بازگشت 150 محقق و کارآفرین ایرانی خارج از کشور و همکاری آن ها با برترین مراکز علمی کشور

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و بروشور، برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور پل ارتباطی میان فارغ التحصیلان دانشگاه های برتر دنیا با بیش از 150 مرکز علمی داخلی است.

بازگشت 150 محقق و کارآفرین ایرانی خارج از کشور و همکاری آن ها با برترین مراکز علمی کشور

به گزارش گروه علم و پیشرفت وبلاگ کاتالوگ و بروشور به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مهاجرت برای کسب دانش برتر، امری صرفا منفی نیست، اما عدم بازگشت و یا قطع ارتباط اثربخش با وطن و از دست دادن سرمایه های انسانی مساله ای است که باید با اتخاذ تدابیری ویژه حل گردد. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز با توجه به عواقب و نتایج منفی از دست دادن این سرمایه های انسانی، اجرای برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور connect.isti.ir را شروع کرد.

این برنامه به دنبال حل مسائل و موانعی است که اجازه همکاری این افراد با کشور را نمی دهد یا دسترسی مراکز علمی و تخصصی داخلی به توان این افراد را مشکل نموده است. اجرای برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور در طی 5 سال متوالی منجر به همکاری متخصصان و دانشمندان ایرانی خارج از کشور با بیش از 150 مرکز علمی و فناوری شامل برترین دانشگاه ها، پژوهشگاه ها، پارک های فناوری و شرکت های دانش بنیان منتخب داخلی در کمترین زمان ممکن شده است.

این کار زمینه را برای آشنایی این افراد با ظرفیت های موجود در حوزه های مختلف علمی و فناوری داخلی فراهم می نماید. همچنین متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور با یاری این برنامه نحوه همکاری با مراکز مذکور را پیش از ورود به کشور می شناسند تا شرایط انتقال مهارت ها، روش ها و قابلیت های خدماتی نوین به کشور را بدانند.

برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور با هدف ایجاد ساز و کاری برای بهره مندی از دانش و تجارب ارزشمند محققان و متخصصان ایرانی خارج از کشور در قالب برنامه هایی همچون پسادکتری، فرصت مطالعاتی، اساتید مدعو و تعیین، تاسیس شرکت فناور و برگزاری سخنرانی و کارگاه تخصصی، پروژه تخصصی جایگزین خدمت سربازی با تاکید بر مدل چرخش مغزها طراحی و اجرایی شده است. مخاطبان این طرح شامل دانش آموختگان دوره دکترا و اساتید یکی از 200 دانشگاه برتر جهان و متخصصان و کارآفرینان فعال در یکی از موسسات شاخص علمی و فناوری یا شرکتهای دانش بنیان خارجی هستند.

منبع: خبرگزاری فارس

به "بازگشت 150 محقق و کارآفرین ایرانی خارج از کشور و همکاری آن ها با برترین مراکز علمی کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشت 150 محقق و کارآفرین ایرانی خارج از کشور و همکاری آن ها با برترین مراکز علمی کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید