آینده پایدارتر با گوشی های تاشو نو سامسونگ

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و بروشور، شرکت سامسونگ الکترونیکس به تازگی گفت که در دستیابی به اهداف پایداری 2025 خود در بخش تجربه موبایل (MX) پیشرفت های بسیاری داشته و توانسته گام های رو به جلوی زیادی بردارد.

آینده پایدارتر با گوشی های تاشو نو سامسونگ

اقدامات کلیدی این شرکت در راستای دسترسی به اهداف مذکور شامل توسعه و استفاده از مواد بازیافتی در محصولات، طراحی بسته بندی های سازگار با محیط زیست و احیا دستگاه های قدیمی گلکسی برای کاربردی تازه و کاهش زباله های الکترونیکی، بوده است.

از زمان معرفی منظره گلکسی برای سیاره (Galaxy for the Planet) در رویداد رونمایی ماه اوت 2021، سامسونگ با جدیت کوشش نموده است تا راه های تازهی برای بازیافت و استفاده مجدد از منابعی که در غیر این صورت تبدیل به پسماندهای مضر می شدند، خلق کند و با به حداقل رساندن اثرات زیست محیطی خود، الهام بخش نوآوری هایی باشد که به حفظ سیاره یاری می نماید. امروز، سامسونگ پیشرفت خود در سفر پایداری را به اشتراک می گذارد.

دکتر تی ام رو، مدیر بخش تجربه موبایل سامسونگ می گوید: سامسونگ در حال اجرا اقدامات مداوم و تاثیرگذاری است که به محافظت از مردم و کره زمین یاری می نماید. ما در هر فعالیتی که انجام می دهیم پایداری و نوآوری را در نظر می گیریم. من به پیشرفت مان تا به امروز افتخار می کنم. در عین حال، این تجربه متواضعانه ای است که به ما امکان می دهد سفر خود به سمت منظره پایداری را با اعتقاد و دقت بیشتری نسبت به قبل ادامه دهیم.

توسعه استفاده از مواد بازیافتی در گلکسی Z Fold4 و گلکسی Z Flip4

توسعه مواد بازیافتی تازه یکی از نقاط اصلی تمرکز در منظره گلکسی برای سیاره است. هر چه سامسونگ بیشتر بازیافت کند، منابع بیشتری را حفظ می نماید. در حالی که استفاده مجدد از مواد در دستگاه های گلکسی چالش های زیادی را به همراه دارد، اما این موضوع مزایایی برای سیاره دارد که ارزش کوشش را دارد.

سامسونگ در ساخت بخش عمده ای از سری تازه گلکسی Z و گلکسی Buds2 Pro از تورهای ماهیگیری جمع آوری شده از اقیانوس ها و بازیافت آنها استفاده نموده است.

تورهای ماهیگیری بازیافت شده اولین بار در فوریه 2022 در سری گلکسی S22 ادغام شدند و امروز 11 دستگاه گلکسی از جمله سری گلکسی Book2 Pro و سری گلکسی Tab S8 از این تورها استفاده می نمایند. سالانه 64 هزار تن تور ماهیگیری رها شده و اقیانوس های دنیا را آلوده می نماید. سامسونگ با تغییر کاربری تورهای ماهیگیری رها شده به موادی با کارایی بالا برای فناوری گلکسی، به کاهش اثرات آلودگی پلاستیکی یاری می نماید.

استفاده مجدد از تورهای ماهیگیری دور ریخته شده تنها یک نمونه از پیشرفت های سامسونگ در افزایش استفاده از مواد بازیافتی در محصولاتش است.

سامسونگ در 90 درصد از دستگاه های گلکسی که در سال گذشته عرضه شده اند، از مواد سازگار با محیط زیست از جمله تورهای ماهیگیری بازیافت شده، مواد بازمانده از مصرف (PCM) یا رزین های زیستی استفاده نموده است. بیش از 90 درصد گلکسی Buds2 Pro، با مواد بازیافتی ساخته شده است.

این فرآیند به مهارت های فنی و مهندسی پیچیده ای احتیاج دارد تا از کیفیت کلی، ایمنی و استحکام همه مواد تازهی که در فناوری های نوآورانه سامسونگ استفاده می گردد، اطمینان حاصل گردد. سامسونگ میخواهد سرمایه گذاری بیشتری در تحقیق و توسعه انجام دهد تا مواد تازه دیگری را برای استفاده در محصولات گلکسی تهیه و تبدیل کند و حضور مواد بازیافتی را در هر دستگاه افزایش دهد.

تغییر نحوه بسته بندی محصولات گلکسی

سامسونگ هدف گذاری نموده که تا سال 2025 تمام پلاستیک های یکبار مصرف در بسته بندی محصولات موبایل را حذف کند و در حال حاضر هم میزان قابل توجهی از پلاستیک های یکبار مصرف را در بسته بندی فعلی گوشی های هوشمند گلکسی از جمله گوشی های تاشو تازه کاهش داده است. سامسونگ راه های بیشتری را برای حذف پلاستیک های یکبار مصرف در بسته بندی محصولات خود آنالیز خواهد نمود و تمام جنبه ها از طراحی بسته بندی تا کوچک ترین جزئیات را ارزیابی می نماید.

با آغاز عرضه سری گلکسی S22، سامسونگ در حال حاضر به طور 100 درصدی از کاغذ بازیافتی برای بسته بندی محصولات پرچمدار استفاده می نماید. با انجام این کار، سامسونگ می تواند سال جاری با سری گلکسی S22 و سری تازه گلکسی Z، معادل نزدیک به 51 هزار درخت را نجات دهد.

سامسونگ بعلاوه حجم بسته بندی گلکسی زد فلیپ 4 را 52.8 درصد و گلکسی زد فولد 4 را 58.2 درصد نسبت به نسل اول گلکسی های تاشو کاهش داده است. با کاهش حجم بسته بندی هر دستگاه، سامسونگ در نهایت ردپای محیطی خود را در حمل و نقل این جعبه ها با استفاده از کامیون، هواپیما و کشتی کاهش می دهد. این شرکت تخمین می زند که کاهش حجم بسته بندی برابر است با کاهش تقریبا 10 هزار تنی انتشار کربن ناشی از حمل و نقل تا خاتمه سال 2022. علاوه بر تکامل مداوم بسته بندی گوشی های هوشمند پرچمدار، سامسونگ بسته بندی های سازگار با محیط زیست را به سایر دسته های محصولات نیز توسعه خواهد داد.

راهکار هایی برای کاهش زباله های الکترونیکی

کاهش زباله های الکترونیکی برای پیشبرد اقتصاد چرخشی و حفظ و تغییر کاربری منابع محدود سیاره، بیش از هر زمان دیگری، حیاتی است. براساس گزارش مجمع دنیای اقتصاد، در سال 2021، 57 میلیون تن زباله الکترونیکی فراوری شد و پیش بینی می گردد که این میزان سالانه 2 میلیون تن افزایش یابد.

برای رفع این مشکل، سامسونگ در حال توسعه برنامه استفاده مجدد گلکسی در خانه (Galaxy Upcycling) بوده که به تلفن های هوشمند قدیمی گلکسی جان تازه ای می بخشد. به وسیله برنامه استفاده مجدد گلکسی در خانه، سامسونگ گوشی های هوشمند را با یک به روزرسانی نرم افزاری ساده تغییر کاربری می دهد و آن ها را به دستگاه های خانگی هوشمند تبدیل می نماید که احتیاجهای روزمره ای مانند مراقبت از کودک و حیوانات خانگی را رفع می نماید.

بخش مهمی از برنامه استفاده مجدد گلکسی در خانه با این انگیزه طراحی شده که اطمینان حاصل گردد این شیوه های پایدار نه تنها از محیط زیست حمایت می نماید، بلکه زندگی مردم را نیز بهبود می بخشد. این شرکت بعلاوه دستگاه های گلکسی استفاده شده را به دوربین های تشخیصی پزشکی EYELIKE Fundus ارتقا می دهد که خدمات ضروری مراقبت از چشم را در جوامع محروم ارائه می نماید. این برنامه تا به حال صدها دستگاه گلکسی را ارتقا داده و مراقبت های اساسی چشم را برای بیش از 13 هزار بیمار در ویتنام، مراکش، هند و پاپوآ گینه نو ارائه نموده است.

راستا رو به جلو

سامسونگ اهداف پایداری روشنی را با ارتقا راهکار ها در سراسر تجارت خود معین نموده است. این شرکت در حال تحقق گام به گام منظره گلکسی برای سیاره است. اقداماتی که شامل تغییر کاربری تورهای ماهیگیری دور ریخته شده برای استفاده در دستگاه های گلکسی، کوشش برای دستیابی به بسته بندی های بدون پلاستیک یا حرکت به سمت صفر شدن دور ریز زباله و صفر شدن مصرف برق در زمان استند بای بودن گوشی، می گردد.

چالش های بیشتری در این راه وجود خواهد داشت، اما سامسونگ خود را مسئول می داند و به گزارش پیشرفت ماموریت خود در ایجاد تغییرات مثبت ادامه خواهد داد و الهام بخش دیگران برای محافظت از سیاره برای نسل های آینده خواهد بود.

منبع: فوت و فن

به "آینده پایدارتر با گوشی های تاشو نو سامسونگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آینده پایدارتر با گوشی های تاشو نو سامسونگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید