مقایسه جیلی امگرند EC7 با رنو مگان و برلیانس H330
به گزارش وبلاگ کاتالوگ و بروشور، شاید کم تر خودرویی مانند جیلی از بدو ورود به ایران این تعداد رقیب سرسخت داشته است. در بین انبوهی از این رقبا، مقایسه ای بین این خودروی چینی با یکی از تولیدات رنوی فرانسوی و خودرویی دیگر از چین خواهیم داشت. پس با ما همراه باشید تا به مقایسه جیلی امگرند EC7 با رنو مگان و برلیانس H330 بپردازیم.
مقایسه جیلی امگرند EC7 با رنو مگان
در ابتدا به مقایسه جیلی امگرند EC7 با رنو مگان می پردازیم. هنگام ورود جیلی امگرند EC7 به ایران، رنو مگان یک مونتاژ داخلی از کمپانی شناخته شده و پرطرف دار رنو بود و با حضوری پیروز طی سال های متمادی در ایران، جای خود را در بین مصرف نمایندگان ایرانی باز نموده بود.
حالا جیلی باید به عنوان محصولی فراوری شده در کشور بی اعتباری مانند چین، با این خودرو رقابت می کرد. اما جیلی به علت کیفیت بالا و قیمت مناسبش توانست به خوبی از پس این رقابت برآید و توجه ها را به خود جلب کند و فصلی نو برای خودروهای چینی در بین ایرانیان بی اعتماد به چین و محصولاتش باز کند.
جدول مشخصات جیلی امگرند EC7 و رنو مگان
موارد | جیلی امگرند EC7 | رنو مگان |
آرایش موتور | L4 | L4 |
حجم موتور | 1792 سی سی | 1998 سی سی |
قدرت | 136 تا 138 اسب بخار در 6200 دور در دقیقه | 132 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه |
گشتاور | 172 نیوتن متر در 4200 دور در دقیقه | 191 نیوتن متر در 3750 دور در دقیقه |
محور محرک | جلو | جلو |
جعبه دنده | 5 سرعته دستی و یا CVT | 4 سرعته اتوماتیک |
بنزین مورد احتیاج | معمولی | معمولی |
طول | 4635 میلی متر | 4498 میلی متر |
عرض | 1789 میلی متر | 1777 میلی متر |
ارتفاع | 1470 میلی متر | 1460 میلی متر |
وزن | 1280 کیلوگرم | 1365 کیلوگرم |
فاصله بین دو محور | 2650 میلی متر | 2686 میلی متر |
سایز تایر | 215/55 R16 | 205/55 R16 |
شتاب صفر تا 100رسمی | 12 ثانیه | 11.1 ثانیه |
حداکثر سرعت | 185 کیلومتر در ساعت | 195 کیلومتر در ساعت |
مصرف سوخت ترکیبی | 8.5 لیتر در 100 کیلومتر | 8.4 لیتر در 100 کیلومتر |
حجم صندوق عقب | 680 لیتر | 520 لیتر |
مقایسه طراحی ظاهری
جیلی امگرند EC7 با رنو مگانبا مقایسه جیلی امگرند EC7 با رنو مگان از نظر طراحی ظاهر، باید گفت که هرچقدر جیلی امگرند EC7 قابل قبول و مجذوب نماینده به نظر می رسد، رنو مگان خسته نماینده و تکراری است.
هر چند جیلی امگرند EC7 این ظاهر را از تویوتا کرولا عاریه گرفته، اما با تغییرات به جا در بخش چراغ ها و خطوط بدنه، تفاوت های لازم را ایجاد نموده است تا بتواند ظاهری مجذوب نماینده و امروزی به خود بگیرد. ظاهری که رینگ های اسپرتش با طرح نسبتاً پیچیده شان آن را تکمیل می نمایند، خصوصیتی که رنو مگان از آن محروم است.
رنو مگان در ابتدا به عنوان هاچ بک طراحی شده بود و با تغییر به سوی صندوق دار شدن، همخوانی اش را با معیارهای معمول بازار از دست داده و ظاهری پیدا نموده که چندان باب طبع خودروبازان نبوده و نیست.
مقایسه جیلی امگرند EC7 با رنو مگان از نظر طراحی داخلی
با مقایسه جیلی امگرند EC7 با رنو مگان از نطر طراحی داخلی باید گفت با وجود طراحی و رنگ بندی و متریال خوب جیلی امگرند EC7، در برخی قسمت ها مگان تا حدودی قوی تر است. ارگونومی کابین مگان نمره بهتری دریافت می نماید، زیرا در قسمت عقب جیلی امگرند EC7 ممکن است برای افراد قد بلند مشکل ایجاد گردد، چیزی که در مگان اتفاق نمی افتد.
با این حال، در خصوص متریال به کار رفته، فزونی از آن جیلی امگرند EC7 است. بعلاوه، فقدان امکاناتی مانند جایگاه های برقی و سان روف در مگان، به عنوان یک سدان لوکس، به چشم می آید.
مقایسه ویژگی های فنی جیلی امگرند EC7 با رنو مگان
در این بخش باید گفت با توجه به حجم موتور، قدرت حاصل شده، مصرف سوخت و شتاب این دو خودرو، جیلی امگرند EC7 قوی تر است، زیرا قدرت حاصل از مگان با توجه به موتور 2 لیتری ای که دارد، از یک خودروی مدرن قابل قبول نیست و نمره خوبی دریافت نمی نماید.
هر چند در بخش تعلیق عملکرد، رنو مگان با شاسی مستحکمی که دارد، بهتر است و هنگام عبور از دست مقدارا ضربات کم تری به داخل کابین وارد می گردد.
بعلاوه، هنگام عبور از پیچ های تند جاده ای نیز اوضاع مگان بهتر است. در بحث ایمنی نیز مگان، به عنوان اولین خودروی دارنده 5 ستاره ایمنی یورو، رتبه بالاتری از جیلی امگرند 4 ستاره دارد.
مقایسه جیلی امگرند EC7 با برلیانس H330
چند سالی پس از ورود جیلی به داخل کشور، برند دیگری از چین وارد ایران شد که توجهات زیادی را به خود جلب کرد. خودرویی دیگر، که مانند رنو مگان، حاصل مونتاژ در پارس خودرو بود و رقیب جیلی امگرند وارداتی محسوب می شد.
برلیانس H330 خودرویی بود با ظاهری مدرن که شریک خوش نامی مانند BMW آلمانیِ محبوب ایرانیان داشت. در نتیجه، بلافاصله پس از ورود به کشور، توانست فروش خوبی داشته باشد و به رقیب مهمی برای هم وطن خود تبدیل گردد. اما آیا با تمام این نام ورسم ها، برلیانس H330 در عمل نیز به مقدار جیلی خوب بود؟
در ادامه به مقایسه جیلی امگرند EC7 با برلیانس H330 می پردازیم تا پاسخ این پرسش را در نهایت پیدا کنیم.
جدول مشخصات فنی برلیانس H330 و جیلی امگرند EC7
موارد | برلیانس H330 | جیلی امگرند EC7 |
نوع موتور | 4 سیلندر خطی | 4 سیلندر خطی |
حجم موتور | 1498 سی سی | 1792 سی سی |
حداکثر قدرت | 103 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه | 136 تا 138 اسب بخار در 6200 دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور | 138 نیوتن متر در 3800 دور در دقیقه | 172 نیوتن متر در 4200 دور در دقیقه |
تعداد سوپاپ | 16 | 16 |
شتاب صفر تا صد | 15 | 12 دستی14 اتوماتیک |
حداکثر سرعت | 170 کیلومتر در ساعت | دستی: 185 کیلومتر در ساعتاتوماتیک: 177 کیلومتر در ساعت |
جعبه دنده | 4 سرعته اتوماتیک5 سرعته دستی | CVT5 سرعته دستیتیپ ترونیک |
مصرف سوخت ترکیبی | دستی 6.4 لیتر در صد کیلومتراتوماتیک 6.7 لیتر در صد کیلومتر | 7.2 لیتر در صد کیلومتر |
حجم باک | 55 لیتر | 50 لیتر |
طول | 4510 میلی متر | 4635 میلی متر |
عرض | 1785 میلی متر | 1789 میلی متر |
ارتفاع | 1460 میلی متر | 1470 میلی متر |
فاصله بین دو محور | 2580 میلی متر | 2650 میلی متر |
استاندارد آلایندگی | یورو 5 | یورو 4 |
فزونی از آن کیست؟
برلیانس H330 شاید در طراحی ظاهری حرفی برای گفتن داشته باشد، زیرا ظاهرش را از BMW سِری 1 عاریه دارد، اما درون کابین، چه در بخش طراحی و چه در بخش متریال، توقعات را برآورده نمی نماید. جیلی امگرند EC7 در طراحی و متریال خوب ظاهر شده و نمره قابل قبولی گرفته است.
با مقایسه جیلی امگرند EC7 با برلیانس H330 از نطر طراحی داخلی باید گفت جیلی امگرند EC7 فضای مناسب تر و راحت تری را در اختیار سرنشینان می گذارد و سواری نرم تری نیز دارد. بعلاوه، صندوق بزرگ تر جیلی امگرند در این بخش نیز فزونی را از آن خود نموده است.
در بخش موتور نیز برلیانس H330 قدرت مناسبی نسبت به بدنه ندارد و در مدل دنده اتوماتیک نیز ضرایب دنده مناسب انتخاب نشده است، حال آن که جیلی امگرند EC7 در بخش فنی تمام نمرات لازم را داراست.
امیدواریم این مقایسه جیلی امگرند EC7 با رنو مگان و برلیانس H330 توانسته باشد اطلاعات خوبی از ارزش خرید هر سه خودرو در اختیارتان بگذارد و جوابگوی پرسش هایتان باشد.
منبع: بلاگ دیوار