احتمال ارزانی خودرو چقدر است؟

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و بروشور، سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودروی پایتخت، امروز سه شنبه گفت: اکنون به هیچ عنوان خرید خودرو عاقلانه نیست و به خریداران توصیه می گردد فکر خرید را از سر خود بیرون نمایند.

احتمال ارزانی خودرو چقدر است؟

وی بیان کرد: بازار قفل بوده و رکود کامل بر آن حاکم است، آنچه از قیمت ها شنیده می گردد فقط روی کاغذ است و مشتریان نیز فقط قیمت می پرسند.

به گفته این مقام صنفی، قیمت خودروهای داخلی فقط در فضای مجازی داغ است و قیمت خارجی ها نیز به طور مشابه فقط روی کاغذ و بسیار بالا از سوی فروشندگان بیان می گردد.

قیمت بعضی خودروهای داخلی و مونتاژی

امروز و در گروه سایپا، هر دستگاه خودروی پراید 111 بین 140 تا 143 میلیون تومان، پراید 131 بین 122 تا 125 میلیون تومان و قیمت پراید 132 بین 124 تا 127 میلیون تومان قیمت خورده است.

آگهی دهندگان تیبا2 قیمت 165 میلیون تومانی و تیبا صندوق دار 149 میلیون تومانی برای خودروهای خود درخواست می نمایند. همچنین در سایت ها ساینا نزدیک به 160 میلیون تومان و کوییک دنده ای 181 میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

در گروه ایران خودرو نیز آگهی دهندگان هر دستگاه پژو206 تیپ2 را به حدود 238 میلیون تومان، پژو 206 تیپ5 به 303 میلیون تومان، پژو 206 وی هشت (صندوق دار) به 298 میلیون تومان، پژو 207 دنده ای به 436 میلیون تومان و پژو 207 اتوماتیک را به حدود 500 میلیون تومان قیمت گذاری نموده اند.

برپایه این گزارش، دارندگان پژو 405 جی. ال. ایکس بنزینی قیمت 216 میلیون تومان، پژو پارس ساده 254 میلیون تومان، سمند ال. ایکس 210 میلیون تومان، سمند سورن 275 میلیون تومان، رانا 240 میلیون تومان، دنا معمولی 330 میلیون تومان، دنا پلاس دنده ای ساده 405 میلیون تومان، دنا پلاس دنده ای توربو شارژ 485 میلیون تومان و دنا پلاس اتوماتیک توربو شارژ حدود 661 میلیون تومان برای خودروهای خود مطالبه می نمایند.

این گزارش می افزاید: امروز در دسته خودروهای مونتاژی نیز قیمت هر دستگاه پژو 2008 به حدود یک میلیارد و 167 میلیون تومان، سیتروئن سی 3 به یک میلیارد و 56 میلیون تومان، سراتو یک میلیارد و 20 میلیون تومان، ساندرو اتوماتیک 544 میلیون تومان، هایما اس7 به 850 میلیون تومان، جک اس 5 به حدود 810 میلیون تومان و چانگان 545 میلیون تومان قیمت گذاری شد.

تعطیلی صنف نمایشگاه داران

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران پایتخت در ادامه گفت: در حالی که تا پیش از تیرماه، شاهد تعداد انگشت شمار انجام معاملات در نمایشگاه های خودرو بودیم، اما در دو ماه و نیم گذشته به صفر رسیده است.

موتمنی اظهار کرد: وقتی قیمت ها به صورت ساعتی در بازار بالا می رود، افراد از خرید و فروش منصرف می شوند و همه منتظرند ببینند در نهایت چه اتفاقی خواهد افتاد؟

وی تاکید نمود: اگر کشور با مسائل ارزی روبرو نبود، واردات خودروهای کارنموده و دست دوم خارجی می توانست گزینه بسیار خوبی برای کنترل این آشفته بازار باشد، اما این گزینه منتفی به نظر می رسد.

لزوم تامین احتیاج بازار

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودروی پایتخت، همچنین درخصوص پیشنهاد مجلسی ها برای کشف قیمت و فروش خودرو در بورس، اظهار داشت: قیمت ها چه به وسیله بورس و چه غیربورس مشخص گردد، باید احتیاج روزانه، ماهانه و سالیانه بازار صورت گیرد، اما اگر عرضه محدود باشد، باید منتظر بازار سیاه دیگری باشیم.

وی تاکید نمود: همه چیز در نهایت به نظارت بر بازار و فراوری و عرضه بیشتر خودرو از سوی خودروساز بستگی خواهد داشت.

لازم به ذکر است، دیروز (دوشنبه) علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اتخاذ هرگونه تصمیمی برای ساماندهی بازار خودرو باید با اجماع نظر دولت، مجلس و همه کارشناسان و متخصصان این حوزه باشد.

منبع: ایرنا

منبع: تجارت نیوز

به "احتمال ارزانی خودرو چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال ارزانی خودرو چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید