میوه ها و سبزیجات پرو که احتمالا هرگز چیزی درباره آنها نشنیده اید

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و بروشور، پرو کشوری با آب و هوای بسیار متعددی است، به طوری که جایگاهی برای 30 اقلیم شگفت انگیز از میان 32 اقلیم جهان می باشد. این کشور می تواند تقریبا هر نوع میوه و سبزی در جهان را در خود پرورش دهد و قطعا میوه هایی دارد که با دیدنشان از تعجب ابروهایتان بالا می رود. کشور پرو از سواحل تا کوه های آند و آمازون دارای میوه ها و سبزیجات متمایز و منحصر به فردی می باشد که حتما باید آن ها را امتحان کنید. در ادامه با مجله اینترتی خبرنگاران همراه باشید.

میوه ها و سبزیجات پرو که احتمالا هرگز چیزی درباره آنها نشنیده اید

خوراکی های پرو ؛کامو کامو (camu camu)

کامو کامو یک میوه ترش از آمازون است که طعم آن مانند طعم مخلوط لیمو ترش و گیلاس ترش یا خانواده میوه های بری ها مانند بلوبری، باربری و … است. از آنجا که طعم بسیار ترشی دارد، معمولا در نوشیدنی ها، ژله و بستنی استفاده می شود. این میوه همچنین دارای مقادیر بسیار زیادی ویتامین C حتی بیشتر از پرتقال است. بنابراین اگر شما احساس سرما خوردگی کردید، در پی این میوه منحصر به فرد بگردید.

لوکوما (lucuma)

لوکوما در آمازون رشد می کند و نکتار خامه مانندی دارد. بیرون آن سبزرنگ، شبیه آووکادو و داخل آن نارنجی رنگ است. مردم پرو اغلب آن را به تنهایی نمی خورند، بلکه از آن در اسموتی ها، آبمیوه ، دسر و بستنی استفاده می کنند. در واقع، با بستنی شکلاتی و وانیلی عالی می شود. از آنجا که درون آن زرد و نارنجی رنگ است، با نام آخرین طلای امپراتوری اینکا شناخته می شود.

آگوآیمانتو (توت طلایی) (Aguaymanto)

این میوه با نام های آلبالوی پرو، اینکا بری و آگوآیمانتو شناخته می شود که شبیه یک گوجه فرنگی کال و به مقدار انگور است. این میوه هم همراه با پوشش برگ مانند و هم بدون آن به فروش می رسد و با آن می توان غذاهای خوشمزه ای درست کرد. این توت طلایی میوه ای است که باید همین الان به فروشگاه بروید و آن را پیدا کنید. حتی اگر هیچ دلیل دیگری به جز خوشمزگی و این که مردم اینکا آن را می خوردند، وجود نداشته باشد.

اولووکو (Olluco)

این میوه بسیار شبیه به یک سیب زمینی است، اما هنگامی که آن را گاز می زنید بسیار آبدار و ترد است و تعجبتان درباره آن گویا هرگز متوقف نمی شود. شما هرگز با این واقعیت کنار نخواهید آمد که این میوه با سیب زمینی شباهتی دارد بلکه بیشتر به شباهت آن با سیب پی خواهید برد.

ذرت بنفش (Maiz morado)

این میوه تقریبا در همه جای پرو یافت می شود. با این حال، آن را مانند ذرت زرد مصرف نمی کنند. از ذرت بنفش در نوشیدنی به نام چیچا استفاده می شود که بسیار خوشمزه است و طعمی مانند دارچین دارد. این میوه همچنین برای تهیه روکش دسرها، پای ها و پودینگ برنجی هم کاربرد دارد و حاوی آنتی اکسیدان بالایی می باشد.

گرانادیا (Granadilla)

یکی دیگر از میوه های بومی آند، گرانادیا است که مانند یک انار کوچکتر، زرد رنگ و حبابی شکل می باشد. با انگشتان دست خود آن را بشکافید و از یک انار با طعم شیرین تر و خوردن راحت تر لذت ببرید.

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.

منبع: مجله دور و نزدیک

به "میوه ها و سبزیجات پرو که احتمالا هرگز چیزی درباره آنها نشنیده اید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میوه ها و سبزیجات پرو که احتمالا هرگز چیزی درباره آنها نشنیده اید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید