چرا به پاپ کورن در رژیم غذایی خود احتیاج داریم؟

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و بروشور، آیا تا به حال از خودتان پرسیدید پاپ کورن برای ما مفید است یا نه؟، در ادامه مطالبی می خوانید که مفید و مغذی بودن پاپ کورن را ثابت می نماید.

چرا به پاپ کورن در رژیم غذایی خود احتیاج داریم؟

به گزارش د هلثی، خوردن پاپ کورن یکی از سالم ترین عادات میان وعده ای است که می توانید داشته باشید. پاپ کورن پر از فیبر است؛ حتی آنتی اکسیدان های بیشتری نسبت به بعضی میوه ها و سبزیجات دارد و ممکن است به مبارزه با سرطان یاری کند.

1. کالری کمی دارد: سالم ترین نوع پاپ کورن تنها 30 کالری در هر فنجان دارد. در همین حال، پاپ کورن میانه و بزرگ در سالن های سینما هر کدام 1200 کالری و 60 گرم چربی اشباع دارند؛ اما در خانه، شما می توانید پاپ کورن را با روغن کم درست نموده و خیلی سالم تر میل کنید.

2. پاپ کورن می تواند سالم تر از میوه ها و سبزیجات باشد: بر اساس یک تحلیل در سال 2019 در مجله آنتی اکسیدان ها، پاپ کورن از پلی فنول ها ساخته می گردد، پلی فنول ها همان ترکیبات یافت شده در گیاهان است که به عنوان آنتی اکسیدان عمل می نمایند و التهاب را کاهش می دهند. پلی فنول ها به شدت در میوه ها و سبزیجات رقیق می شوند؛ زیرا 90 درصد آب هستند. با این حال پاپ کورن از حدود 4 درصد آب ساخته شده است، بنابراین پلی فنول ها بسیار متمرکزتر هستند، به خصوص در بدنه (پوسته های سخت).

با توجه به یک مطالعه قبلی از دانشگاه اسکرنتون، یک وعده پاپ کورن می تواند شامل 300 میلی گرم پلی فنول باشد. پاپ کورن بسیاری از ویتامین ها و مواد مغذی دیگر ندارد، بنابراین نمی تواند به طور کامل جایگزین میوه ها و سبزیجات در رژیم غذایی شما گردد. پس باید پاپ کورن را در رژیم غذایی خود اضافه کنید نه جایگزین مواد غذایی دیگر.

3. پاپ کورن ممکن است به مبارزه با سرطان یاری کند: یکی از مزیت های پلی فنول ها، توانایی آن ها در مسدود کردن آنزیم هایی است که سرطان را رشد می دهند. پاپ کورن توسعه سلول های سرطانی را تنظیم می نمایند. معمولا یکی از راه های مبارزه با سرطان خوردن میوه و سبزیجات است؛ ولی اندازه بیشتری از موادی که از سرطان جلوگیری یا مبارزه می نمایند در پاپ کورن وجود دارد. پاپ کورن می توانند از التهاب و ساخت پلاک جلوگیری نمایند. غذا های غنی از پلی فنول ها ممکن است به جلوگیری از بیماری های قلبی و عروقی یاری نمایند.

3. پاپ کورن، غلات سبوس دار است: پاپ کورن یک میان وعده است که 100 درصد غلات سبوس دار به شمار میرود. فقط یک وعده پاپ کورن بیش از 70 درصد از مصرف غلات سبوس دار روزانه را تغذیه می نماید. خوردن پاپ کورن یکی از 30 راه برای دریافت فیبر بیشتر در رژیم غذایی است.

4. پاپ کورن ممکن است به درمان یبوست یاری کند: از آنجا که پاپ کورن غلات سبوس دار است، فیبر نامحلول آن به بهبود عملکرد دستگاه گوارش شما یاری و از یبوست جلوگیری می نماید. به گزارش سازمان غذا و دارو (FDA) یک وعده 3 فنجانی پاپ کورن حاوی 3.5 گرم فیبر است و یک رژیم غذایی با فیبر بالا می تواند به نظم روده یاری کند.

5. این میان وعده رژیم غذایی کامل است: غذا های با فیبر بالا زمان بیشتری برای هضم نسبت به غذا های غیر فیبری طول می کشد، بنابراین آن ها می توانند شما را کامل تر نگه دارید. تنقلات در پاپ کورن هوا ظاهر شده در بین وعده های غذایی می تواند شما را کمتر به وسیله شیرینی و غذا های چرب وسوسه. فقط روی کره و نمک بار نکن. اتمام این ایده های میان وعده سالم دیگر برای نگه داشتن رژیم غذایی خود را در راستا.

6. پاپ کورن یاریی برای بیماران دیابتی است: اگرچه بر روی برچسب های غذایی پاپ کورن، کربوهیدرات ذکر شده است؛ اما تأثیر مشابهی بر قند خون مانند نان سفید ندارد. بر اساس تحقیقات سال 2015 در مجله سیرکیولیشن، غذا هایی با فیبر بالا که کربوهیدرات دارند قابل هضم نیستند؛ بنابراین اندازه هضم غذا را کند می نماید و باعث افزایش تدریجی تر و کمتر قند خون می گردد.

7. طعم های مختلف پاپ کورن: پاپ کورن را می توانید با نمک و کره یا پودر پنیر میل کنید. می توانید از سس های تند استفاده نموده یک طعم ایتالیایی را امتحان کنید. در هنگام طبخ پاپ کورن می توانید از پنیر پارمیسان نیز بهره ببرید. بهتر است بدانیم که هر گونه ادویه و مواد جدیدی که به شکل سنتی پاپ کورن اضافه می کنیم، اندازه کالری آن را بالا می بریم.

8. پاپ کورن آهن بیشتری نسبت به اسفناج دارد: به گفته وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا، 1 اونس (28 گرم) پاپ کورن حاوی 0.9 میلی گرم آهن است، در حالی که 1 فنجان اسفناج خام (30 گرم) 0.8 میلی گرم آهن دارد. این اعداد کوچک به نظر می رسد، اما مردان بالغ روزانه تنها احتیاج به 8 میلی گرم آهن در رژیم غذایی خود دارند. از سوی دیگر زنان بالغ به 18 میلی گرم آهن در روز احتیاج دارند (به علت خونی که در دوران قاعدگی از دست می دهند). به گزارش مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ها، تقریبا 10 درصد زنان کمبود آهن دارند.

منبع: ایرنا

منبع: فرارو

به "چرا به پاپ کورن در رژیم غذایی خود احتیاج داریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا به پاپ کورن در رژیم غذایی خود احتیاج داریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید