پشت صحنه ارسال کالا در دیجی کالا

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و بروشور، پشت صحنه ارسال کالاها در هر پلتفرمی پر از اتفاقات و ماجراهایی است که معمولا کاربران از آنها بی خبرند. خیلی وقت ها این اتفاقات منجر به تاخیر در ارسال کالا می گردد یا پلتفرم را مجبور می نماید تصمیمات خاصی برای نحوه فرستادن سفارش ها بگیرد.

پشت صحنه ارسال کالا در دیجی کالا

این اتفاقات فرآیند ارسال را باید برای بازار آنلاینی مثل دیجی کالا چند برابر کنید. مواردی که اینجا می خوانید به سوالات تان درباره سفارش هایی که از دیجی کالا تحویل می گیرید پاسخ می دهد. مثلا این که چرا گاهی خریدی که کردم دیر می رسد؟ یا چرا سفارش هایم را در تاریخ های مختلف باید بگیرم؟

بخشی از اتفاقات و ماجراها به بخش انبار و پردازش کالاها مرتبط است. وقتی می خواهید کالایی را سفارش دهید می بینید که نوشته شده دیجی کالا آن را به شما می فروشد یا فروشنده دیگری دارد. این که کدام یک کالا را ارسال می نمایند هم مشخص است.

هر کدام از این گزینه ها شرایط خاص خودش را دارد. ابتدا باید بدانید که 97 تا 98 درصد کالاها از انبار دیجی کالا ارسال می گردد و 2 تا 3 درصد را فروشنده ها برای خریدار می فرستند که سهم فروشنده ها در زمان برگزاری کمپین هایی مثل بلک فرایدی 2، 3 درصدی بیشتری می گردد.

فرق این مساله در زمان ارسال چیست؟ وقتی کالاها در انبار دیجی کالا باشند دیگر بحث تامین کالا و فرآیند ارسال به وسیله فروشنده به انبار، حذف می گردد. این را هم در نظر بگیرید که حدود 4 درصد از سفارش ها ممکن است به علت تامین نشدن کالا به وسیله فروشنده لغو شوند یا دیر برسند اما وقتی کالا در انبار دیجی کالا باشد سریع تر آن را می گیرید. از سوی دیگر لازم نیست نگران لغو شدن آن باشید.

به همین علت است که گاهی سفارش تان دیر ارسال می گردد؛ چون کالا در انبار نیست و فروشنده آن را دیرتر از زمانی که اعلام نموده تامین نموده است.

البته برخی فروشندگان از امکانی به نام انبارش استفاده می نمایند که دیجی کالا برای کالاهایی که فروش بالایی دارند در نظر گرفته است. آنها می توانند براساس مقدار فروش کالای شان، تعداد مشخصی را در انبار دیجی کالا به مدت 1 ماه به صورت رایگان بگذارند. به این ترتیب هم کاربر سریع تر و بدون اشکال کالایش را دریافت می نماید و هم فروشنده علاوه بر استفاده از انبار رایگان می تواند برای ارسال منظم امتیاز بهتری بگیرد که مزایای بیشتری برایش همراه دارد.

برای اعلام چند زمان ارسال به کاربر هم دیجی کالا شرح دارد؛ وقتی چند کالا سفارش می دهید ممکن است جزو مواردی باشند که به وسیله فروشنده ها باید تامین و ارسال شوند. این را در نظر بگیرید که تمام فروشنده ها در یک شهر نیستند و به احتمال زیاد کالاها باید از شهرهای متفاوت به شما برسند. هر فروشنده ممکن است زمان متفاوتی را برای تامین کالا لازم داشته باشد یا فاصله اش با شهر شما بیشتر از فروشنده های دیگر باشد. به همین علت براساس آنچه که فروشنده اعلام نموده 2 یا 3 زمان ارسال به شما اعلام می گردد. این هم از مواردی است دیجی کالا در آن مشخص نماینده یا مقصر نیست.

گاهی هم کالاها باید از انبارهای مختلف دیجی کالا در نقاط مختلف ارسال شوند و همین مساله هم می تواند منجر به این گردد که چند زمان برای ارسال سفارش ها به کاربر اعلام گردد.

شاید حالا با دانستن این اتفاقات پشت صحنه کمتر از مشکلاتی که هنگام ارسال سفارش تان پیش می آید دلگیر و عصبانی شوید.

منبع: مجله شنبه

به "پشت صحنه ارسال کالا در دیجی کالا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پشت صحنه ارسال کالا در دیجی کالا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید