مصدومیت و کرونا حریف عشق معلمان کرمانشاهی نشدند

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و بروشور، 2 نفر از فرهنگیان استان کرمانشاه باوجود بیماری و مصدومیت اما با عشق و علاقه به استمرار تعلیم و تربیت می پردازند و در این روزهای سخت و بحرانی شیوع کرونا همچنان در کنار دانش آموزان عشایری هستند.

مصدومیت و کرونا حریف عشق معلمان کرمانشاهی نشدند

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و بروشور به نقل از ایرنا، سجاد احمدی، مدیر آموزگار عشایری شاغل در آموزش وپرورش شهرستان هرسین استان کرمانشاه با وجود مصدومیت از ناحیه دستان خود و نیز در زمان تعطیلی مدارس به دلیل شیوع کرونا، با عشق در میان دانش آموزان عشایری منطقه محروم عشایری میرمینگه حاضر می گردد تا فرآیند مقدس تعلیم و تربیت را استمرار داده و در کنار آن درس ایثار و فداکاری به شاگردانش بیاموزد.

وی گفت: با توجه به محرومیت منطقه و نیز شرایط ویژه دانش آموزان عشایری بر خود تکلیف دانستم تا با حضور در کنار این عزیزان شرایط درسی آن ها را آنالیز نموده و به سؤالات درسی پاسخ دهم تا خللی در فرآیند آموزش به وجود نیاید.

مدیرآموزگار عشایری در مورد نحوه فعالیت خود اضافه کرد: با توجه به اهمیت موضوع سلامت دانش آموزان اولین اقدام رعایت شیوه نامه ها و دستورالعمل های بهداشتی و نیز طرح فاصله گذاری در میان دانش آموزان و هماهنگی با اداره آموزش وپرورش برای تشکیل کلاس بود.

احمدی اظهار کرد: نظر به دسترسی نداشتن به فضای مجازی در این منطقه خودآموزهای بهاری که توسط اداره آموزش وپرورش تهیه شده و راهبر آموزشی در اختیار همکاران قرار داده بود، در میان دانش آموزان توزیع شد و تا این لحظه هیچ گونه خللی در فرایند آموزش در میان دانش آموزان این منطقه نداشته ایم.

معلم جانباز همچنان با عشق می آموزد

همچنین علی مرادی، فرهنگی دلسوز و جانباز سرافراز دوران دفاع مقدس در شهرستان مرزی گیلانغرب با وجود جراحی کلیه و سابقه ناراحتی قلبی با عشق به میان دانش آموزان عشایری منطقه می رود تا نشان دهد هیچ عاملی، حتی بیماری یارای مقابله در برابر عشق معلمی را ندارد.

وی دراین ارتباط گفت: با توجه به تعطیلی مدارس و این امکان که دانش آموزان عشایری منطقه از فرایند آموزش فاصله بگیرند، بر خود تکلیف دانستم که به میان این عزیزان بروم و شرایط تحصیلی آن ها را آنالیز کنم.

این معلم دلسوز اظهار کرد: در کنار فرآیند تعلیم و تربیت، اصول بهداشتی و درمانی را به دانش آموزان آموزش می دهم و اطلاعاتی در مورد ویروس کرونا و نیز اقدامات پیشگیرانه در اختیار آن ها قرار می دهم.

بر اساس اعلام مدیرکل آموزش وپرورش کرمانشاه تا به امروز بیش از 95 درصد مدیران، 80 درس کلاس ها، 70 درصد معلمان و 56 درصد دانش آموزان استان عضو شبکه دانش آموزی شاد هستند.

استان کرمانشاه با توجه به محل جغرافیایی، 371 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و یک سوم از دانش آموزان کرمانشاهی در مناطق مرزی زندگی می نمایند.

همچنین هفت درصد از جمعیت عشایری کشور نیز در استان کرمانشاه مستقر هستند که جمعیت دانش آموزی عشایر استان را ملموس تر نشان می دهد.

استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت 325 هزار دانش آموز دارد.

منبع: همشهری آنلاین

به "مصدومیت و کرونا حریف عشق معلمان کرمانشاهی نشدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصدومیت و کرونا حریف عشق معلمان کرمانشاهی نشدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید