وزارت بهداشت ترجیح می دهد افراد کمتری در آزمون تخصص پذیرفته شوند

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و بروشور، نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: وزارت بهداشت ترجیح می دهد که افراد کمتری در آزمون تخصص شرکت نمایند و پذیرفته شوند.

وزارت بهداشت ترجیح می دهد افراد کمتری در آزمون تخصص پذیرفته شوند

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ کاتالوگ و بروشور، احمد نادری در مورد مسائل داوطلبان آزمون دستیاری، گفت: متأسفانه وزارت بهداشت تمام کوشش خود را برای ناامید کردن داوطلبان آزمون دستیاری و تقویت انحصار بعضی رشته های تخصصی انجام می دهد.

وی بیان نمود: در حالی که در کشور با کمبود شدید پزشک متخصص روبرو هستیم، نباید شرایط به گونه ای باشد که داوطلبان رغبتی برای شرکت در آزمون نداشته باشند. عدم تعویق آزمون دستیاری و فرصت کمتر از یک ساله برای داوطلبان آزمون دستیاری دوره 49 موجب گله مندی این افراد شده است که حتماً باید مورد توجه وزارت بهداشت قرار گیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: متأسفانه این یکی از مسائل این آزمون است. موضوع مهم دیگر این است که حق شرکت در آزمون برای یک بار به تمام پزشکان بلافاصله پس از فراغت از تحصیل داده می گردد که از عمده این افراد سلب شده است. فاصله حداقل دو ساله میان فارغ التحصیلی پزشکان و اجازه شرکت در آزمون دستیاری موجب می گردد تا ادامه تحصیل برای این افراد سخت گردد.

نادری در مورد شرایط سخت دانشجویان دوره دستیاری، گفت: متأسفانه ساختار وزارت بهداشت به گونه ای شکل گرفته است که آموزش در خدمت درمان باشد و سایه سنگین انحصار انجمن های علمی پزشکی بر رشته های تخصصی احساس می گردد. به همین جهت به نظر می رسد شرایط تحصیل این دانشجویان برای وزارت بهداشت اهمیتی ندارد و حتی ترجیح می دهد که افراد کمتری در آزمون تخصص شرکت نمایند و پذیرفته شوند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه وزارت بهداشت با ساختار کنونی، به شدت دچار تعارض منافع شده است و نه تنها شایستگی سیاست گذاری آموزش پزشکی را ندارد بلکه شایستگی تولیت نظام سلامت را نیز از دست داده است و ادامه این فرایند به ضرر پزشکان جوانی تمام خواهد شد که زیر سایه انحصارطلبانه درصد کمی از پزشکان تصمیم گیر و سیاست گذار وزارت بهداشت قرار دارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "وزارت بهداشت ترجیح می دهد افراد کمتری در آزمون تخصص پذیرفته شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت بهداشت ترجیح می دهد افراد کمتری در آزمون تخصص پذیرفته شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید