کاهش دو تا پنج میلیونی قیمت خودرو ، وابستگی شدید به نرخ دلار

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و بروشور، با کاهش نرخ دلار، قیمت خودرو نیز در بازار کاهش یافت. این نشان از وابستگی شدید این بازار به نرخ دلار دارد. اخبار حاصل از مذاکرات نیز بی تاثیر نیست.

کاهش دو تا پنج میلیونی قیمت خودرو ، وابستگی شدید به نرخ دلار

وبلاگ کاتالوگ و بروشور - مهدی درفشی: در روزهای اخیر، به موازات کاهش نرخ دلار، قیمت خودرو نیز حدود دو تا پنج میلیون کاهش یافت. البته اخبار حاصل از مذاکرات نیز در فرایند کاهش قیمت خودرو بی تاثیر نیست.

پیش فروش های خودروسازان موثر است؟

ایران خودرو و سایپا تقریبا هر هفته محصولات خود را پیش فروش می نمایند. اما با توجه به وجود فیلترهای قبلی و واگذاری خودرو با قرعه کشی، همچنان توزیع خودرو در بازار به صورت قطره چکانی است. با افزایش فراوری و هم سطح شدن مقدار عرضه با تقاضای بازار، قیمت خودرو به مراتب کاهش بیشتری خواهد داشت. از طرفی، باید راه حل تازه و مطمئن برای سرمایه گذاری ارائه و خودرو از کالای سرمایه ای، تبدیل به کالای مصرفی گردد.

امروز، محصولات ایران خودرو چند؟

وانت آریسان صفر کیلومتر مدل 99، امروز با دو میلیون کاهش قیمت، 198 میلیون تومان معامله شد. در خانواده سمند، نسخه مجهز به موتور 1.8 لیتری، با دو میلیون کاهش، حدود 256 میلیون تومان و نسخه مجهز به موتور EF7 با پنج میلیون تومان کاهش قیمت، 272 میلیون تومان قیمت خورد. البته در خانواده دنا، نسخه معمولی با کروز کنترل چهار میلیون تومان افزایش قیمت داشت. این خودرو امروز 356 میلیون تومان معامله شد. نسخه اتوماتیک توربو نیز یک میلیون تومان افزایش قیمت داشت و 501 میلیون تومان قیمت خورد.

پژو چند؟

در این خانواده، پژو 206 تیپ دو، 270 میلیون تومان قیمت گذاری شد. پژو 206 تیپ پنج نیز 320 میلیون تومان معامله شد. قیمت پژو 405 جی ال ایکس مدل 99، 275 میلیون تومان شد. قیمت پژو پارس سال دو میلیون تومان کاهش داشت و 280 میلیون تومان شد.

قیمت پراید ثابت ماند

پراید 111 حدود 182 میلیون تومان قیمت خورد. قیمت این خودرو نسبت به شنبه، ثابت ماند. قیمت تیبا صندوقدار 500 هزار تومان کاهش یافت و 178 میلیون و 500 هزار تومان شد. در خانواده کوییک نیز نسخه اتوماتیک با یک میلیون تومان کاهش قیمت، 284 میلیونی شد.

خودرو چینی از کرمان آمد؛ قیمت آلمانی، کیفیت درجه دو چینی
سرنوشت خودروی YP110 چه شد؟ آیا خودرو ایرانی رقیب سایپا و ایران خودرو وارد بازار می گردد
منبع: بیت ران

به "کاهش دو تا پنج میلیونی قیمت خودرو ، وابستگی شدید به نرخ دلار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش دو تا پنج میلیونی قیمت خودرو ، وابستگی شدید به نرخ دلار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید