خراسان شمالی ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه شرکت های دانش بنیان و خلاق دارد

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و بروشور، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: زیرساخت استان خراسان شمالی پویا و جوان است و ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه شرکت های دانش بنیان و خلاق دارد.

خراسان شمالی ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه شرکت های دانش بنیان و خلاق دارد

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ کاتالوگ و بروشور، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری که صبح امروز به استان خراسان شمالی سفر کرده است، در حاشیه افتتاح این مجتمع نوآوری و صنایع خلاق گفت: خوشبختانه جهت گیری بخش های گوناگون استان خراسان شمالی به سمت و سوی توسعه زیست بوم نوآوری و فناوری بوده است. از جمله نمود های عینی این رویکرد را می توان در شکل گیری این پارک علم و فناوری و بخش های مختلف آن، برای حمایت از شرکت های دانش بنیان و خلاق دانست.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، با بیان این که رشد و توسعه استان بر مبنای دانش، نوآوری و خلاقیت قرار گرفته که مزیتی برای این استان به شمار می رود، ادامه داد: زیرساخت استان خراسان شمالی پویا و جوان است و ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه شرکت های دانش بنیان و خلاق دارد. این کا نیروی انسانی خلاق و دانش آموخته، موتور محرک چنین استانی شود از اهمیتی بسبار بالا برخوردار است، زیرا این استان از منابعی که به طور سنتی به عنوان مبنای توسعه شناخته می شد مانند نفت وگاز کم تر برخوردار بوده، ولی در حوزه نزروی انساانی دارای ظرفیتی است که می تواند بخش هاز گوناگون از جمله کشاورزی، دامپروری، معادن، صنایع خلاق و صنعت استان را تحول ببخشد.

رییس بنیاد ملی نخبگان با بیان این که زیرساخت های ایجاد شدا و توسعه دانشگاه های نوآور به خوبی اتفاق افتاده است گفت: دانشگاه نوآور باید بتواند مهم ترین مسائل استان را حل نماید و این انتظاری است که مردم، از مراکز نوآوری و خلاق، دانشگاه ها و صنعت دارند.

آغاز فعالیت مجتمع نوآوری و صنایع خلاق

این مجتمع با هدف توسعه فرهنگ نوآوری، فناوری های نرم و صنایع خلاق در استان خراسان شمالی، با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مشارکت پارک علم و فناوری استان راه اندازی شده است.

مجتمع نوآوری و صنایع خلاق در دل فضای پارک علم و فناوری استان خراسان شمالی، در مجموع 28 واحد خلاق را مستقر کرده است که در حوزه هایی، چون فناوری های نرم، کشاورزی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، فعالیت دارند.

پارک علم و فناوری استان خراسان شمالی، با 3200 متر مربع، ساختمان اصلی 2860 متری شامل مجتمع نوآوری و صنایع خلاق، فضای اداری، آزمایشگاهی و کارگاهی، فضای کار اشتراکی، فضای سرگرمی است.

واحد های فناور مستقر نیز در صنایع فولاد و آلومینا هوشمندسازی، کود های بیولوژیک، ماشین آلات کشاورزی و صنعتی، دستگاه اکسیژن ساز، سامانه ها و پلتفرم ها، صنایع فولاد و آلومینا محصولات دانش بنیان و خلاق خود را به معاون علمی و فناوری رییس جمهوری معرفی کردند.

در افتتاح مجتمع نوآوری و صنایع خلاق بجنورد، بازدید از شرکت های دانش بنیان و خلاق، واحد های فناور و نوآور مستقر، علی خیرالدین معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، محمدرضا حسین نژاد استاندار خراسان شمالی و جمعی از مسوولان استانی معاون علمی و فناوری رییس جمهوری را همراهی کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "خراسان شمالی ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه شرکت های دانش بنیان و خلاق دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خراسان شمالی ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه شرکت های دانش بنیان و خلاق دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید