفون ها از قلم اپل پنسل منتشر شده و در خصوص آیفون های 2019 هم شاهد انتشار چنین شایعاتی بودیم. اگرچه شاید بعضی از کاربران از عدم پشتیبانی آیفون 11 پرو مکس از اپل پنسل ناامید شده اند، ولی برای اکثریت کاربران چنین موضوعی اهمیت زیادی ندارد. احتمالا به همین خاطر با وجود درخواست کاربران مختلف برای ارائه این قابلیت، اپل همچنان چنین مشخصه ای را عملی ننموده است.

باید خاطرنشان کنیم که پشتیبانی از این قابلیت یک کار ساده نرم افزاری نیست. برای این کار، باید لایه جدیدی به نمایشگر اضافه گردد که این کار، گوشی اندکی ضخیم تر می گردد یا اینکه باتری باید باریک تر گردد. اپل هم چنین تغییراتی را برای افزایش رضایت درصد اندکی از کاربران عملی نمی نماید.

ویژگی های قابل توجه برای آیفون 12

تیم طراحی صنعتی اپل مطمئنا سخت مشغول طراحی و توسعه آیفون های 2020 هستند. طبق گزارش ها، پشتیبانی از اینترنت 5G که صد در صد به نظر می رسد و در کنار آن، امیدواریم ویژگی های مختلفی را در این گوشی ها ارائه نمایند که در این مطلب فقط به تعداد اندکی از آن ها پرداختیم.

با وجود تمام موارد ذکر شده، باید بگوییم که اپل در زمینه آیفون های 2019 عملکرد بسیار خوبی داشته است. هر دو مدل آیفون 11 پرو از بهترین نمایشگر موجود بهره می برند، عمر باتری مدل مکس بسیار بیشتر از رقبای خود است و تراشه آن ها هم از لحاظ عملکردی فاصله زیادی با جدیدترین پرچم داران اندرویدی دارد. اما در هر صورت مانند هر گجت دیگری، این آیفون ها می توانستند بهتر باشند.

سایت های مطرح در خصوص آیفون 11 پرو چه می گویند؟

منبع: Cult Of Mac

منبع: دیجیکالا مگ

به "4 نکته ناامیدکننده درباره آیفون 11" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 نکته ناامیدکننده درباره آیفون 11"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید