هشدارهای استاندارد برای استفاده از وسایل گازسوز

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و بروشور، خبرنگاران/البرز اداره کل استاندارد البرز خاطرنشان کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و بروز احتمالی حوادث ناگوار ناشی از عدم رعایت نکات ایمنی در استفاده از وسایل گاز سوز، جهت پیشگیری هر گونه حادثه، از وسایل گاز سوز دارای علامت استاندارد استفاده کنید.

هشدارهای استاندارد برای استفاده از وسایل گازسوز

فتانه شکرالهی، مدیر کل استاندارد استان البرز با تاکید بر استفاده از وسایل گاز سوز دارای علامت استاندارد گفت: هرگز وسایل گاز سوز دودکش دار را حتی برای مدت کوتاه، بدون اتصال به دودکش روشن نکنید، زیرا محصولات احتراق که دارای منو اکسید کربن و گازهای کشنده هستند وارد محل سکونت می گردد.

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و بروشور، وی اضافه نمود: از کشیدن جهتهای افقی طولانی دودکش و استفاده یک جهت دودکش جهت چند وسیله گازسوز خوداری نمایید و لازم است دودکش در نظر گرفته شده جهت وسیله گازسوز از سایر خروجی های محل سکونت ارتفاع بیشتری داشته باشد به عنوان مثال چنانچه دودکش فاقد ارتفاع مناسب باشد و دریچه کولر باز باشد، کانال کولر می تواند به عنوان دودکش عمل نماید و بدین ترتیب کلیه گازهای کشنده وارد فضای اتاق می گردد و از کانال کولر خارج می گردد که این می تواند مخاطرات زیادی را به همراه داشته باشد.

شکرالهی با بیان اینکه بخاری دودکش دار باید مجهز به وسایل ایمنی نظیر سنسور حساس به کاهش سطح اکسیژن محیط (ODS) و یا سنسور حرارتی باشد ادامه داد: سنسور حساس به کاهش اکسیژن (ODS) وسیله ای است که زمانی که اکسیژن اتاق به کمتر از 18 درصد برسد جریان گاز را قطع می کند و سنسور حرارتی وسیله ای است که اگر به دلایلی مانند مسدود بودن جهت دودکش، محصولات احتراق به درون اتاق برگردد بخاری را خاموش می کند.

وی با تاکید بر اینکه باید همواره از باز بودن جهت دودکش و وجود کلاهک دودکش که در انتهای دودکش در بیرون از ساختمان نصب می گردد اطمینان حاصل کرد یادآور شد: از قرار دادن دودکش وسایل گاز سوز درون سطل آب خورداری کنید، زیرا جلوی خروج محصولات احتراق را که باید توسط دودکش خارج شوند گرفته و باعث پس زدگی گازهای کشنده به داخل اتاق می گردد.

شکرالهی اعلام نمود: تعدادی از مرگ و میر ها به دلیل بی احتیاطی در استفاده از وسایل گاز سوز است و هرگز از وسایل پخت و پز نظیر اجاق گاز و گازهای پیکنیکی به عنوان وسیله گرمایشی استفاده نکنید.

وی از شهروندان خواست نصب و تعمیر وسایل گاز سوز را به تعمیر کاران مجاز و خدمات پس از فروش مجاز بسپارند تا از ایمن بودن وسیله گاز سوز اطمینان حاصل نمایند .

وی در ادامه علاوه بر در نظر دریافت و رعایت نکات ایمنی فوق گفت: برای استفاده از وسایل گاز سوز به برچسب مصرف انرژی بر روی دو محصول بخاری دودکش دار و آبگرمکن فوری که تا به امروز استاندارد معیار مصرف انرژی برای آنها تهیه و تدوین شده است توجه نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "هشدارهای استاندارد برای استفاده از وسایل گازسوز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدارهای استاندارد برای استفاده از وسایل گازسوز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید