متراژ پرتقاضا در بازار مسکن مرکز

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و بروشور، تحقیق میدانی از بازار مسکن شهر تهران حکایت از آن دارد که بیشتر متقاضیان خرید در پی خرید واحدهای کوچک و میان متراژ اما دو خوابه هستند.

متراژ پرتقاضا در بازار مسکن مرکز

به گزارش دنیای اقتصاد، واسطه های ملکی می گویند بیش از نیمی از مراجعان یا تماس گیرندگان با آنها را متقاضیان خرید واحدهای 60 تا 100 مترمربعی تشکیل می دهند. خریداران مسکن چه در گروه تقاضای مصرفی جای بگیرند و چه قصد خرید سرمایه ای داشته باشند، ترجیح می دهند واحدهای دوخوابه خریداری نمایند. در این میان با توجه به اینکه بعضا آپارتمان های 60 تا 70 مترمربعی دو خوابه در بازار مسکن عرضه شده است، گزینه های با حداقل متراژ برای کسانی که محدودیت بودجه دارند مطلوب است و گزینه های میان متراژ یعنی واحدهای 70 تا 100 مترمربعی نیز مطلوب کسانی است که یا قصد تبدیل به احسن دارند یا برای خرید سرمایه ای با محدودیت کمتری در بودجه روبرو هستند.

میانه متراژ مورد تقاضا در بازار اجاره مسکن شهر تهران نیز در سال های اخیر همیشه حدود 80 مترمربع بوده است که نشان می دهد مطلوب عمده خانوارهای مستاجر، اجاره واحدهای دو خوابه است. به همین دلیل حتی خریداران سرمایه ای که قصد نگهداری واحد خود در بلند مدت را دارند و می خواهند همزمان از درآمد اجاره ملک برخوردار باشند، خرید واحدهای میان متراژ دو خوابه را ترجیح می دهند.

به گفته واسطه های ملکی خرید واحدهای مسکونی کوچک متراژ تنها مطلوب آن دسته از خریداران سرمایه ای است که به هر علت ممکن است قصد تبدیل دارایی خود در کوتاه مدت را داشته باشند و می خواهند از بابت تبدیل آپارتمان خود به نقدینگی در زمان کوتاه مطمئن باشند.

منبع: فرارو

به "متراژ پرتقاضا در بازار مسکن مرکز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متراژ پرتقاضا در بازار مسکن مرکز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید