لزوم حمایت از حوزه کتاب در پسا کرونا

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و بروشور در خراسان رضوی، جعفر مروارید در جلسه با تعدادی از ناشران استان خراسان رضوی در خصوص انجام اقدامات در پسا کرونا گفت: در شرایطی که کلیه کسب و کارهای پررونق دچار ضرر و زیان شده اند، کسب و کارهای فرهنگی از جمله کتاب که در شرایط معمول هم از کسب و کارهای پررونق نبوده اند، دچار مسائل و ضرر و زیان مضاعف شده اند که باید برای جبران آن و بازگشت به شرایط عادی برنامه ریزی شود.

لزوم حمایت از حوزه کتاب در پسا کرونا

وی افزود: ما از انجمن ها و اتحادیه های صنفی توقع داریم در این خصوص به کمک این اداره کل آمده و پیشنهاهای خود را برای پساکرونا اعلام کنند. البته برنامه ریزی هایی در این خصوص انجام و خسارات وارده احصاء و به تهران ارسال شده است و به صورت ملی اقداماتی انجام خواهد شد، اما در استان هم با توجه به ظرفیت هایی که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان دارد، باید بررسی کرد که چگونه می توان به صنعت آسیب دیده کتاب کمک کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در خصوص برگزاری نمایشگاه کتاب گفت: باید در برگزاری نمایشگاه کتاب وحدت رویه و مدل مشترکی با تهران داشته باشیم، اینکه نمایشگاه کتاب برگزار شود و یا روش های دیگر حمایتی از ناشران و کتابخوانی داشته باشیم، در دست بررسی است. البته پیشنهادهایی در این زمینه توسط کارشناسان و ناشران بیان شده است که در حال بررسی بیشتر تا رسیدن به نتیجه هستیم.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "لزوم حمایت از حوزه کتاب در پسا کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم حمایت از حوزه کتاب در پسا کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید