هشدار مخبر به تولیدکنندگان لوازم خانگی

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و بروشور، معاون اول رئیس جمهور گفت: چنانچه تولیدکنندگان داخلی لوازم خانگی قیمت های خود را در بازار واقعی نکنند، برنامه ریزی لازم برای آزادسازی واردات متناسب با احتیاج مردم انجام می گردد.

هشدار مخبر به تولیدکنندگان لوازم خانگی

به گزارش فارس، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در بیستمین جلسه ستاد تنظیم بازار با اشاره به کنترل آشفتگی های اولیه در بازار از همه اعضا خواست تا با تمهیدات مناسب و افزایش نظارت ها ایجاد ثبات در قیمت و بازار کالاهای اساسی را دنبال نمایند. معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر جلوگیری از هرگونه افزایش قیمت مخصوصا در روزهای سرانجامی سال اضافه نمود: همه کسانی که در این زمینه همکاری مناسبی دارند مورد تشویق قرار گرفته و با متخلفین در هر صنعتی به شدت برخورد گردد.

در این جلسه در مورد شرایط قیمت ها در صنعت لوازم خانگی گزارش مبسوطی ارائه شد. بر اساس این گزارش و با توجه به توقف افزایش قیمت ها، ایجاد شفافیت در سامانه جامع تجارت، ثبت دقیق فاکتور فروش، درج قیمت فراوری نماینده، کاهش قیمت تمام شده به وسیله ساخت مواد داخل و کاهش تعرفه واردات قطعات و کوشش برای افزایش تیراژ فراوری و ایجاد تنوع در محصول از جمله راهکارهای کاهش قیمت در این صنعت و بازار عنوان و مقرر شد در این زمینه برنامه ریزی لازم صورت پذیرد.

گفتنی است براساس تصمیمات ستاد تنظیم بازار مقرر شد چنانچه فراورینمایندگان داخلی لوازم خانگی قیمت های خود را در بازار واقعی ننمایند، برنامه ریزی لازم برای آزادسازی واردات متناسب با احتیاج مردم انجام گردد.

در این جلسه وزارت صمت گزارشی از آسیب شناسی و آخرین شرایط قیمت های 18 قلم از طیف وسیعی از کالاهای مورد احتیاج شب عید و بعلاوه گزارشی از آخرین شرایط درج قیمت فراوری نماینده بر روی کالاها ارائه داد. بر اساس این گزارش تعداد کالاهای مشمول طرح درج قیمت فراوری نماینده 7 هزار قلم کالا اعلام شد که از این تعداد حدود 4500 قلم کاهش قیمت پیدا نموده اند.

بعلاوه گزارشی از تامین و ذخیره سازی میوه شب عید، توزیع گوشت و مرغ و برنج در میدان های عرضه، به وسیله وزارت جهاد کشاورزی ارائه و مقرر شد در روزهای منتهی به سرانجام سال عرضه کالاهای اساسی با قیمت مصوب تنظیم بازاری به وفور صورت گیرد به گونه ای که کمبود و کسری در بازار وجود نداشته باشد.

شرایط توزیع کالاها در سامانه های هوشمند و اینترنتی نیز از دیگر گزارش های ارائه شده در این جلسه بود که بر اساس آن و با اشاره به رکورد 80 تنی توزیع برنج با قیمت میانه در تهران به وسیله این سامانه ها مقرر شد درروزهای منتهی به سرانجام سال تعداد سامانه های موجود افزایش و زیرساخت فروش و عرضه به وسیله این سامانه ها ارتقا یابد.

منبع: فرارو

به "هشدار مخبر به تولیدکنندگان لوازم خانگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار مخبر به تولیدکنندگان لوازم خانگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید