اخراج دو قاضی سوئدی جایزه نوبل به دنبال رسوایی بی سابقه

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و بروشور، اخراج هریت والبرگ و آندرس هامستن پس از آن قطعی شد که دولت سوئد تمامی اعضای هیات مدیره موسسه مشهور کارولینسکا در استکهلم را که محل فعالیت این جراح بوده از ادامه فعالیت بازداشت.

اخراج دو قاضی سوئدی جایزه نوبل به دنبال رسوایی بی سابقه

این جراح که پائولو ماچیارینی نام دارد متخصص مشهوری در زمینه پیوند نای است، اما دو نفر از بیماران وی در جریان مداوا فوت کردند. وی همچنین به دستکاری سوابق کاری خود برای پنهان کردن نقاط ضعف خود متهم شده است.

دو عضو هیات داوران جایزه نوبل پزشکی که اخراج شده اند، هر دو از روسای موسسه کارولینسکا بوده اند و جزء افرادی هستند که هشدارها در مورد تخلفات جراح ایتالیایی را نادیده گرفته اند.

افشای این موضوع حسن شهرت موسسه مذکور را نیز سوال برده و این سوال را پیش آورده که وی علیرغم سوابق درمانی نامطلوب به چه علت در این موسسه استخدام شده و چرا قرار داد وی تمدید شده است.

توماس پرلمن دبیر مجمع اعطای جایزه نوبل معتقد است خسارت وارده به اعتماد مجمع به این دو نفر بسیار جدی است و به همین علت از آنها خواسته شده تا از عضویت در هیات داوران آن استعفا دهند. قرار است 50 عضو گروه هیات داوران جایزه نوبل برنده نوبل پزشکی امسال را ماه آینده اعلام کنند.

هلن هلمارک وزیر آموزش عالی سوئد نیز این رویداد را یک رسوایی توصیف کرده و افزوده: مردم به علت اقدامات موسسه کارولینسکا و بیمارستان دانشگاه کارولینسکا آسیب دیده اند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "اخراج دو قاضی سوئدی جایزه نوبل به دنبال رسوایی بی سابقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخراج دو قاضی سوئدی جایزه نوبل به دنبال رسوایی بی سابقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید