اجرای واحدیابی های ادارات کل با تاکید بر منطقه ها آزاد و مراکز تجاری تازه

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و بروشور، داود منظور، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در جلسه ارزیابی عملکرد اداره کل امور مالیاتی مرکز تهران که با حضور معاونین و مدیران کل ستادی و بعلاوه مدیر کل، معاونین و روسای امور مالیاتی اداره کل امور مالیاتی مرکز تهران برگزار گردید، تاکید نمود: برگزاری جلسات ارزیابی عملکرد ادارات کل امور مالیاتی، با هدف بهینه سازی امور و افزایش تعاملات صف و ستاد و آنالیز مسایل، نقطه نظرات و دیدگاه ها برای نایل آمدن به اهداف ترسیم شده و بهبود عملکرد سازمان برگزار می گردد.

اجرای واحدیابی های ادارات کل با تاکید بر منطقه ها آزاد و مراکز تجاری تازه

منظور عنوان داشت: آنالیز راهکارهای افزایش کارآیی ادارات کل و آسیب شناسی موانع و مسائل موجود، از جمله موضوعاتی است که در جریان برگزاری این جلسات منظم دنبال می گردد و همه ادارات کل باید برنامه های خود در زمینه تحقق بودجه مصوب، افزایش کیفیت رسیدگی ها، وصول معوقات، مبارزه با فرار مالیاتی، تکریم ارباب رجوع و تعامل هر چه بهتر با مودیان را به مطلوبترین شکل ممکن پیش ببرند.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در این نشست بر ضرورت معین تکلیف پرونده های راکد و مطالبات لاوصول تاکید نمود و گفت: ادارات کل باید هر چه سریعتر اقدامات موثری در جهت معین تکلیف پرونده های معوق به انجام برسانند و در مورد این پرونده ها، اقدامات مقتضی از قبیل برطرف تعرض یا شناسایی ذی نفع اصلی و ... صورت گیرد.

منظور بعلاوه گفت: واحدیابی های موثر میدانی و سیستمی جهت شناسایی مودیان در مراکز تجاری نو التاسیس و بعلاوه در شهرک های صنعتی و منطقه ها آزاد باید در دستور کار ادارات کل امور مالیاتی قرار گیرد و این امر یاری شایان توجهی به کاهش فرارهای مالیاتی می کند.

وی با تاکید بر ضرورت ارتقای دانش و مهارت نیروی انسانی سازمان در جهت افزایش توان سازمان گفت: ادارات کل امور مالیاتی باید به طور مستمر، برنامه های آموزشی برای ارتقای دانش فنی و تخصصی همکاران سازمان را به اجرا درآورند و به ویژه دوره های تخصصی رسیدگی به طور منظم و دوره ای در ادارات کل تشکیل گردد.

منظور ادامه داد: استانداردهای به روز حسابرسی مالیاتی یک حلقه مفقوده است و باید این استانداردها از سوی مرکز آموزش، پژوهش و برنامه ریزی و با حضور اساتید، ایجاد و دائم برای همکاران یادآوری گردد.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در این نشست گفت: بخش اعظم پرونده های مالیاتی به صورت الکترونیکی درآمده و ادارات کل امور مالیاتی هر چه سریعتر اقدامات موثری در جهت الکترونیکی کردن پرونده های به جامانده را بعمل آورند.

وی در انتها سخنان خود بر ضرورت تدوین گزارشات مدیریتی با تکیه بر اطلاعات دقیق و به روز ادارات کل تاکید نمود و گفت: مرکز آموزش و پژوهش و برنامه ریزی اقدامات لازم در جهت اجرای این برنامه و ایجاد کارگروه مربوطه برای فراوری گزارشات مدیریتی با تدوین قالب، فرم و چارچوب های تعیین بعمل آورد و این گزارشات باید در بازه های زمانی روزانه و هفتگی در اختیار مدیران قرار گیرد تا مبنای تصمیم گیری های مدیریتی قرار گیرد.

لازم به ذکر است مدیر کل امور مالیاتی مرکز تهران نیز در این جلسه، گزارش جامعی از آخرین شرایط وصول مالیات ها، وصول معوقات، اندازه استرداد به مودیان، شیوه رسیدگی ها، آخرین شرایط اسناد دریافتنی، آخرین شرایط پرونده های تراکنش های بانکی و نیز آخرین شرایط شناسایی مودیان نو و مبارزه با فرار مالیاتی در این اداره کل ارایه کرد.

علی محدث دیلمی گفت: سال گذشته در حدود 110 هزار میلیارد ریال وصولی مالیات داشتیم که از رشد 106 درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل برخوردار بود.

وی از تشکیل کمیته معوقات مالیاتی از ابتدای سال جاری در این اداره کل اطلاع داد و گفت: تشکیل این کمیته باعث افزایش وصولی های سال جاری شد؛ به طوریکه در شش ماهه نخست سال جاری، تحقق 117 درصدی درآمدهای مالیاتی و رشد 106 درصدی آن را در پی داشت.

مدیر کل امور مالیاتی مرکز تهران ادامه داد: تعداد حدود 130 هزار پرونده اشخاص حقیقی و حدود 20 هزار پرونده اشخاص حقوقی در این اداره کل فعال می باشد.

دیلمی در مورد اقدامات انجام شده در جهت شناسایی مودیان نو نیز گفت: تعداد بالغ بر 2000 پرونده به وسیله سامانه 169 مکرر تشکیل و رسیدگی و مطالبه مالیات انجام شده است.

در بخش پایانی این جلسه، معاونین و روسای امور مالیاتی شهرستان های مختلف این استان، دیدگاه ها، نقطه نظرات، مسایل، مسائل و پیشنهادات خود را به رئیس کل سازمان منتقل کردند.

منبع: گردشبان

به "اجرای واحدیابی های ادارات کل با تاکید بر منطقه ها آزاد و مراکز تجاری تازه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای واحدیابی های ادارات کل با تاکید بر منطقه ها آزاد و مراکز تجاری تازه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید